Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

RC1 her så langt:

 

- hadde en bug ved at mapper som inneholdt xvid/mpeg4 filmer krasja, men fikk ordna det ved å disable preview i filikonet.

 

- innholdet i Firefox 1.5 vinduer hopper til tider konstant. Irriterende, og skjer hovedsaklig på sider med Flash. Fix noen?

 

- harddisken jobber fælt etter en boot, og gjerne i en 3-4 minutter (Raptor 74 GB)

 

- CPU usage hopper litt nå og da, selv under idle.

 

- UAC er ufattelig irritabelt, og ble disablet kjapt. Nå må jeg bare leve med den ballongen som spretter opp jevnlig.

 

- spillytelsen er på topp, kun BF2142 betaen var ikke god grunnet helt jalla grafikk ingame. Skylder på nvidia driverne her, selv om det gikk veldig glatt.

 

- GUI er nydelig, og funksjonelt.

 

- kontrollpanel har blitt mye bedre, og gir langt større oversikt og kontroll enn før, spesielt på Securitydelen.

 

- den nye Explorer var uvant, men no synes jeg den er genial. Sammen med den nye searchfunksjonen virker det utmerket.

 

- er det umulig å få normal størrelse på ikoner på desktop? De er jo gigantiske som deafult. Har prøvd å endre til classic med høyreklikk på desktop, men etter en boot er de store igjen...

 

- ennå ikke funnet et mounteverktøy for bin/isofiler som fungerer tilfredsstillende.

 

Alt i alt en verdig RC1 som var bedre enn tilsvarende fra XP. Dette lover bra. XP kommer ikke inn på maskina her igjen i hvert fall.

 

Maskinvare i signatur.

Endret av jovaa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har nå lagt inn Vista RC1, men når jeg skal skrive inn brukernavn og passord får jeg beskjed om at de er ugyldige, uansett hva jeg skriver. Hva skyldes dette?

6859604[/snapback]

 

fordi de er windows helt enkelt .

6860944[/snapback]

 

Brukernavnet og passordet er 'windows'? Det fungerte isåfall ikke for meg. :/

6861013[/snapback]

Start opp i sikkerhetsmodus og opprett en ny bruker der. Virker som du ikke husker hva du skrev under installasjonen...

Lenke til kommentar
Les hva jeg skriver da ;) Tenker på den ballong ved systemklokka jeg, som advarer om at UAC er disablet.

 

Fant endelig det første tweak verktøyet til Vista i dag.

 

http://www.totalidea.com/content/tweakvi/tweakvi-index.html

Jepp, det der så bra ut det også. Sjekk også ut Tweak Vista.

 

PS!

 

Dell_9200: Jeg synes du skal ta med den siden Jovaa fant (Twak VI) på første siden i denne tråden. Veldig nyttig.

Endret av onyX
Lenke til kommentar
Start opp i sikkerhetsmodus og opprett en ny bruker der. Virker som du ikke husker hva du skrev under installasjonen...

6861253[/snapback]

 

Poenget er at jeg aldri skrev inn noe brukernavn eller passord. Jeg fikk en blåskjerm rett etter installasjonen av Vista var ferdig, og dette klusset tydeligvis til konfigureringen av operativsystemet. Når jeg startet Vista for første gang kom jeg altså rett til innloggingsskjermen og ikke konfigureringsveiviseren. Jeg la uansett inn Vista på nytt, så nå virker alt greit.

 

Jeg har imidlertid ikke funnet drivere til det trådløse nettverkskortet mitt (netgear wpn311). Jeg er avhengig av det for å komme meg på nett med Vista. Er det noen som et om det finnes Vista-drivere til dette kortet? For jeg kan vel ikke bruke XP-driverene?

 

Edit:

 

Jeg satt inn et gammelt trådløst kort jeg hadde liggende, så nå har jeg nett.

Endret av miCro
Lenke til kommentar

Haha. Da trenger jeg ikke spørre allikevel=).

 

Da hadde jeg produktnøkkel, skal partisjonere.

-----------

Partisjoneringen gikk litt galt åpenbart, jeg har to partisjoner på PC'en. C og D. D hadde jeg ca 14 GB ledig på. Skulle lage en ny partisjon av den. Men jeg må ha gjort en feil i Gparted, den er nå på ca 5GB. Og ingen ny partisjon har dukket opp.

 

Hvor er resten av plassen? Borte?

Endret av quakie
Lenke til kommentar

Partisjoneringen gikk litt galt åpenbart, jeg har to partisjoner på PC'en. C og D. D hadde jeg ca 14 GB ledig på. Skulle lage en ny partisjon av den. Men jeg må ha gjort en feil i Gparted, den er nå på ca 5GB. Og ingen ny partisjon har dukket opp.

 

Hvor er resten av plassen? Borte?

Endret av quakie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...