Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

Har innstallert det og mesteparten fungerer ganske greit:

men får ikke tak i en driver til mitt audigy 2 kort som er tilpasset rc1, bare beta 2. Så lydkortet virker ikke. Fikk opp at driveren måtte være digitalt signert og derfor ble den bare delvis innstallert. Så det ser ut som om vista er hyper på at driverne må være godkjent til vista før de innstalleres.

 

advansys ultra scsi kort som ikke finnes drivere til i det hele tatt så må invistere i nytt om jeg skal bruke vista.

 

asus a8r32-mvp deluxe hovedkort og har en del devices på hk som ikke blir innstallert så har en del gule utropstegn, har prøvd og innstallere chipset driverne men de fungerer ikke på vista.

6848180[/snapback]

Jeg sliter med det samme lydkortet. Det er kun vista64 som er nazi på driverene, men du kan visstnok skru av sjekken ved å trykke f8 under boot og velge "Disable signed driver check", men da må du gjøre dette hver gang. Jeg har valgt å vente på creative, de er ganske raske med drivere som regel, også bruker jeg det interne lydkortet inntil videre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

God ide, hvis noen kan hjelpe meg med dette blir jeg VELDIG takknemmelig! Viktig at det blir korrekt da, så vet det er mye jobb. Kan ikke love noe, men om noen hjelper meg kan jeg kanskje fikse noe kult gjennom jobben...  :)

6846409[/snapback]

 

 

Prøv Denne GA:

 

 

 

NB jeg er ikke connected til internet under denne installasjonen, men håper ikke at det har noe å si.

 

 

Reboot 2:

Completing installation.... (steg 5 på listen)

grafikk kort initialisert (det er vell her skjermen din blir svart)

Reboot 3:

 

 

 

brukernavn

"tab"

passord

"tab"

passord

"tab" "enter"

Computernavn

"enter"

"enter" (uses automatic firewall settings)

"enter" (timesone)

"enter" (siste før du er inne)

 

Vent så i noen minutter for Reboot 4

Da kan du logge inn som i safe mode.

 

Mvh

Rolf

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Er det ikke sånn at du kan fortsette installasjonen uten cd-key, men da får du bare bruke den i 14 dager?

6841591[/snapback]

Quoter denne jeg, håper noen har svar :) .

6851386[/snapback]

14 dager.

Lenke til kommentar

Jeg er stolt over at MS har mulliggjort;

 

1) Skrive inn (nytt) serienummer etter installasjon

2) Forandre språk på hele OSet med å laste ned en språkpakke.

 

Jeg håper det siste punktet vil gjøre det mulig å ha et språk for en bruker (f.eks Engelsk) og et språk for en annen (f.eks Norsk).

Lenke til kommentar
Jeg er stolt over at MS har mulliggjort;

 

1) Skrive inn (nytt) serienummer etter installasjon

2) Forandre språk på hele OSet med å laste ned en språkpakke.

 

Jeg håper det siste punktet vil gjøre det mulig å ha et språk for en bruker (f.eks Engelsk) og et språk for en annen (f.eks Norsk).

6852099[/snapback]

 

Fra min vinkel vil jeg si det slik: Jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor microsoft ikke har gjort slik før. En kjapp sammenligning med linux avslører at linuxbrukere har kunne bytte språk lenge og hva serienummer angår burde microsoft hatt såpass tillitt til kundene at man aldri skulle trenge å skifte serienummer (hvorfor har vi egentlig serienummer? Det er bare en stor ulempe for lovlydige kunder og lett å få tak i for ulovlige kunder). Serienummer har sevlsagt aldri vært noe problem i linux (ei heller et tema).

Lenke til kommentar

Og så må det komme noen Linux argumenter...

 

Greit at man kan sammenligne ting i Linux og Windows, men det er store forskjeller i hvordan ting kan legges til mellom dem to. MS kan ikke bare legge til noe for så å tilby folk å kjøpe en ny utgave noen måneder etterpå. Linux er laget for å kunne distrubiserer enkelt og er laget til for å kunne oppgraderes enkelt. Noe Windows ikke er. Windows er et gammelt operativsystem som ikke kan oppgraderes like lett.

Lenke til kommentar
Og så må det komme noen Linux argumenter...

 

Greit at man kan sammenligne ting i Linux og Windows, men det er store forskjeller i hvordan ting kan legges til mellom dem to. MS kan ikke bare legge til noe for så å tilby folk å kjøpe en ny utgave noen måneder etterpå. Linux er laget for å kunne distrubiserer enkelt og er laget til for å kunne oppgraderes enkelt. Noe Windows ikke er. Windows er et gammelt operativsystem som ikke kan oppgraderes like lett.

6852845[/snapback]

 

Ja, men det er jo ikke noe forsvar for windows at det er "gammelt". Linux er også relativt gammelt. Tingen er at enkle og elementere ting som å skifte språk har manglet og det har irritert vettet av i hvertfall meg.

 

Det jeg prøver å påpeke er at man hyller og priser for funksjoner som burde vært der for lenge siden, istede for å si: "Ja, det var jagu på tide". Noe som ville være riktig i denne sammenhengen, siden flerspråksstøtte burde være rimlig elementert. At jeg drar med Linux inn i sammenhengenen er for å vise til at dette har vært mulig lenge, ikke for å nødvendigvis "reklamere" for linux.

 

Linux i en del former er vedlig god på mange ting, men det er fortsatt en del som står igjen som windows har (men som gjerne har med 3dje part å gjøre).

Lenke til kommentar
Det jeg prøver å påpeke er at man hyller og priser for funksjoner som burde vært der for lenge siden, istede for å si: "Ja, det var jagu på tide". Noe som ville være riktig i denne sammenhengen, siden flerspråksstøtte burde være rimlig elementert. At jeg drar med Linux inn i sammenhengenen er for å vise til at dette har vært mulig lenge, ikke for å nødvendigvis "reklamere" for linux.

Jeg tror ikke du ser problemstillingen når man skal selge et OS, ihvertfall ikke slik som MS. De skal tjene penger, MS Norge vil også tjene penger. En affiliat-ordning sikrer arbeidere i Norge lønn. Man kunne jo f.eks ganske enkelt ha "kjøpt" en språkpakke, noe som kanskje blir en realitet, men dette har ikke vært mulig i tidligere versjoner av Windows.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...