Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Og er 12,6 Gb nok plass til vista + noen program?

6888995[/snapback]

Nei, mener å huske at vista har minimum på 13 og anbefalt minimum på 18.

Jeg valgte 20Gb, og ser til min store forskrekkelse at jeg har under 1GB igjen,

og da har jeg flyttet de fleste brukermappene til en annen partisjon.

 

(kjører vista64)

Endret av Nazgul
Lenke til kommentar

Har innstalert Vista 32-bit versjonene nå. Alt funka fint helt til jeg tok en restart etter jeg innstalerte nvidia driver. Da starta pcen plutselig i windows XP igjen, jeg fikk ingen alternativ av hvilket OS jeg ville starte fra :hmm: På innstilinger av systemstart kan jeg ikke velge Vista :hrm: Noen som kan hjelpe meg?

post-71831-1158609714_thumb.jpg

 

EDIT: Går det ann å redigere boot-fila?

Den ser slik ut nå:

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect

Endret av batti64
Lenke til kommentar

hmm...får ikke installert vista driverne til nvidia, installasjonsprogrammet fullføres med ingenting blir installert

 

kjører msi 7900 gt

 

noen som har en løsning?

 

alt funket forresten fint helt til jeg avinstallerte nvidia driverne (var usikker på om det var siste driverne, så tenkte jeg skulle oppdatere for å være helt sikker). nå får jeg ikke installert dem igjen

Endret av intox_neb
Lenke til kommentar

Når jeg booter opp med Vista-DVDen i stopper installasjonen etter at jeg velger språk. Da finner den plutselig ikke DVD-rom driveren :hrm: Kan velge plasseringen til driveren men har ikke CDen med driver... Har en NEC ND-3500A. Har lasta ned driver men det er en .exe-fil som installerer av seg selv. Noen som har en løsning?

På forhånd takk :)

Endret av Beinert
Lenke til kommentar

jeg sitter her og har nettopp lastet ned og installert windows vista rc1 uten problemer. Vell inne i vista prøver jeg å koble til det tråløse nettverks kortet mitt(jensen wireless usb adapter), men uten hel. Det kommer ingen melding om at jeg har koblet til nettverk kortet eller noe. tenkte det kanskje var på grunn av mangel på driver til hovedkortet mitt(Asus a8n sli), tenker da på drivere til usb portene, men gikk raskt vekk fra det da jeg kom på at jeg allerede hadde koblet til i-pod shuffelen min som ekster disk via disse. er det noen som har tips til hvor problemet ligger?

 

har installert programvaren som følgte med nettverkskortet, men det hjelper lite når ikke windows finner hardwaren. det ligger forresten heller ikke i device manager(under nettverkskort) heller...

 

tips?

 

mvh Lars

Lenke til kommentar
har installert programvaren som følgte med nettverkskortet, men det hjelper lite når ikke windows finner hardwaren. det ligger forresten heller ikke i device manager(under nettverkskort) heller...

 

tips?

 

mvh Lars

6896279[/snapback]

Programvaren som følger med nettverkskortet ditt er nok for XP. Det jeg ville ha gjort er å ha fått tak i en kablet kobling slik at jeg kunne sjekket om Windows Update hadde hatt driverne til kortet. Hvis det ikke er noen drivere på Windows Update, bør du sjekke produsenten sin side. Jeg klarte ikke å finne den i forbifarten. Som et siste stikk kan du gå inn i Device Manager og lete etter et spørsmålstegn, eventuelt koble USBen inn i en annen USB på maskinen din slik at enhetsinstallereren kommer opp igjen. Det jeg vil er at du skal lete etter drivere til nettverkskortet på den mappen du installerte nettverksadapteret ditt, sikkert under "Programfiler". Hvis du eller Windows ikke finner den mappen med drivere, kan du også prøve å søke etter drivere på din gamle XP-partisjon.

 

Jeg hadde en trådløs nettverksnøkkel som jeg ikke fant drivere til, men jeg fant dem på produsenten sin side og brukte Device Manager for å kontrollere at de virkelig ble installert. Du må huske på at drivermodellen i Vista er ganske mye forandret, ingen drivere har lov til å stokke systemet og forårsake restart når du ikke vil og ikke restarte når du vil.

Lenke til kommentar
Da skal jeg installere RC1 :)

 

Er det store ytelsesforskjeller mellom x32 og x64?

Stusser litt, siden jeg får ISDN driverene med x32, og må klare meg uten de i x64 :hmm:

6897207[/snapback]

Nei, ikke foreløpig. Det vil bli med tid og stunder. Jeg anbefaler at du tester det dog, slik at MS får mest mulig brukerrapporter og dermed et best mulig produkt. Stokker det seg, kan du bare formatere og installere 32-bit på nytt igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...