Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Virker 32bits programmer på 64bits Vista?

6991675[/snapback]

De skal i hvertfall gjøre det. Men det er ikke alle programmer som er laget for XP som fungerer skikkelig i Vista. Du får prøve deg frem med dine programmer.

 

Hvor må jeg registrere meg for å få cd key til Vista? Jeg finner den ikke på den oppgitte siden på første post :/

6991697[/snapback]

Du kan bruke samme nøkkel som du har fått før til beta 2. Microsoft har sluttet å dele ut flere nøkler så vidt jeg vet. Nøklene du får gratis vil kun fungere på uferdige versjoner av Vista og kun vare fram til neste sommer.

Lenke til kommentar
Dell_9200 Postet i dag, 15:53

Edit (for dere med Creative lydkort);

 

http://kxproject.lugosoft.com/index.php?skip=1

Du er litt vel kort i innleggene dine av og til Dell_9200... (eller kanskje er jeg litt treg.. :p )

Hva mener du egentlig? Husker jeg brukte KX projekt drivere for lenge siden i et forsøk på å bedre latency på mitt Audigi ved musikk innspilling, men så vidt jeg kan se er de siste derfra: Version 5.00.3537 (beta), og som kom ut februar 2004.

 

Har du info som tyder på at disse er bedre enn Creative's på Vista (32/64bit), eller hva går egentlig tipset ut på? :)

Lenke til kommentar
Virker 32bits programmer på 64bits Vista?

6991675[/snapback]

De skal i hvertfall gjøre det. Men det er ikke alle programmer som er laget for XP som fungerer skikkelig i Vista. Du får prøve deg frem med dine programmer.

 

Hvor må jeg registrere meg for å få cd key til Vista? Jeg finner den ikke på den oppgitte siden på første post :/

6991697[/snapback]

Du kan bruke samme nøkkel som du har fått før til beta 2. Microsoft har sluttet å dele ut flere nøkler så vidt jeg vet. Nøklene du får gratis vil kun fungere på uferdige versjoner av Vista og kun vare fram til neste sommer.

6991835[/snapback]

 

men jeg har ingen nøkkel fra før :/ Kan noen skaffe meg en?

Lenke til kommentar
Du er litt vel kort i innleggene dine av og til Dell_9200... (eller kanskje er jeg litt treg.. :p )

Hva mener du egentlig? Husker jeg brukte KX projekt drivere for lenge siden i et forsøk på å bedre latency på mitt Audigi ved musikk innspilling, men så vidt jeg kan se er de siste derfra: Version 5.00.3537 (beta), og som kom ut februar 2004.

 

Har du info som tyder på at disse er bedre enn Creative's på Vista (32/64bit), eller hva går egentlig tipset ut på? :)

6991973[/snapback]

Noen påstår at disse gir muligheter driverne til Creative ikke ennå har implementert. Ikke spør meg, brukte bare CTRL+V idag jeg ;)

Lenke til kommentar

Okey, nå fikk jeg summet meg til å installere build 5728, oppgraderte fra BETA 2 eller noe slikt. Jeg merker ingen forskjell, bortsett fra at lyddriveren ikke ble installert automatisk, samt at det å lese en cd tar flere minutter (Utforsker).

Altså, når jeg åpner min datamaskin, høyreklikker på cd-romstasjonen og velger åpne eller utforsk, tar det flere minutter før filene er der. Det å dobbelklikke på cd-romstasjonen for å bruke autokjør virker ikke, får bare en beskjed om at jeg ikke har tilgang eller noe slikt.

 

Internett har jeg ikke, orket ikke finne lappen med krypteringsnøkkelen til nettverket :tease:

Lenke til kommentar
Virker 32bits programmer på 64bits Vista?

6991675[/snapback]

De skal i hvertfall gjøre det. Men det er ikke alle programmer som er laget for XP som fungerer skikkelig i Vista. Du får prøve deg frem med dine programmer.

 

Hvor må jeg registrere meg for å få cd key til Vista? Jeg finner den ikke på den oppgitte siden på første post :/

6991697[/snapback]

Du kan bruke samme nøkkel som du har fått før til beta 2. Microsoft har sluttet å dele ut flere nøkler så vidt jeg vet. Nøklene du får gratis vil kun fungere på uferdige versjoner av Vista og kun vare fram til neste sommer.

6991835[/snapback]

 

men jeg har ingen nøkkel fra før :/ Kan noen skaffe meg en?

6992082[/snapback]

Se litt rundt på siden til Microsoft. Det er gratis å registrere seg og da får du en nøkkel.

 

Mvh Erling

Lenke til kommentar

må bare spørre, er det noen andre som opplever at man ikke finner harddisken(e) når man skal installere 64bit versjonen av build 5728? 32bit versjonen fungerer helt uten problemer, og alle tidligere 64bit versjoner har fungert, men denne vil absolutt ikke finne disken(e) mine. Har prøvd å laste ned drivere og tatt "browse" etter de under installasjon, men hjelper ikke. Når jeg tar "browse" etter drivere så finner den forresten sata2 disken min, men vil ikke installere på denne, har både en sata og en sata2 disk, skal installere på sata disken.

 

Hovedkortet er ett ASROCK dual sata2

Lenke til kommentar
Okey, nå fikk jeg summet meg til å installere build 5728, oppgraderte fra BETA 2 eller noe slikt. Jeg merker ingen forskjell, bortsett fra at lyddriveren ikke ble installert automatisk, samt at det å lese en cd tar flere minutter (Utforsker).

Altså, når jeg åpner min datamaskin, høyreklikker på cd-romstasjonen og velger åpne eller utforsk, tar det flere minutter før filene er der. Det å dobbelklikke på cd-romstasjonen for å bruke autokjør virker ikke, får bare en beskjed om at jeg ikke har tilgang eller noe slikt.

 

Internett har jeg ikke, orket ikke finne lappen med krypteringsnøkkelen til nettverket  :tease:

6993248[/snapback]

Oppgraderte du?

Prøv en clean install. -Jeg synes det er mega forskjell på Beta2 og 5728.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...