Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det mulig å skjule winXP sin C: partisjon i Vista?

Mener at Vista sin Partisjon ikke vises i XP hvis man har formatert den som primary patisjon.

 

Det skal gå bra å lagre ting og tang på en felles logisk partisjon som jeg bruker både i xp og vista uten at det blir tull?

Lenke til kommentar
Jeg sliter også med lyddrivere.

 

Først installerte jeg RC1 5600, og så 5728.

 

X-fi driveren vil ikke fungere med noen av versjonene.

Under installasjonen av lyddrivere får jeg beskjed om at det ikke går å installere usignerte drivere.

 

Noen her som har erfaringer med dette?

Eller noen andre som kan hjelpe en stakkars mann i nød?  :innocent:

6947981[/snapback]

 

En måte er å trykke F8 under oppstart av Vista for å velge å slå av driver signing - må gjøres hver gang du booter Vista.

 

OBS! Første gang jeg installerte X-FI-driverne hadde jeg ikke slått denne av, og det fucket til driverne neste gang jeg prøvde å installere driverne uten signing. Måtte reinstallere hele Vista, og deretter deaktivere driver-signing før jeg installerte driverne, og nå funker det fint i allefall :)

Lenke til kommentar

Innstallerte Vista rc1 i dag, men har problemer med lyd og bilde. Bilde er bittelitt uklart så jeg lastet ned Nvidia driver og innstallerte uten problemer. Men finner ikke programmet etter innstallasjon? Skjønner ikke helt.

 

Det andre er at jeg ikke får lyd. Har Creative Live! 5.1 kort. Virker som om ikke pcen finner selve kortet siden den nekter å kjøre driverprogrammet. :(

Lenke til kommentar
Har du kjørt windows update og sett om Vista finner driverene den trenger der?

6959163[/snapback]

 

"Windows is up to date". Men når det gjelder lyden så finner Vista kun det innebygde i hovedkortet. Lydkortet blir gjenkjent som "Multimedia Audio Controller". Det jeg trenger er kun driveren i en driverfil så Vista selv finner den.

 

Edit:

 

Vista har ikke satt Nvidia som driver ser det ut som :hmm:

post-65880-1159460031_thumb.jpg

Endret av moestue
Lenke til kommentar
Har du kjørt windows update og sett om Vista finner driverene den trenger der?

6959163[/snapback]

 

"Windows is up to date". Men når det gjelder lyden så finner Vista kun det innebygde i hovedkortet. Lydkortet blir gjenkjent som "Multimedia Audio Controller". Det jeg trenger er kun driveren i en driverfil så Vista selv finner den.

 

Edit:

 

Vista har ikke satt Nvidia som driver ser det ut som :hmm:

6959227[/snapback]

 

hvis du har lastet ned driveren fra Nvidia sin side så kan du komme inn på skjerm innstillingene via kontrollpanel

Lenke til kommentar

Har et bittelite problem med lyd jeg også. Bruker den innebygde lydbrikken til et nforce2 hovedkort, og får ikke valgt 6-kanals surround lengre... Vista vil ikke ha den gamle driveren min (som funker i XP), og den nye til nVidia har ikke støtte for dette lengre.

Må jeg bare bite i den sure stortåa og innse at maskinen min begynner å bli en smule utdatert?

Lenke til kommentar
Jeg sliter også med lyddrivere.

 

Først installerte jeg RC1 5600, og så 5728.

 

X-fi driveren vil ikke fungere med noen av versjonene.

Under installasjonen av lyddrivere får jeg beskjed om at det ikke går å installere usignerte drivere.

 

Noen her som har erfaringer med dette?

Eller noen andre som kan hjelpe en stakkars mann i nød?  :innocent:

6947981[/snapback]

 

En måte er å trykke F8 under oppstart av Vista for å velge å slå av driver signing - må gjøres hver gang du booter Vista.

 

OBS! Første gang jeg installerte X-FI-driverne hadde jeg ikke slått denne av, og det fucket til driverne neste gang jeg prøvde å installere driverne uten signing. Måtte reinstallere hele Vista, og deretter deaktivere driver-signing før jeg installerte driverne, og nå funker det fint i allefall :)

6949966[/snapback]

Det fungerte ikke for meg. Den sperret de usignerte driverne uansett.

Noen andre tips? :innocent:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...