Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

Ratingen til Vista er teit . Den rater CPU - HDD - GFX - memory ytelse osv .

Den gir da ikke gjennimsnitt tall som man ville tro , men rating = laveste komponents ytelse .

6968832[/snapback]

Åja. Så når du kjøper et spill som trenger 4 i rating, og egentlig takler ikke ditt skjermkort høyere enn 3 så vil du bli villedet siden det er et gjennomsnitt? Nei, tenk litt først du.

6969550[/snapback]

Hvis gfx rating er 5.5 og memory eller HDD er 4.0 blir Vista scoren din 4.0 .

Tenk litt du og :D

 

Syns du dette ser fornuftig ut :

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

CPU "driver" ikke grafikk kortene i slik forstand .

Bare se på "gamle" 3Dmark01 , folk fikk bedre score med bedre cpu

selv om grafikk kraften var lik og FPS var lik.

Etter dette laget futuremark benchmarks som konsentrerte seg on grafikk GPU kapabilitet .

 

Spill benytter CPU i ulik grad avhengig av spillenes AI og slikt ,men det er uansett gfx kortet som er hoved kjernen til ytelse.

Dessuten er det ofte lyd/lydkort som bremser pga cpu forbruk i spill(rart det ikke er noen rating i vista på integrert/externt lydkort) .

 

I Vista ratingen jeg viste til :

Hadde disk score vært 4.0 ville rating vært 4.0 uansett om CPU var 4.4 og gfx 5.9.

 

Forøvrig så er CPU en Athlon64 4000+ på 3.0ghz

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Jepp brukte IE, prøvdet med firefox og fikk nøkkel med en gang. Kjører Vista i dette øyeblikk, har ikke hatt flere problemer siden.

 

Troddet aldrig IE skulle være problemet.

 

edit

Hvor lang tid bruker X-fi driverne på å legge seg inn?, har ventet i 10min på instalasjon nå.

 

edit

Lot seg ikke fikse så lett det med lyd driver, prøver 64 vista versjonen men får feilmelding om at jeg ikke har vista osv osv. Har prøvd auto søk mellom device manager og auto update uten hell også. :hmm:

 

har xfi xtreme music

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Syns du dette ser fornuftig ut :

6971587[/snapback]

Ja. Grafikkortet ditt er for dårlig. Bra til Aero-temaet, men ikke state-of-the-art til spilling.

6972024[/snapback]

 

Dere alle er på bærtur .

 

Fra Vista Help "What is the Windows Experience Index? "

 

Each hardware component receives an individual subscore. Your computer's base score is determined by the lowest subscore. For example, if the lowest subscore of an individual hardware component is 2.6, then the base score is 2.6. The base score is not an average of the combined subscores.

Lenke til kommentar
5 er det høyeste foreløpig, men skalaen kan ihvertfall gå opp til 9 med tider og stunder.

6972312[/snapback]

Det kan nå ikke stemme da jeg faktisk får 5.9 på Graphics, og hadde dette vært laveste så ville vel resultatet blitt 5.9. Vil heller tro at ratingen er dynamisk etter som bedre maskinvare kommer.

6972477[/snapback]

Det går IKKE høyere enn 5.9 og scoren blir ikke opprundet til 6!

Lenke til kommentar
Dere alle er på bærtur .

Fra Vista Help "What is the Windows Experience Index? "

 

Each hardware component receives an individual subscore. Your computer's base score is determined by the lowest subscore. For example, if the lowest subscore of an individual hardware component is 2.6, then the base score is 2.6. The base score is not an average of the combined subscores.

6972522[/snapback]

Det er dette jeg har sagt hele tiden. Det går på det svakeste leddet i maskinen din.

Lenke til kommentar
5 er det høyeste foreløpig, men skalaen kan ihvertfall gå opp til 9 med tider og stunder.

6972312[/snapback]

Det kan nå ikke stemme da jeg faktisk får 5.9 på Graphics, og hadde dette vært laveste så ville vel resultatet blitt 5.9. Vil heller tro at ratingen er dynamisk etter som bedre maskinvare kommer.

6972477[/snapback]

Det går IKKE høyere enn 5.9 og scoren blir ikke opprundet til 6!

6972591[/snapback]

 

Da er vel ikke 5.0 høyeste , eller ?

Lenke til kommentar
5 er det høyeste foreløpig, men skalaen kan ihvertfall gå opp til 9 med tider og stunder.

6972312[/snapback]

Det kan nå ikke stemme da jeg faktisk får 5.9 på Graphics, og hadde dette vært laveste så ville vel resultatet blitt 5.9. Vil heller tro at ratingen er dynamisk etter som bedre maskinvare kommer.

6972477[/snapback]

Det går IKKE høyere enn 5.9 og scoren blir ikke opprundet til 6!

6972591[/snapback]

 

Da er vel ikke 5.0 høyeste , eller ?

6972604[/snapback]

5 som helhetsscore er det meste jo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...