Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

Gaming and graphic-intensive programs. If you use your computer for games or programs that are graphic-intensive, such as digital video editing applications or realistic first-person games, then high subscores in the RAM, desktop graphics, and 3‑D gaming graphics categories are important. Subscores of 3.0 or higher are usually sufficient in the CPU and hard disk categories.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Der fallt jeg av! Kan du utdype litt? Hvis dårligste skår hadde vært 6 så ville resultatet vel blitt 6.

6972613[/snapback]

Skalaen GÅR IKKE høyere enn 5.9 på underscorene og 5 på hovedscoren. Når det blir behov for å ta skalaen enda høyere, vil Microsoft gjøre det.

6972618[/snapback]

OK..da skjønner jeg. Dette endres evt. hvis Vista blir vesentlig endret?

Lenke til kommentar
Der fallt jeg av! Kan du utdype litt? Hvis dårligste skår hadde vært 6 så ville resultatet vel blitt 6.

6972613[/snapback]

Skalaen GÅR IKKE høyere enn 5.9 på underscorene og 5 på hovedscoren. Når det blir behov for å ta skalaen enda høyere, vil Microsoft gjøre det.

6972618[/snapback]

OK..da skjønner jeg. Dette endres evt. hvis Vista blir vesentlig endret?

6972636[/snapback]

Nei, når og hvis det blir behov for det.

Lenke til kommentar

Just One More Release Before Windows Vista Goes Gold

 

Microsoft will release just one more build of Windows Vista for testing before the code goes gold, said Brad Goldberg, the general manager for the Windows client business group. That build will be made available to a limited group of between 50,000 and 100,000 testers in October, and follows the interim Vista build that Microsoft released on Sept. 22.

 

Goldberg declined to say if this final test build would be known as Release Candidate 2, adding that the company is focused, from an engineering perspective, on targeting the group of testers from whom it most wants one last set of feedback.

 

Goldberg, who was on a cross-country tour in late September designed to get the message out about the business value and benefits that Vista brings, also said Vista is on track for availability to businesses via volume licensing in November, with broad general availability to consumers set for January 2007.

 

Source:

http://www.eweek.com/article2/0,1895,2022621,00.asp

Endret av adilr82
Lenke til kommentar
La inn VISTA RC1 for noen dager siden på en Fujitsu Simens Amilio A1630. Alle drivere untatt det trådløse nettverkskortet ble funnet. Noen som vet hvor jeg kan finne drivere? De som fulgte med maskinen får jeg ikke instalert og har lett på nettet finner noen men er ikke kompitable med nettverkskortet.

 

Noen her som har lignende maskin og kan si meg om de har fått det trådløse kortet til å fungere i VISTA?

 

Følgende kort sitter i maskinen: Ralink RT2500 Wireless LAN CARD

6970424[/snapback]

 

Ta en titt her :

http://forums.ralinktech.com.tw/phpbb2/vie...92671f44e331332

 

Post #3

6970455[/snapback]

 

Post nr 3 gav meg ingen svar, men heller en rar videosnutt! :thumbdown:

Noen andre som har andre forslag.

Endret av Wooho
Lenke til kommentar

Hadde du sett bedre etter (er nå i øyeblikket post #4 siden du var så treg :whistle: )

====================================================

SOLUTION - Belkin wireless G PCI with Windows VISTA RC1

 

 

This card is not supported natively by Vista, and the latest release of the RALINK drivers (v3.2) do not work - card not detected.

 

HOWEVER the previous version(s) do - I obtained v3.1

[iS_AP_STA_61_D-1.0.4.0_2500_D-3.1.0.0_RU-1.1.6.0_AU_1.0.6.0_012606_0.0.1.5]

from an alternative manufacturers web site and these work

====================================================

 

Så hintet var at du kanskje kan gjøre tilsvarende .

Prøve og lete opp andres driver som også er for kort med RT2500.

Lenke til kommentar

He he sorry var ikke meningen å være frekk hvis det så slik ut. Var så uprofft gjort av meg å trykke på post nr 3, trykte på den linken som han ene brukeren på det andre forumet oppgav og vips så kom det en del spyvare og virus inn på maskinen. 10 Min etterpå måtte jeg på jobb, og fikk ikke fjernet viruset og spywaren. Så derfor jeg postet så seint og skrev kanskje litt frekt. ;)

Endret av Wooho
Lenke til kommentar
Noen som har fått Xtrememusic X-fi til å fungere med siste Vista versjonen?. Har prøvd og instalere drivere en stund nå uten hell, mellom device manager - manuelt - autoupdate og cd uten hell.

 

Ser dårlig ut med andre ord :ohmy:

De tre siste sidere har handlet nettopp om det. Ikke for å være spydig, men hvordan kan driverne fra origanal-CD'n fungere i Vista RC1? Last ned siste beta-driver fra Creative sine sider. Det fungerer helt utmerket her hos meg. Dog har jeg ikke 5.1-lyd, og det er konstantert flere med samme feil. :)

Lenke til kommentar
Som en nødløsning bruker jeg onboard lydkort, ikke første gangen Creative har problemer med driverne sine på visse system.

 

Når det gjelder vista så burdet de jo få ut fingern med skikkelig driver til de nyeste produktene sine.

6977208[/snapback]

Det burde de. Jeg tror det største problemet med Vista vil være drivere, får håpe MS tar en prat med tredjepartsleverandører.

Lenke til kommentar
Ikke for å være spydig, men hvordan kan driverne fra origanal-CD'n fungere i Vista RC1?

6976336[/snapback]

 

Jeg brukte driverene fra cd'en som fulgte med det trådløse nettverkskortet mitt for å få det til å fungere i Vista, så det kan fungere.

6977141[/snapback]

Ingen trenger å være spydige når det gjelder å få ting til å fungere i Vista!

Hos meg vil ikke mitt Creative Audigi LS høre snakk om Vista drivere verken i Beta2, 5600, eller 5728 ( allle både i 64 og 32 versjoner). Det eneste som har gitt meg lyd er de gode gamle XP driverne fra Aug 05.

Bruker også touchpad drivere for XP på laptop, også det fungere fint. Så om man ikke finner (eller får innstallert) Vista drivere er det absolutt en god ide og forsøke noen for XP før man gir opp :)

Lenke til kommentar

Har lagt inn Vista RC1 (fikk den i posten) men har problemer med mediaplayer 11, den spiller av noen filmformater, men andre får jeg bare vite at programmet sluttet å fungere og vil blir skrudd av.. Dette skjedde etter at jeg la inn noen codecpacks.. (nekta å vise bilde på avi)

 

Har lagt inn andre spillere, feks mediaplayer classic og den fungerer utmerket..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...