Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det finnes i dag absolutt ingen systemer for normale dødelige som bytter mellom 2 Operativ Systemer uten reboot.

 

Så bytting mellom XP og Vista raskt vil ikke fungere uten at du booter opp i et OS og bruker Virtual PC eller tilsvarende og installererer Vista og XP på 2 virtuelle maskiner. Men ytelsen suger deretter. Du kan glemme alle spill.

 

Så om ønsket er å bytte mellom OSene for spilling så er svaret nei. Alternativ rask løsning dersom du ikke har tenkt å spille eller evt kun spille på et OS er å installere spill OS'et på din maskin og det andre OS'et på en annen maskin. Så bruker du Remote Desktop Connection (start->kjør->mstsc) og fjernstyrer den andre maskinen i et eget vindu (evt andre fjernstyringsprogrammer som UltraVNC). Da slipper du å bruke ressurser på din egen maskin til å kjøre et annet virtuelt image. Har du Dual Core kan du jo evt kjøre et virtuelt image på 1 av CPUene men vil uansett ta ressurser på din maskin.

 

Selv kjører jeg faktisk et virtuelt image på en annen maskin med Visual Studio for utvikling. Dette virtuelle imaget får jeg tilgang til via Remote Destop Connection fra min egen maskin.

 

Alternativ: Installer operativsystemene på hver sin maskin og bruk en switch-box for å bytte mellom maskinene (en sånn boks som du kobler skjerm, tastatur, mus og begge PC'ene til og raskt bytter mellom).

Endret av wolf5
Lenke til kommentar

Skulle teste RC1 igår . Denne kræsjet da Vista skulle startes første gangen under instalasjonen . Synes dette er merkelig da Beta 2 fungerte greit . Problemet mitt nå er at jeg ikke får fjernet Vista sin boot manager og lagt inn XP sin . Gode gamle "fixmbr" fungerer ikke . Leste en tråd her på forumet som hadde en løsning på problemet for de som hadde Vista ferdig instalert men denne hjalp ikke meg da instalasjonen kræsjet for den var ferdig . Løsningen som var omtalt var å boote Vista , legge inn skiva og starte cmd . Deretter skrive inn følgende: cd e:\boot og deretter bootsect/nt52 c:

 

(cd "min stasjonsbokstav")

 

Vistaen jeg testet er 64 bits hvis dette har noe å si . Har noen her løsning på dette problemet blir jeg glad . Har forsøkt å reparere instalsjonen men det samme skjer hver gang . :hmm:

Lenke til kommentar

Hei

 

Har problemer med lyden i Vista (RC1). Med en gang jeg logger på Vista får jeg melding lignende "HD Audio panel for Windows has stopped working". Den begynner å feilsøke og kommer bare opp med at det er et problem med HD Audio panel.

 

Vista sier at hardware og drivere fungerer fint når jeg er på Device Manager.

 

Lyden fungerer utmerket fint i XP. Noen som kan hjelpe?

 

Oppdatering: Fikk det til å virke nå. Avinstallerte lyd-driveren og started maskinen på nytt. Innstalerte driver på nytt (microsoft driver). Nå virket lyden helt fint. Dersom jeg installerer den oppdaterte driveren gjennom Windows Update, vil jeg miste lyden igjen.

 

Mvh

Trond

Endret av Frugy
Lenke til kommentar
Og forresten, vet noen hvor jeg kan få tak i en kodek som gjør at jeg kan se avi. filer i media center?

6879144[/snapback]

Det spørs hvilken kodek det er på avi-filen. Enten kan du laste ned K-Lite Codec pack så du får omtrent alle kodeker, eller så kan du se på egenskaper på avi-filen hvilket kodek det er og laste ned det.

Lenke til kommentar
Skulle teste RC1 igår . Denne kræsjet da Vista skulle startes første gangen under instalasjonen . Synes dette er merkelig da Beta 2 fungerte greit . Problemet mitt nå er at jeg ikke får fjernet Vista sin boot manager og lagt inn XP sin . Gode gamle "fixmbr" fungerer ikke . Leste en tråd her på forumet som hadde en løsning på problemet for de som hadde Vista ferdig instalert men denne hjalp ikke meg da instalasjonen kræsjet for den var ferdig . Løsningen som var omtalt var å boote Vista , legge inn skiva og starte cmd . Deretter skrive inn følgende:  cd e:\boot og deretter bootsect/nt52 c:

 

(cd "min stasjonsbokstav")

 

Vistaen jeg testet er 64 bits hvis dette har noe å si . Har noen her løsning på dette problemet blir jeg glad . Har forsøkt å reparere instalsjonen men det samme skjer hver gang .  :hmm:

Men gjør du det riktig?

Prøv en gang til, og det holder ikke bare med ''fixmbr'':

- Boot XP-CD'n

- Gå inn i ''Repair Console''

- Skriv inn ''fixmbr'', og så ''fixboot''.

Lenke til kommentar

k-lite codec pack er noe drit.

Du får så mange kodeker du aldri bruker, og det er så mye svada i den pakken at utgiveren burde blitt murt fast i en betongkloss og kastet på sjøen.

Med ffdshow burde du dekke 99.9% av alle kodeker du noen gang vil trenge.

Jeg har aldri opplevd at jeg trenger noe mer enn den pakken.

Link:

http://www.afterdawn.com/software/video_so...ers/ffdshow.cfm

Lenke til kommentar
Skulle teste RC1 igår . Denne kræsjet da Vista skulle startes første gangen under instalasjonen . Synes dette er merkelig da Beta 2 fungerte greit . Problemet mitt nå er at jeg ikke får fjernet Vista sin boot manager og lagt inn XP sin . Gode gamle "fixmbr" fungerer ikke . Leste en tråd her på forumet som hadde en løsning på problemet for de som hadde Vista ferdig instalert men denne hjalp ikke meg da instalasjonen kræsjet for den var ferdig . Løsningen som var omtalt var å boote Vista , legge inn skiva og starte cmd . Deretter skrive inn følgende:  cd e:\boot og deretter bootsect/nt52 c:

 

(cd "min stasjonsbokstav")

 

Vistaen jeg testet er 64 bits hvis dette har noe å si . Har noen her løsning på dette problemet blir jeg glad . Har forsøkt å reparere instalsjonen men det samme skjer hver gang .  :hmm:

Men gjør du det riktig?

Prøv en gang til, og det holder ikke bare med ''fixmbr'':

- Boot XP-CD'n

- Gå inn i ''Repair Console''

- Skriv inn ''fixmbr'', og så ''fixboot''.

6879703[/snapback]

 

Edit : Tusen takk for tipset med fixboot . Dette funket perfekt . Gir opp Vista , lar seg ikke instalere på min maskin .

 

Holder meg til WinXP , Ubuntu og SLED 10 inntil Vista blir kvitt barnesykdommene :yes:

Takk for tipset med "fixboot" . Dette har jeg ikke prøvd, skal testes hvis det ikke går å få inn Vista. Leste et tips før tråden om å deaktivere SLI før instalasjon. Tester dette nå . Instalasjonen har ihvertfall kommet lenger , men nå er skjermen svart med en hvit blinkende strek . Har stått sånn i sikkert 20 minutter . Er dette normalt ? Tror nok Vista sliter litt med skjermkortet mitt , ett Nvidia 7950X2 . Noen her som har fått inn Vista med dette skjermkortet ? Sitter forøvrig på laptoppen med Ubuntu 6.06 og skriver mens jeg venter på at noe skal skje med Vista instalasjonen .

Endret av erikoi
Lenke til kommentar
Hvordan kan man få Windows Media Player i nettleseren så man kan spille av filmer som er direkte på siden?

 

edit: Fikk det til i IE. Så ikke den gule linjen øverst først, men vet ikke hvordan man får det til i opera.

6877669[/snapback]

 

 

Last ned wmp plugin her:

http://www.microsoft.com/windows/windowsme...n64/plugin.aspx

 

Følg deretter oppskriften på denne siden:

http://www.opera.com/support/search/supsearch.dml?index=434

 

Når jeg installerer kommer ikke filene automatisk i Operas plugin mappe, men det er bare å kopiere de filene som står på operas support side.

Lenke til kommentar

På IKT i kommunikasjonsfaget, så skal vi levere en oppgave om et IKT-relatert emne ved slutten av året.

Har bestemt meg for å skrive om VISTA og systemkrav.

F.eks vil jeg installere VISTA på forskjellige maskiner, og ser om det består de forskjellige klassene; kontrobruk, videoredigering, spill

Kom gjerne med tips rundt hva jeg bør skrive om. :)

Lenke til kommentar

noen som har vært borti at visse programmer ikke lar seg installere samme pokkern hva man gjør?

 

jeg er en fast tilhenger av GPSoftware'sDirectory Opus, som er en meget funksjonell og god filbehandler, men hver eneste gang jeg prøver å installere den så blir bare ca halvparten av programmet installert. dvs alle dokumenter, icon og div filer blir 'installert' mens selve exe'n og dll filer blir ikke lagt inn.

 

jeg har slått av DEP, Windows Defender og User Account Control, uten at det hjelper i det hele tatt.

 

noen råd på løsninger?

Lenke til kommentar
Edit : Tusen takk for tipset med fixboot . Dette funket perfekt . Gir opp Vista , lar seg ikke instalere på min maskin .

 

Holder meg til WinXP , Ubuntu og SLED 10 inntil Vista blir kvitt barnesykdommene  :yes:

Takk for tipset med "fixboot" . Dette har jeg ikke prøvd, skal testes hvis det ikke går å få inn Vista. Leste et tips før tråden om å deaktivere SLI før instalasjon. Tester dette nå . Instalasjonen har ihvertfall kommet lenger , men nå er skjermen svart med en  hvit blinkende strek . Har stått sånn i sikkert 20 minutter . Er dette normalt ? Tror nok Vista sliter litt med skjermkortet mitt , ett Nvidia 7950X2 . Noen her som har fått inn Vista med dette skjermkortet ? Sitter forøvrig på laptoppen med Ubuntu 6.06 og skriver mens jeg venter på at noe skal skje med Vista instalasjonen .

Ingen årsak. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...