Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

Har forsøkt å installere Nero, men uten hell. Prøver derfor å slette folderen (avinstallere er ikke mulig). Men da sier Visat at jeg må ha rettigheter. Brukeren har admin rettigheter. HVordan skal jeg få det til?

Høyre klikk på en fil, og på ''Properties''.

Klikk deg videre frem til ''Security''-fanen.

 

Velg derifra at du skal ha fullmakt over filen(-ene). :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sitter her med store nettverksproblemer nå. Jeg har oppdatert til 64 bit 5728.

 

Problemet går ut på at maskina henger seg når jeg prøver å overføre en fil til dama sin pc over nettverket. Jeg har skrivetilgang i mappen på hennes pc. Rekkefølgen på hendelsene er som følger:

-Jeg åpner mappa på dama sin PC uten problem

-jeg kopierer filen på min maskin og velger lim inn i hennes mappe.

-windows kommer opp med et overføringsvindu der det står at den kalkulerer hvor lang tid som er igjen.

-Det nevnte vinduet blir aldri ferdig å kalkulere

-Mappen på dama sin pc slutter å svare. Får ikke lukket den engang

-Mister internettforbindelsen

 

Slik står maskina, med et par vindu som ikke svarer, uten internett og jeg kan fremdeles bruke resten av maskina. Explorer går til over 100 MB i minne, en svchost bygger seg opp til over 80 MB i minne.

 

Da dette skjedde første gangen trykket jeg Ctrl + Alt + Del og valgte restart. Maskina blir da stående å logge av uten å bli ferdig.

 

Da dette skjedde for 2. gang gikk jeg inn i oppgavebehandling og startet å avslutte prosesser. Først prøver jeg å avslutte Explorer som ikke svarer, men dette går ikke. Så avslutter jeg den svchosten som bare øker i størrelse. Ingenting av dette hjelper så jeg avslutter flere prosesser (stort sett de andre svchost og litt antivirus og slikt.)

 

Etter en stund med avslutting av prosesser får jeg en blåskjerm som forteller at det er feil med Win32k.sys.

Denne filen gjorde slik at min 32bit 5600 ikke ville starte opp så jeg lurer på om det er noe seriøst galt med denne filen.

 

Er det noen løsning på dette problemet? Slik windowsen min fremstår nå duger den ikke til nettverksmaskin. Jeg vet heller ikke hvordan jeg skal få gitt tillatelse slik at dama kommer inn på min maskin. Har delt en mappe og aktivert fildeling fra nettverksvinduet.

Lenke til kommentar
Droppa Vista her frem til nvidia/MS får fiksa TV ut issuet. Var jo umulig å få det til å funke i RC1... :(

6934095[/snapback]

Hvilke problemer har du da?

Det blir gode bilder på mitt crt-tv med s-video, eneste jeg ikke har fått til er: Når jeg maksimerer MCE på tven kan jeg ikke dra musen bort på monitoren (som er skjerm 1 og tv er skjerm2).

EDIT: Jeg har MSI 6600GT

 

Men ett problem jeg har: Anypassword vil ikke kjøre :( Noen som vet om en fix, eller evnet ett annet program som er lite, enkelt og funker greit som tar vare på passord?

Endret av Kong Basse
Lenke til kommentar
Hvordan får man nye Builds?

Må man laste ned hele driten på nytt eller kommer de i auto-update?

6931896[/snapback]

Det kommer ikke oppdateringer for beta versjoner. Du må laste ned hele.

 

Hvis du synes det er drit skjønner jeg ikke hvorfor du vil ha det :hmm:

6931960[/snapback]

 

Kan man bruke den samme serialen på nyere builds?

Lenke til kommentar
Droppa Vista her frem til nvidia/MS får fiksa TV ut issuet. Var jo umulig å få det til å funke i RC1... :(

6934095[/snapback]

Hvilke problemer har du da?

Det blir gode bilder på mitt crt-tv med s-video, eneste jeg ikke har fått til er: Når jeg maksimerer MCE på tven kan jeg ikke dra musen bort på monitoren (som er skjerm 1 og tv er skjerm2).

EDIT: Jeg har MSI 6600GT

 

Men ett problem jeg har: Anypassword vil ikke kjøre :( Noen som vet om en fix, eller evnet ett annet program som er lite, enkelt og funker greit som tar vare på passord?

6934237[/snapback]

 

Når jeg enabler dualview med nvidia sine RC1 drivere klikker hovedskjermen (19" benQ) og begynner bare å flimre. Bilde kommer på CRT TV'n min, men er i svarthvitt og flimrer sterkt. I XP er det null problem... :( Likte RC1 veldig godt, og dette irriterer meg litt...

Lenke til kommentar
Noen som har funnet en god oppskrift på hvordan man får XP til å være automatisk valg for boot, istedet for Vista? Har installert Vista RC1 nå, men den er jo bare til testing. XP skal jo være hoved-OS.

6934716[/snapback]

 

 

Mest sannsynlig kan du gjøre dette fra det stedet som er vist på vedlegget. Bare å velge XP som standard. Der kan du også velge hvor lenge pcen skal vente før den velger automatisk

 

Dersom du ikke har dette valget kan du se om du kan gjøre tilsvarende i boot.ini filen i XP.

 

Min sier dette:

[boot loader]
timeout=30
[b]default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS[/b]
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect

 

Du ser at det sier at default er den disken med XP pro.

 

Dersom du som meg ikke har innloggingsskjerm der du kan velge operativsystem når du starter opp kan du gå inn i biosen endre boot-rekkefølgen slik at disken med XP kommer først.

 

edit: huske vedlegg også kanskje

post-36441-1159180011_thumb.jpg

Endret av valentino
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...