Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har akkurat installert Windows Vista build 5728. Ved første forsøk fikk jeg blåskjerm en rekke ganger, men husket så på at CPU var overklokket. Satte bios til default og da gikk det glatt og tok ikke mer enn ca. 20 minutter. Det ble en del restarter uten at jeg helt klarte å skjønne hvorfor. Kanskje det skyldes gammel hardware (skjermkortet er mistenkt), jeg vet ikke. Det trådløse nettverkskortet mitt ble godtatt og installert uten problemer.

 

Til slutt kunne jeg faktisk gå rett på nett og hentet ned 10,5 Mb med oppdatering. Har installert noe versjoner av Windows siden 3.0 og dette var min desidert letteste og hurtigste installasjon + at nesten alt virker med en gang. Vista finner ikke DVD-brenneren enda installasjonen jo gikk fra denne. Hvis jeg kjører et hardware scan finner den DVD-brenneren, men den forsvinner ofte og jeg må scanne etter den igjen hvis jeg skal bruke den.

 

Jeg er i grunnen ganske imponert likevel over installasjonen, spesielt tatt i betraktning at dette er en prerelease. La Vista på partisjon 2 (E:) av 2. På C: ligger Windows XP Professional X64 Edition. Vista endret på oppstartmenyen ved å legge inn sin egen. Her finner ikke Vista mitt trådløse Logitech tastatur så når jeg vil starte XP X64 igjen må jeg sette i et kablet standard tastatur for å kunne velge i oppstartmenyen.

 

Vista`s GUI er imponerende og Vista gir maskinen min Rating 4.5 i Windows Experience Index. Fant ikke ut hva topp index er. Dette er ikke maskinen som er listet opp nedenfor men den ligner. Forskjellen er at denne har CPU AMD64 X2 4200+ og skjermkortet er Club3D X800RX 256 Mb (tilsvarer x800gt). Tipper at den relativt lave skåren skyldes skjermkortet og minnet. Men bevares, farten på Vista er upåklagelig og oppleves som vanlig XP bare mye penere å se på. Grensesnittet føles litt fremmed, men man finner fort ut av det. Vel, dette var et førsteinntrykk. Går ut fra at jeg finner ut av de småproblemene som er.

 

Skal installere Vista X64 i morgen så får vi se om det går like lett.

Endret av vidaremil
Lenke til kommentar
Maskinen min får 4,0 i rating. Ikke spesielt bra pc nei.  :hrm:

 

Spec:

 

P4 2,4GHz @ 3,2 GHz

1GB minne

6800LE (softmodda)

6968828[/snapback]

 

Ratingen til Vista er teit . Den rater CPU - HDD - GFX - memory ytelse osv .

Den gir da ikke gjennimsnitt tall som man ville tro , men rating = laveste komponents ytelse .

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Et tips til deg Vidaremil:

I Vista kan du endre slik at den går til XP som standard, om du ikke velger noe annet, istedet for Vista, samt tiden man har å velge på. Det endres i kontrollpanel mener jeg å huske.

6967023[/snapback]

Takk, noterer meg det under "Nyttige tips". Er ny i denne konferansen og litt usikker på hva som skjer her. Var mitt innlegg unødvendig enkelt eller kan jeg benytte denne måten til å kommunisere fra meg mine erfaringer. Jeg liker selv å få slikt litt folkelig fortalt.

Lenke til kommentar
Takk, noterer meg det under "Nyttige tips". Er ny i denne konferansen og litt usikker på hva som skjer her. Var mitt innlegg unødvendig enkelt eller kan jeg benytte denne måten til å kommunisere fra meg mine erfaringer. Jeg liker selv å få slikt litt folkelig fortalt.

6969474[/snapback]

Jeg selv synes bare det er morsomt å høre om andres erfaringer med Vista :)

Hva som virker, hva som ikke gjør det, og hva folk synes om utseendet, ytelsen osv.

Lenke til kommentar
Ratingen til Vista er teit . Den rater CPU - HDD - GFX - memory ytelse osv .

Den gir da ikke gjennimsnitt tall som man ville tro , men rating = laveste komponents ytelse .

6968832[/snapback]

Åja. Så når du kjøper et spill som trenger 4 i rating, og egentlig takler ikke ditt skjermkort høyere enn 3 så vil du bli villedet siden det er et gjennomsnitt? Nei, tenk litt først du.

Lenke til kommentar
Har nå fått ned Vista (når jeg lastet ned i natt falt faktisk upc ut slik at den også ble korupt hehe, mått totalt gå gjennom nedlasting 4 ganger) men hva med nøkkelen, har prøvd registreringen men har ikke funnen noe nøkkel?. Hvor får jeg den?

6969601[/snapback]

Du må late som du laster ned RC1. 5728 var, som build 5536, en build for eksisterende CPP-testere. Hvis du ikke er CPP-tester, må du bli det gjennom RC1;

 

http://gizmodo.com/gadgets/software/downlo...free-200450.php

Lenke til kommentar
F*** nå har jeg lastet ned 64 bits versjonen 3 ganger, har startet på nr.4 nå :wallbash:

 

Av en eller en annen grunn er ikke iso'n større en litt over 1 gigg når

den er ferdig nedlasta og da ligger det kun en readme.txt hvor det står noe om en eller annen fil som ikke støttes av os eller no.

6940245[/snapback]

Kan ikke se at du fikk svar på dette med at ISO ikke ble større enn 1 Gb. Det skyldes mest sannsynlig at du valgte å legge fila på en annen disk enn der OSèt som du kjører med ligger, og at denne disken (partisjonen?) kun har 1 Gb ledig. Da får man ikke beskjed om at man har for lite plass. XP mellomlagrer nedlastingen på aktiv (der OSèt ligger) disk før den flyttes til disken du valgte å legge fila på.

Lenke til kommentar
Du må late som du laster ned RC1. 5728 var, som build 5536, en build for eksisterende CPP-testere. Hvis du ikke er CPP-tester, må du bli det gjennom RC1;

 

Har lastet ned rc1 578 fra linken men fikk ikke key. fikk ikke helt med meg hva du mener med late som?, skal jeg avslutte nedlastingen feks så får jeg keyen senere på linken du ga meg?. Ja jeg går totalt i surr på denne nedlastingen, har ikke vært lett for meg det her :cry:

 

forøvrig samme problem som i går, alt jeg får på minne kontoer er

 

Pending limit exceeded

 

edit

Den contac us linken er seff tatt bort, ikke akkurat et sjokk.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Har lastet ned rc1 578 fra linken men fikk ikke key. fikk ikke helt med meg hva du mener med late som?, skal jeg avslutte nedlastingen feks så får jeg keyen senere på linken du ga meg?. Ja jeg går totalt i surr på denne nedlastingen, har ikke vært lett for meg det her  :cry:

RC1... ikke b. 5728 som du snakker. Gå inn på siden som er linket til i førstepost du må trykke at du vil laste ned RC1, da åpnes en side som det står serialen på!

Lenke til kommentar

Ja jeg prøvdet det men får bare samme e-mail runden som i går. Ender opp med

 

Pending limit exceeded

 

Trykker da der det står - download link - og havner da i den samme mølla som før.

 

Men takk for at du prøver å hjelpe

 

edit

OM det bare er å få en ny nøkkel, kan en som får tilgang hente nøkkelen å sendet den som pm til meg?, noe lei av å surre med dette nå.

 

edit

for dette er seff ikke serial

 

64-Bit

MD5 hash: f3a385aae6e4dea9226e31d9f1148b56

SHA1 hash: 8e4de7a72c828a3543ff1663243eb0836da07eea

 

 

edit

 

nå kommer jeg til en blank side uten linker med vista logo opp i ventre hjørne når jeg trykker på nedlasting av rc1, fremgang eller tilbake gang?, hvem vet.

 

edit

 

Denne nøkkelen skal i følge alle kilder jeg har lest dukke opp før nedlasting, dukker den opp som en poppup? kan denne siden bli stoppet av firewall\antivirus (selv om jeg nå har prøvd uten). Og hvorfor i ni helv.... og sju f... får jeg ikke den for.... nøkkkelen. Ser ut som det blir reinstalasjon av god gammel xp 32 på meg :w00t:

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

La inn VISTA RC1 for noen dager siden på en Fujitsu Simens Amilio A1630. Alle drivere untatt det trådløse nettverkskortet ble funnet. Noen som vet hvor jeg kan finne drivere? De som fulgte med maskinen får jeg ikke instalert og har lett på nettet finner noen men er ikke kompitable med nettverkskortet.

 

Noen her som har lignende maskin og kan si meg om de har fått det trådløse kortet til å fungere i VISTA?

 

Følgende kort sitter i maskinen: Ralink RT2500 Wireless LAN CARD

Lenke til kommentar
La inn VISTA RC1 for noen dager siden på en Fujitsu Simens Amilio A1630. Alle drivere untatt det trådløse nettverkskortet ble funnet. Noen som vet hvor jeg kan finne drivere? De som fulgte med maskinen får jeg ikke instalert og har lett på nettet finner noen men er ikke kompitable med nettverkskortet.

 

Noen her som har lignende maskin og kan si meg om de har fått det trådløse kortet til å fungere i VISTA?

 

Følgende kort sitter i maskinen: Ralink RT2500 Wireless LAN CARD

6970424[/snapback]

 

Ta en titt her :

http://forums.ralinktech.com.tw/phpbb2/vie...92671f44e331332

 

Post #3

Lenke til kommentar

Har nå installert 64-biters versjonen av Vista build 5600. Fant ingen som var nyere? Som ved 32-biters build 5728 måtte jeg sette bios til default og da gikk det hele glatt og veldig fort for seg. Tror det gikk raskere enn ved 32-biters versjonen. Jeg var veldig spent på om Vista også denne gangen finner det trådløse nettverkskortet siden dette ikke finnes på listen over hardware som Vista kjenner. Her sitter det et DLink USB G122 som Vista gjenkjenner som 802.11g WLAN Adapter som jo er korrekt, men det er alt. Jeg kommer ikke på nett siden Vista ikke har riktig driver. Hovedkortet har integrert nettkort så jeg strekker 10 meter kabel til routeren, og da er jeg på nett etter 10 sekunder. Tok ned mye data og Vista installerte oppdatering for lydkortet og noe annet som tydeligvis var viktig og maskinen måtte restartes. Denne maskinen fikk 4.6 på ratingen. For maskinvare, se nedenfor. Også her er det minnet som får lavest skår 4.6 og da er svakeste ledd. Denne versjonen fant alle DVD-brennerne mine uten videre, men finner ikke harddisk nr. 2 som er en WD 320 Gb. Denne gangen ble Vista installert på partisjon 1 ( C: ) av 3 på harddisk 1. På C: lå tidligere en beta av XP 64 som nå er slettet. Jeg kan ikke uten videre se at det er noen forskjell i hastighet på 32 og 64-bits versjonene. Kanskje starter 64-bits versjonen raskere. Begge versjoner er nå aktivert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...