Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

hmm surrer sikker noe j.. nå men finner ikke hvor jeg registerer meg for å få nøkkelen. Har da fulgt linken til der man skal registrere seg fra første siden. Kan noen hjelpe meg litt?

 

Og er det stabilt nokk til at jeg kan instalere over xp?

 

edit

 

ser foresten ut til at den stoppet på 1.99 gb, skal jeg bare vente eller er nedlastingen korrupt?

 

edit igjen

Finner f... ikke ut av dette. Nedlastingnen stopper på 1.99 gb, jeg prøver å laste ned fra microsoft sidene med går bare i en evig registrerings rundet. Blir dårlig med vista på meg i kveld tydligvis.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Helt tilfeldig at jeg verken kommer inn på gmail eller google? :D haha. Og jeg som har mail hos gmail, får jo ikke sjekket den :( Verken i IE eller FF.

6961764[/snapback]

Ja, det må være en tilfeldighet. Jeg bruker gmail på IE og Windows Mail og har google som default søk i IE. Har ikke sett noen problemer med det.

Lenke til kommentar
Noen som vet hvor jeg kan få tak i selve driverfilen til Creative Live! 5.1? Må være som .inf fil så jeg kan velge den i control panel. Evt noen som gidder å innstallere den dumme .exe filen for å så legge opp .inf filen?

6961900[/snapback]

Kjør install i XP-kompatibelitets-modus, eller pakk den ut med winrar/7zip

Det holder nok ikke med bare .inf-filen, må nok ha med selve driver-filene også. :p

Endret av Tordenflesk
Lenke til kommentar
Noen som vet hvor jeg kan få tak i selve driverfilen til Creative Live! 5.1? Må være som .inf fil så jeg kan velge den i control panel. Evt noen som gidder å innstallere den dumme .exe filen for å så legge opp .inf filen?

6961900[/snapback]

Kjør install i XP-kompatibelitets-modus, eller pakk den ut med winrar/7zip

Det holder nok ikke med bare .inf-filen, må nok ha med selve driver-filene også. :p

6962030[/snapback]

 

Har cd platen som fulgte med. Skal nok klare å lure ut driverne... :D

Lenke til kommentar
En måte er å trykke F8 under oppstart av Vista for å velge å slå av driver signing - må gjøres hver gang du booter Vista.

 

OBS! Første gang jeg installerte X-FI-driverne hadde jeg ikke slått denne av, og det fucket til driverne neste gang jeg prøvde å installere driverne uten signing. Måtte reinstallere hele Vista, og deretter deaktivere driver-signing før jeg installerte driverne, og nå funker det fint i allefall :)

6949966[/snapback]

Er du sikker på at det var alt som skulle til?

Jeg prøvde å reinstallere Vista, for og så installere driverne med forced driver signing disabled. Det funket ikke =(

Når jeg prøver å installere driverne nå, kommer det opp en beskjed som sier at jeg ikke har windows Vista og at jeg bør oppgradere til vista eller senere versjoner for å få installert driveren. (Lang settning;O)

 

Her er et screenshot av feilmeldingen jeg får:

 

post-95428-1159540532_thumb.jpg

Lenke til kommentar
En måte er å trykke F8 under oppstart av Vista for å velge å slå av driver signing - må gjøres hver gang du booter Vista.

 

OBS! Første gang jeg installerte X-FI-driverne hadde jeg ikke slått denne av, og det fucket til driverne neste gang jeg prøvde å installere driverne uten signing. Måtte reinstallere hele Vista, og deretter deaktivere driver-signing før jeg installerte driverne, og nå funker det fint i allefall :)

6949966[/snapback]

Er du sikker på at det var alt som skulle til?

Jeg prøvde å reinstallere Vista, for og så installere driverne med forced driver signing disabled. Det funket ikke =(

Når jeg prøver å installere driverne nå, kommer det opp en beskjed som sier at jeg ikke har windows Vista og at jeg bør oppgradere til vista eller senere versjoner for å få installert driveren. (Lang settning;O)

 

Her er et screenshot av feilmeldingen jeg får:

 

post-95428-1159540532_thumb.jpg

6965000[/snapback]

 

Det høres jo rart ut .

Jeg kjørte/lastet-ned kun driver install av X-FI vista beta drivers fra creative.

( SBXF_PCDVTBETA_L3_2_10_0000.exe )

og alt gikk helt greit .

Har ikke gjort noe med driver signing .

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Creative Sound Blaster X-Fi series Vista32bit/64bit Beta Driver 2.10.0000 (40.51 MB)

 

This download is a beta driver providing Microsoft® Windows® Vista 32-bit and 64-bit Beta 2 Build 5384 and Build 5456 support for Creative Sound Blaster® X-Fi®. It is not fully tested and provides limited functionality.

 

Take note of the following:

 

THIS IS AN UNSUPPORTED BETA DRIVER. There is no technical support for this driver.

We recommend that only experienced users install this driver. Do not install this driver for critical tasks.

This download supports Windows Vista 32-bit and 64-bit Beta 2 Build 5384 and Build 5456, and may not work on other Vista builds.

 

Funket "fint" på min 5728 RC1 build .

Åpne "recording options" via sound properties krasjer dog - men ikke playback.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Jo takk for forslag, men har null erfaring med det programmet.

 

Så den vertifiserings saken som egentlig skal komme på e-mail kan jeg bare glemme eller?.

 

Edit

 

Ok, saken er den at jeg fakitsk ikke klarer å få lastet ned Vista. Linken på første side starter på 100% o slutter på 400% på 1.99gb. Jeg prøvdet så microsfts nedlastings side men fikk da blå skjerm på tro det eller ei 3.52 gb. Så sitter nå uten en skitt å går bare i en e-mail loop når jeg prøver å laste det ned igjen.

 

Noe gjør jeg galt, skal nevnes at jeg nå er ganske blendet av sinne. Men først å fremst hva er det som gjør at jeg går rundt og rundt med denne vertifisering av e-mail uten at nedlastingen starter. Har prøvd å starte fler kontoer uten resultat.

 

Grunnen til at jeg er ekstra lysten på å få vista instalert er et XP har startet å gi meg blåskjerm på div ting, med andre ord på tide å få den bort fort.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
En måte er å trykke F8 under oppstart av Vista for å velge å slå av driver signing - må gjøres hver gang du booter Vista.

 

OBS! Første gang jeg installerte X-FI-driverne hadde jeg ikke slått denne av, og det fucket til driverne neste gang jeg prøvde å installere driverne uten signing. Måtte reinstallere hele Vista, og deretter deaktivere driver-signing før jeg installerte driverne, og nå funker det fint i allefall :)

6949966[/snapback]

Er du sikker på at det var alt som skulle til?

Jeg prøvde å reinstallere Vista, for og så installere driverne med forced driver signing disabled. Det funket ikke =(

Når jeg prøver å installere driverne nå, kommer det opp en beskjed som sier at jeg ikke har windows Vista og at jeg bør oppgradere til vista eller senere versjoner for å få installert driveren. (Lang settning;O)

 

Her er et screenshot av feilmeldingen jeg får:

 

post-95428-1159540532_thumb.jpg

6965000[/snapback]

 

Glemte å si at jeg kjører 64-bits versjon av Vista - det skal visstnok funke uten større problemer med 32-bits. Sjekk at du lastet ned rett versjon av driverne.

Lenke til kommentar

Noen som gidder å gi meg en link til et alternativt nedlastings sted for siste versjon av vista?. Microsoft kan jeg bare glemme får

 

Ventende grense overskredet

 

På de kontoene jeg har laget, uten å få ny vertifiserings e-mail.

 

Dette er totalt Mongo, men haddet vært utrolig takknemlig for litt hjelp har brukt altfor mye tid på å få til ingenting.

Lenke til kommentar

Jeg har 64-bit vista, og jeg har de driverne som er linket til over.

 

Nå prøver jeg å ta ut lydkortet -> starte maskinen -> slå av maskinen -> Sette lydkortet i et annet pci-spor.

 

Jeg tviler på at det funker ettersom at det er windows som sier at jeg ikke kjører vista, men en gamlere versjon.

 

Noen som vet om et program som cleaner alt som du har holdt på med?

Kanskje det er noe som kræsjer eller noe som ligger igjen etter den første misslykede installasjonen.

 

:ph34r: (kul smiley, har ikke sett den før ;D)

Endret av Rikkely
Lenke til kommentar
Noen som gidder å gi meg en link til et alternativt nedlastings sted for siste versjon av vista?. Microsoft kan jeg bare glemme får

 

Ventende grense overskredet

 

På de kontoene jeg har laget, uten å få ny vertifiserings e-mail.

 

Dette er totalt Mongo, men haddet vært utrolig takknemlig for litt hjelp har brukt altfor mye tid på å få til ingenting.

6965591[/snapback]

 

Du må nok ta en "clean" installsjon (ikke noe oppdatering over annet)

Ha en ledig HDD , kople vekk alt annet , installer Vista .

Bruk BIOS sin boot selection istedet for boot manager for å veksle mellom XP og Vista .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...