Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Office 2007 betaen koster ingen ting. Ingen betaler for en beta som går ut i februar 2007.

 

Etter den tid kommer antakelig jeg også til å gå over til OpenOffice.

6859256[/snapback]

Er vel dette han tenkar på:

 

Tar betalt

Nå er responsen blitt så overveldende at Microsoft har bestemt seg for å ta betalt for nedlastingen. Fra og med onsdag 2. august må de som ønsker å laste ned betaversjonen betale 1,50 dollar (rundt 9 kroner).

http://www.hardware.no/nyheter/programvare..._populaer/28107

Lenke til kommentar
Det jeg prøver å påpeke er at man hyller og priser for funksjoner som burde vært der for lenge siden, istede for å si: "Ja, det var jagu på tide". Noe som ville være riktig i denne sammenhengen, siden flerspråksstøtte burde være rimlig elementert. At jeg drar med Linux inn i sammenhengenen er for å vise til at dette har vært mulig lenge, ikke for å nødvendigvis "reklamere" for linux.

Jeg tror ikke du ser problemstillingen når man skal selge et OS, ihvertfall ikke slik som MS. De skal tjene penger, MS Norge vil også tjene penger. En affiliat-ordning sikrer arbeidere i Norge lønn. Man kunne jo f.eks ganske enkelt ha "kjøpt" en språkpakke, noe som kanskje blir en realitet, men dette har ikke vært mulig i tidligere versjoner av Windows.

6853338[/snapback]

 

Forstår jeg deg rett mener du at microsft spekulerer i å tjene penger på å selge språkpakker?

 

Tingen er at en bedrift som ønsker å selge noe bør ha et bedre produkt enn en tilsvarende gratis konkurent.

Lenke til kommentar
Forstår jeg deg rett mener du at microsft spekulerer i å tjene penger på å selge språkpakker?

Tingen er at en bedrift som ønsker å selge noe bør ha et bedre produkt enn en tilsvarende gratis konkurent.

6859405[/snapback]

Det må de jo ha, siden det er så mange flere som bruker windows enn *nix?

Eller så er det bare fordi folk ikke vet bedre, og da trenger jo ikke produktet å være bedre, trenger det vel?

 

Det må vel kanskje nevnes at det er din mening at det finnes bedre produkter enn vista, jeg bruker begge og må si at jeg synes windows er et bedre produkt.

Lenke til kommentar

Hei!

Har no lasta ned vista rc1.

Eg hadde planlagt å mounte med deamon tools og instalere på ein egen partisjon, og kunne få valget mellom å starte xp og vista under oppstarten. Dette går an sant?

Men når eg skal pakke ut med winrar får eg berre eit tekst dokument:

This disc contains a "UDF" file system and requires an operating system

that supports the ISO-13346 "UDF" file system specification.

Meiner med det?

 

Og ja, alt er lastet ned.

Brukte den download managern som var anbefalt av MS.

Endret av TheOneAsk
Lenke til kommentar
Hei!

Har no lasta ned vista rc1.

Eg hadde planlagt å mounte med deamon tools og instalere på ein egen partisjon, og kunne få valget mellom å starte xp og vista under oppstarten. Dette går an sant?

Men når eg skal pakke ut med winrar får eg berre eit tekst dokument:

This disc contains a "UDF" file system and requires an operating system

that supports the ISO-13346 "UDF" file system specification.

Meiner med det?

Mounting med ISO-filer går fint an med Daemon Tools, så bare gjør det. Virker også som filen din er intakt. Lykke til!

Lenke til kommentar
Jeg har nå lagt inn Vista RC1, men når jeg skal skrive inn brukernavn og passord får jeg beskjed om at de er ugyldige, uansett hva jeg skriver. Hva skyldes dette?

6859604[/snapback]

 

fordi de er windows helt enkelt .

6860944[/snapback]

 

Brukernavnet og passordet er 'windows'? Det fungerte isåfall ikke for meg. :/

Lenke til kommentar

Microsoft Prepares For October Windows Vista RTM

 

Since Microsoft Released Windows Vista™ Release Candidate 1 (RC1) on September 1, 2006, Microsoft has “Forked” the development cycle and began work on the Release To Manufacturing (RTM) builds, which Technical Beta Testers and the Technology Adoption Program Members (TAP) will continue to receive throughout the development cycle. Once Microsoft finalizes Windows Vista™ later this quarter it will then be shipping the code to manufactures for production, also known as “Release To Manufacturing” or “RTM”. Microsoft is currently targeting to release the product to manufactures in October 2006, the exact date is unknown and is ultimately determined by the product quality.

 

Upon the final release of Windows Vista™ Microsoft will be delivering five (5) different editions, two (2) Business Editions which is currently targeted for release in November 2006 to Volume License Customers and three (3) Home Editions which is currently targeted for general availability in “Early” 2007, Some sites are saying January 30. 2007 although the exact delivery date of Windows Vista™ will be determined by product quality.

 

http://www.neowin.net/index.php?act=view&id=35056

 

 

Da kommer det vel nok ikke en RC2 ,går direkte fra RC1 til RTM

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...