Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Prøvd det også TCI... Og det er vel i 3dje del av installasjonen, altså der man skal skrive inn navn osv(antar jeg da, siden jeg ikke har fått det opp enda)

6838275[/snapback]

Hmm. fungerte helt fint hos meg. Hvilket skjermkort har du?

 

Stemmer vel at det er tredje del ja :)

6840539[/snapback]

 

Som jeg skrev i første post så har jeg et 6800ultra kort, agp og Gainward om det har noe å si...

Lenke til kommentar
Mulig dette spm har blitt spurt x antall ganger. Men jeg fyrer løs alikevel :)

 

Jeg har nå lastet ned iso filen, brent ut dvden. Også er det bare en siste ting. CD-KEY?

6841205[/snapback]

Du registrerer deg på MS sine nettsider og får en serial tilsendt på mail. enkelt og greit.

 

Mvh Erling

6841225[/snapback]

 

Update: Windows Vista Release Candidate 1 (RC1) is now available for Customer Preview Program (CPP) participants only. If you are not registered but would like to receive RC1, the CPP will open to new participants in the coming weeks. Please check back periodically for updates.

Lenke til kommentar
Mulig dette spm har blitt spurt x antall ganger. Men jeg fyrer løs alikevel :)

 

Jeg har nå lastet ned iso filen, brent ut dvden. Også er det bare en siste ting. CD-KEY?

6841205[/snapback]

Du registrerer deg på MS sine nettsider og får en serial tilsendt på mail. enkelt og greit.

 

Mvh Erling

6841225[/snapback]

 

Update: Windows Vista Release Candidate 1 (RC1) is now available for Customer Preview Program (CPP) participants only. If you are not registered but would like to receive RC1, the CPP will open to new participants in the coming weeks. Please check back periodically for updates.

6841467[/snapback]

 

Da må du nok dessverre vente litt...

Lenke til kommentar
Som jeg skrev i første post så har jeg et 6800ultra kort, agp og Gainward om det har noe å si...

6841462[/snapback]

Jeg har GF 6600 og det fungerte fint hos meg å gjøre det på den måten. Merkelig at det ikke hjalp for deg.

 

Det er vel ikke så mye du kan gjøre heller, da du ikke kan fullføre installasjonen. Sikkerhetsmodus er blokkert også.

 

Du kan prøve å søke litt rundt omkring om du finner noen med samme problemet. Har ikke lest om noen andre løsninger selv ennå, men jeg skal si fra om jeg kommer over noen.

Lenke til kommentar
Jeg skal være offisiell betatester, var i allefall det når jeg fikk meg registrert gjennom han som delte ut invitasjoner til betaprogrammet. Brukte den builden som var da i noen uker, men har ikke betatestet etter det. Når jeg logger meg inn på connect for å hente ut nøkkelen får jeg bare "Page not found". Mailen min forsvant for leeeenge siden (ja, min egen skyld som ikke tar backup).

 

Har ikke noe problem med å laste ned nå. Ligger stabilt i overkant av 300KB nå :)

 

Er det mulig at jeg ikke er regnet som betatester lenger ettersom det er så lenge og mange builds siden sist jeg var med?

6821974[/snapback]

 

Hvis det var meg du fikk invitasjon fra, så gjaldt det en mini beta som nå er avsluttet.

Lenke til kommentar

GA

 

Det som sikkert skjer er at skjermdriveren ikke blir initialisert, jeg hadde samme problemet med mitt SLi kort(jeg må disable det ene før hver installasjon)

 

Hvis noen av dere andre som skal til å innstalere nå kan skrive ned hvilke taster dere trykker når du begynner med å velge bruker id osv. så er det mulig å trykke i "blinde" for GA og så kan man velge vga i safemode ved neste restart.

NB husk å trykke inn alt ok ikke klikk på skjermen, da det er vanskelig å treffe med musen når du ikke ser hvor du trykker :)

 

Jeg gjorde dette ved forrige innstalasjon, da installerte jeg på 2 maskiner samtidig (en med svart skjerm og en som jeg så på )

 

Mvh,

Rolf

Lenke til kommentar
Har lett litt rundt, men har igrunn ikke funnet noen skikkelig RSS-Feeder jeg kan ha nede på gadgets-"plassen". Har funnet en jeg kan velge rss-kilde selv, men den fungerer ikke. Den heter Personal Rss Feeder. Noen som har kommet over noe som kan fungere til mitt formål?

6843982[/snapback]

Hvorfor ikke bruke den som allerede er der?

Ved å først legge til feeds i IE, kan du velge disse under options i gadgeten.

Lenke til kommentar
GA

 

Det som sikkert skjer er at skjermdriveren ikke blir initialisert, jeg hadde samme problemet med mitt SLi kort(jeg må disable det ene før hver installasjon)

 

Hvis noen av dere andre som skal til å innstalere nå kan skrive ned hvilke taster dere trykker når du begynner med å velge bruker id osv. så er det mulig å trykke i "blinde" for GA og så kan man velge vga i safemode ved neste restart.

NB husk å trykke inn alt ok ikke klikk på skjermen, da det er vanskelig å treffe med musen når du ikke ser hvor du trykker :)

 

Jeg gjorde dette ved forrige innstalasjon, da installerte jeg på 2  maskiner samtidig (en med svart skjerm og en som jeg så på )

 

Mvh,

Rolf

6844637[/snapback]

 

God ide, hvis noen kan hjelpe meg med dette blir jeg VELDIG takknemmelig! Viktig at det blir korrekt da, så vet det er mye jobb. Kan ikke love noe, men om noen hjelper meg kan jeg kanskje fikse noe kult gjennom jobben... :)

Lenke til kommentar
God ide, hvis noen kan hjelpe meg med dette blir jeg VELDIG takknemmelig! Viktig at det blir korrekt da, så vet det er mye jobb. Kan ikke love noe, men om noen hjelper meg kan jeg kanskje fikse noe kult gjennom jobben...  :)

6846409[/snapback]

Nå forstår jeg problemet ditt. Kan du fortelle akkurat hvor langt du kommer i installasjonen?

Lenke til kommentar
God ide, hvis noen kan hjelpe meg med dette blir jeg VELDIG takknemmelig! Viktig at det blir korrekt da, så vet det er mye jobb. Kan ikke love noe, men om noen hjelper meg kan jeg kanskje fikse noe kult gjennom jobben...  :)

6846409[/snapback]

Nå forstår jeg problemet ditt. Kan du fortelle akkurat hvor langt du kommer i installasjonen?

6846570[/snapback]

 

Jeg kommer til tredje oppstart, altså der man skal starte OS'et for første gang og skrive inn info osv... Ser den lastelinja, men så blir det svart. Skjønner?

Lenke til kommentar

Har innstallert det og mesteparten fungerer ganske greit:

men får ikke tak i en driver til mitt audigy 2 kort som er tilpasset rc1, bare beta 2. Så lydkortet virker ikke. Fikk opp at driveren måtte være digitalt signert og derfor ble den bare delvis innstallert. Så det ser ut som om vista er hyper på at driverne må være godkjent til vista før de innstalleres.

 

advansys ultra scsi kort som ikke finnes drivere til i det hele tatt så må invistere i nytt om jeg skal bruke vista.

 

asus a8r32-mvp deluxe hovedkort og har en del devices på hk som ikke blir innstallert så har en del gule utropstegn, har prøvd og innstallere chipset driverne men de fungerer ikke på vista.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...