Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mulig dette er påpekt før, men jeg utbryter det igjen.

 

Den nye startmenyen i Vista er virkelig håpløs, syntes jeg.

Den skal ha pluss for at "alle programmer" menyen legger seg over siste brukte programmer, og ikke over kontrollpanel ++.

At den får en scrollbar er sjanseløst syntes jeg. Personlig syntes jeg XP løsningen er mye mer brukervennlig.

 

Det er selvfølgelig mulig å legge mest brukte programmer i Hurtigstart og øverst på startmenyen, men etterhvert installeres masse (u)nyttige programmer.

 

Jeg hadde virkelig håpet MS ville gjøre det mulig å personliggjøre startmenyen i mye større grad i Vista.

Lenke til kommentar

Jeg liker startmenyen jeg. Rask til å søke, bare å trykke inn "media" og deretter enter, så startes Windows Media Player.

 

Vista b. 5728 lukkes snart for nedlasting!

 

Edit: Folk sier det er svært lett å benytte seg av DWM sine APIer i Vista. Man har med andre ord STORE muligheter for å egendefinere sin egen desktop.

 

Exposé kan også brukes i Windows Vista;

 

http://blogs.labo-dotnet.com/simon/archive...9/12/11116.aspx

Endret av Dell_9200
Lenke til kommentar

Har en pc med

C: 20gig

D: 280gig.

 

I partitionmagic lagde jeg ny partisjon: tok fra D: og lagde F: på 10gig, så F: lå etter D:

 

Satte inn Vista dvd'en og la inn Vista på F:

 

Når jeg nå booter Vista er gamle F:->C: og C:->D: og D:->E:

 

Har enda ikke bootet opp winxp igjen, men hvordan vil dette være her?

1. Vil rekkefølgen på partisjonene blitt endret?

2. Hvis jeg vil avinstallere Vista kan jeg bare slette partisjonen og føre partisjonen over til (gamle D: igjen)?

 

3.Er det mulig å få My Computer på desktoppen?

Lenke til kommentar

1. Min erfaring er at rekkefølgen på diskene i XP er uavhengig av rekkefølgen på diskene i Vista. Jeg vil derfor påstå at hver stasjon har den samme bokstaven som du tildelte tidligere.

Husk at du også kan forandre på partisjonsbokstaven fra disk manager i begge versjonene av windows.

 

2. Ja. Jeg tror det går fint.

 

3. Høyreklikk på skrivebordet, personalize, change desktop icons på menyen til venstre.

Lenke til kommentar

ER det noen som har fått sine Creative lydkort til å virke? Sitter med audigy2 ZS og unasett hva jeg prøver så sier vista: BARE GLEM DET!

 

Fikk det til å funke i build rc1 5600 versjonen, og jeg har prøvd alle de tingene jeg gjorde der for å få det til å funke, bortsett fra at nå har jeg prøvd alt x50 :wallbash:

 

Bare creative kunne fått ut noen nye drivere snart, men det skjer vel ikke før i november, for da går disse GAMLE driverne ut :realmad:

 

Det som imponerer meg mest er at vista mener de IKKE er digitalt signert :hmm:

Lenke til kommentar

Valentino: Takk skal du ha, så desktop icons menyen nå.

 

Virker bare litt vanskligere å komme til disse menyene nå. Alt skal innom control panlet virker det som.

 

Hvordan går man 1 mappe opp i My Computer og ikke back? Finner ikke den knappen jeg.

 

Liker at jeg kan gå på podcast til Radioresepsjonen og laste ned mp3 filen uten noe ekstra software. Hvorfor må dette legges ut gjennom RSS og ikke bare slik det ser ut når man åpner rss linken?

http://podkast.nrk.no/program/radioresepsjonen.rss

 

(gled ut litt ang. vista, men håper det går greit)

Endret av ken8
Lenke til kommentar
Er det bare meg eller får man ikke tak i serienummer lenger? Får heller ikke til å laste ned, men kan få en kompis til å brenne den for meg. Det viktigste er serienummer  :hmm:

6946042[/snapback]

Du bruker samme som før, som kan bruker på opptil 10 maskiner mener jeg å huske, så du låner bare cd-nøkkelen fra kameraten din også, hvis jeg ikke tar helt feil.

Lenke til kommentar
Hvordan går man 1 mappe opp i My Computer og ikke back? Finner ikke den knappen jeg.

6945762[/snapback]

 

Du kan trykke i adressefeltet. I det vedlagte bildet er jeg inni mappen som heter mappe2. For å gå til mappe1 trykker du bare der jeg har merket. Det samme kan du gjøre med de andre lenkene i adressefeltet.

 

Jeg har ikke funnet en knapp som gjør nøyaktig det samme som den "opp" i XP, men skal ikke garantere at det ikke finnes. Jeg har bare funnet ut at den metoden her er tilstrekkelig for meg.

post-36441-1159301928_thumb.jpg

Lenke til kommentar
ER det noen som har fått sine Creative lydkort til å virke? Sitter med audigy2 ZS og unasett hva jeg prøver så sier vista: BARE GLEM DET!

 

Fikk det til å funke i build rc1 5600 versjonen, og jeg har prøvd alle de tingene jeg gjorde der for å få det til å funke, bortsett fra at nå har jeg prøvd alt x50 :wallbash:

 

Bare creative kunne fått ut noen nye drivere snart, men det skjer vel ikke før i november, for da går disse GAMLE driverne ut :realmad:

 

Det som imponerer meg mest er at vista mener de IKKE er digitalt signert :hmm:

6945661[/snapback]

De siste beta-driverene fra Creative fungerte på mitt Audigy 2 -kort. Riktignok ikke ZS, men mener disse driverene er universale.

 

Gå hit:

http://uk.europe.creative.com/support/downloads/

 

Og velg kortet ditt. Så velger du Windows Vista i listen over operativsystemer. Selv bruker jeg å pakke ut filene med winrar og installerer de manuelt via enhetsbehandlingen. Setup-programmer er en smule ustabile i Vista ennå.

Lenke til kommentar

Xp_og_Vista.doc

 

Har fått trøbbel etter jeg lagde partisjon til Vista med Partition magic.

 

Jeg skulle kanskje ha laget en Primary partition til Vista, i stedet for logical og helt til slutt på disken?

 

Lurer på om jeg skal formatere HELE disken og legge inn winxp på nytt?

 

Kan programmene jeg har på D: også ha blitt skadet? Det er kun installasjonsfilene som ligger på D, men jeg har lastet ned ny software og lagt der fra Vista.

 

Må jeg editere boot.ini fila etter jeg har lagt inn alt på nytt for å fjerne Boot menyen, eller finnes det dyp formatering som fjerner alt?

 

Edit:

lukka partition magic og forsøkte å åpne photoshop, nå funker det.

Endret av ken8
Lenke til kommentar
ER det noen som har fått sine Creative lydkort til å virke? Sitter med audigy2 ZS og unasett hva jeg prøver så sier vista: BARE GLEM DET!

 

Fikk det til å funke i build rc1 5600 versjonen, og jeg har prøvd alle de tingene jeg gjorde der for å få det til å funke, bortsett fra at nå har jeg prøvd alt x50 :wallbash:

 

Bare creative kunne fått ut noen nye drivere snart, men det skjer vel ikke før i november, for da går disse GAMLE driverne ut :realmad:

 

Det som imponerer meg mest er at vista mener de IKKE er digitalt signert :hmm:

6945661[/snapback]

De siste beta-driverene fra Creative fungerte på mitt Audigy 2 -kort. Riktignok ikke ZS, men mener disse driverene er universale.

 

Gå hit:

http://uk.europe.creative.com/support/downloads/

 

Og velg kortet ditt. Så velger du Windows Vista i listen over operativsystemer. Selv bruker jeg å pakke ut filene med winrar og installerer de manuelt via enhetsbehandlingen. Setup-programmer er en smule ustabile i Vista ennå.

6947103[/snapback]

 

Ja det er jo de jeg har, de fra august altså :cry:

This download is a beta driver providing Microsoft® Windows® Vista 32-bit and 64-bit Beta 2 Build 5384 and Build 5456 support for the audio devices listed below. For more details, read the rest of this web release note. This download supports the following audio devices.....

 

Prøvde med mine xp 64 bits drivere da så alt riktig ut, vista identifiserte den som audigy2 ZS og alt bærre lækkert, men lyd kom det ikke. Og p.g.a den brukte audio console fra vista driverne fikk jeg ikke gått inn der, så da tenkte jeg ja jeg får fjerne audio console da.

 

Og etter det har ikke en dritt funka, nå får jeg bare UNKNOWN device nå uansett hva :cry:

Lenke til kommentar

Jeg sliter også med lyddrivere.

 

Først installerte jeg RC1 5600, og så 5728.

 

X-fi driveren vil ikke fungere med noen av versjonene.

Under installasjonen av lyddrivere får jeg beskjed om at det ikke går å installere usignerte drivere.

 

Noen her som har erfaringer med dette?

Eller noen andre som kan hjelpe en stakkars mann i nød? :innocent:

Lenke til kommentar
Og etter det har ikke en dritt funka, nå får jeg bare UNKNOWN device nå uansett hva :cry:

6947256[/snapback]

Har du ennå den windows.old mappen på partisjonen du installerte på? Du kan velge å velge windows.old/system32 som kildemappe og sjekke om driverene går inn da.

X-fi driveren vil ikke fungere med noen av versjonene.

Under installasjonen av lyddrivere får jeg beskjed om at det ikke går å installere usignerte drivere.

Vanligvis skal det komme et vindu som spør deg om du vil installere.

 

Men siden du ikke ser ut til å få dette, kan du deaktivere dette i Controlpanel -> system -> hardware -> driversigning. Velg så Ignore.

Endret av TCi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...