Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

har installert programvaren som følgte med nettverkskortet, men det hjelper lite når ikke windows finner hardwaren. det ligger forresten heller ikke i device manager(under nettverkskort) heller...

 

tips?

 

mvh Lars

6896279[/snapback]

Programvaren som følger med nettverkskortet ditt er nok for XP. Det jeg ville ha gjort er å ha fått tak i en kablet kobling slik at jeg kunne sjekket om Windows Update hadde hatt driverne til kortet. Hvis det ikke er noen drivere på Windows Update, bør du sjekke produsenten sin side. Jeg klarte ikke å finne den i forbifarten. Som et siste stikk kan du gå inn i Device Manager og lete etter et spørsmålstegn, eventuelt koble USBen inn i en annen USB på maskinen din slik at enhetsinstallereren kommer opp igjen. Det jeg vil er at du skal lete etter drivere til nettverkskortet på den mappen du installerte nettverksadapteret ditt, sikkert under "Programfiler". Hvis du eller Windows ikke finner den mappen med drivere, kan du også prøve å søke etter drivere på din gamle XP-partisjon.

 

Jeg hadde en trådløs nettverksnøkkel som jeg ikke fant drivere til, men jeg fant dem på produsenten sin side og brukte Device Manager for å kontrollere at de virkelig ble installert. Du må huske på at drivermodellen i Vista er ganske mye forandret, ingen drivere har lov til å stokke systemet og forårsake restart når du ikke vil og ikke restarte når du vil.

6898615[/snapback]

 

takk for nyttig svar, skal komme med på kablet nettverk og se om microsoft har driverene mine, fra produsentens side var det ikke mye hjelp å få men kan prøve å maile de.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg lest en del på den første siden og rundt omkring, men for å være sikker på at jeg gjør det hele riktig. Nå sitter jeg på en XP 32bit verson, og lastet ned den ISO-fila med Vista 64bit. Jeg har en partisjon på 35GB som er ledig, så jeg kan bare kjøre ISO-filen ved hjelp av Daemon tools mens jeg er inne i Windows XP og bare begynne med installasjonen? Har jeg forstått det riktig?

Lenke til kommentar
hmm...får ikke installert vista driverne til nvidia, installasjonsprogrammet fullføres med ingenting blir installert

 

kjører msi 7900 gt

 

noen som har en løsning?

 

alt funket forresten fint helt til jeg avinstallerte nvidia driverne (var usikker på om det var siste driverne, så tenkte jeg skulle oppdatere for å være helt sikker). nå får jeg ikke installert dem igjen

6890477[/snapback]

 

 

Har samme problem, men ser for meg at Nvidia fixer dette i løpet av kort tid. Har også et problem når skal kjøre i dualview på 2 skjermer da klikker en av skjermene og alt som er hvitt blinker vilt, så plutselig kan det stoppe.

 

Hvis det ikke stopper av seg selv er det mulig å endre til 16 bit og så til 32 bit igjen under egenskaper for skjem.

 

Ellers ingen problemer med vista og er overasket over at jeg fikk karakter 4.

Lenke til kommentar
Nå har jeg lest en del på den første siden og rundt omkring, men for å være sikker på at jeg gjør det hele riktig. Nå sitter jeg på en XP 32bit verson, og lastet ned den ISO-fila med Vista 64bit. Jeg har en partisjon på 35GB som er ledig, så jeg kan bare kjøre ISO-filen ved hjelp av Daemon tools mens jeg er inne i Windows XP og bare begynne med installasjonen? Har jeg forstått det riktig?

6899913[/snapback]

Hvis du skal gå fra 32bit til 64bit (+ noen andre situasjoner) må du brenne ut iso-filen til en dvd og boote fra denne.

Lenke til kommentar
Nei, ikke foreløpig. Det vil bli med tid og stunder. Jeg anbefaler at du tester det dog, slik at MS får mest mulig brukerrapporter og dermed et best mulig produkt. Stokker det seg, kan du bare formatere og installere 32-bit på nytt igjen.

6898619[/snapback]

Dette inlegget skriver jeg fra Vista :cool:

 

Var temmelig heftig, gikk mye raskere enn Beta 2 :love:

 

Blir nok å bruke XP ellers, fikk ikke satt opp Xbox 360en ordentlig, men skal se litt på det senere.

 

Blir å prøve x64 også, men først skal jeg nyte x32 :D

Lenke til kommentar
bare for å spørre, det er 86 bitten som er lurest å laste ned? :) glømt svaret her sjø..

6902360[/snapback]

86bit-versjoner finnes ikke. Det står mellom 32 og 64bit-utgavene.

 

32bit-utgaven er den minste nedlastignen og kan kjøres på både 32 og 64bit prosessorer. 64bit-utgaven er større, støtter mer minne, er mer fremtidsrettet, kjører både 32 og 64bit programvare, har potensiale for ytelseforbedringer i forhold til 32bit. Men det er også 64bit-utgaven det er flest som får problemer med og det er vanskeligst å spore opp drivere til.

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg holder meg til WinXP intill Vista får en mer oppegående driverdatabase.

Er for mye HW den ikke har ordentlige drivere til ennå.

Jeg hadde i tillegg problemer med internett, det gikk tregt og mange sider kom ikke opp.

Hadde Vista innstallert på maskinen i 5-6 timer før jeg ga opp å gikk tilbake til gode gamle XP.

Jeg synes XP har vært den mest stabile versjonen hittil ;)

Lenke til kommentar

:dribble:

Jeg lasta ned Windows Vista RC1 Beta og brente ISO filen med NERO (DVD+).

 

:(

Hver gang jeg skal installere kommer jeg forbi den første loade skjermen (hvit) men Pcn kommer liksom aldri forbi neste loade skjerm,. (den med grønne streker).

Har prøvd både 64 bit og 32 bit versjonen, med samme resultat.

PCn fungerer fint med XP og hadde ingen problemer med å installere XP.

 

:hmm:

Prøvde 32 bit versjonen på Laptopen min og der fungerte det, så det er ikke heller ikke DVD`ne det er noe galt med heller..

 

PCn min:

CPU: AMD Athlon64 X2 3800

HVK: MSI K9N SLI Platinum (Socket AM2)

RAM: 2GB DDR2 6400 Corsair ram

DVD: NEC ND-4571

GPU: GF7900 GT

 

:no:

Er lite interesert i 32 bit versjonen, så blir ikke fornøyd med å installere 32 bit Vista fra Win XP...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...