Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

Nå sliter jeg big time med skjermdriver.

Forsøker nå vista på min stasjonære pc. En P4 maksin med et Geforce 4 ti4200 skjermkort.

 

Jeg har lastet ned noen drivere fra http://www.laptopvideo2go.com/ og byttet ut .inf fila.

Lastet også ned driver fra nvidia.com.

Da startet problemene.. Det var absolutt ikke riktig driver, for å si det sånn..

 

Måtte ta en restore.

 

Men hvor finner jeg riktig driver for skjermkortet mitt, om det finnes da?

 

Har sittet på google i to timer nå....:)

6836105[/snapback]

 

Du har prøvd beta vista driverne som ligger på nividia sine sider?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå sliter jeg big time med skjermdriver.

Forsøker nå vista på min stasjonære pc. En P4 maksin med et Geforce 4 ti4200 skjermkort.

 

Jeg har lastet ned noen drivere fra http://www.laptopvideo2go.com/ og byttet ut .inf fila.

Lastet også ned driver fra nvidia.com.

Da startet problemene.. Det var absolutt ikke riktig driver, for å si det sånn..

 

Måtte ta en restore.

 

Men hvor finner jeg riktig driver for skjermkortet mitt, om det finnes da?

 

Har sittet på google i to timer nå....:)

6836105[/snapback]

 

Du har prøvd beta vista driverne som ligger på nividia sine sider?

6836179[/snapback]

 

 

Ja, har forsøkt den.

Lenke til kommentar
Ja, har forsøkt den.

6836231[/snapback]

Hvilken av dem. Den for grafikort, eller den for hovedkort/lyd? Hvis du skal for grafikkort må du IKKE inn på "Beta Drivers".

6836248[/snapback]

 

Det dritt skjermkortet mitt gir meg bare blåskjerm. Når jeg forsøkte å oppdatere resultatet på Performance Information and Tools, fikk jeg bare blå skjerm.

 

Derfor satt jeg inn et Radeon 7000 64mb skjermkort. Lurer på om dette er bra nok for Aero.

Må finne driver til denne nå da... :cry:

Lenke til kommentar

Da kan jeg fortelle videre at maskinen virker mye mer stabil nå.

Det var minnet det var noe galt med, men jeg har ikke gjort noe spesielt med det.

Jeg kjørte memtest på begge, som da feilet, så kjørte jeg memtest på hver brikke (som ikke feilet), så kjørte jeg memtest på begge med mer volt noe som resulterte i færre feil, før jeg byttet om litt på slot'ene brikkene ble satt i, og da fikk jeg ingen feil i memtest.

 

Jeg innstallerte deretter vista64 på nytt på en formatert harddisk, og nå venter jeg på at den skal formatere de to andre partisjonene av disken, men så langt virker alt mye mer stabilt.

 

 

(Dersom ønskelig, innser jeg nå at jeg kanskje burde puttet alle updates i samme post)

Lenke til kommentar

Hvor lang tid brukte dere på "Completing Installation" steget etter et par rebooter?

 

Tok utrolige 4 timer! før den fortsatte til mål derfra. (etter 2 timer tok den et lite sprang og 2 timer seinere var den ferdig)

 

Tok ny installasjon istedet for å oppgradere.

 

Har en AMD X2 3800+ og 2Gb RAM.

 

Fant et godt tips en plass. Under installasjon av Windows Vista kan du trykke SHIFT+F10 for å få opp CMD vindu. Så er det bare til å gå til en gamle windows installasjonen \Windows\system32 og kjøre "sol.exe" eller "spider.exe" for å spille litt mens man venter. (prøvde å kjøre de nye spillene men de lar seg ikke kjøre enda)

 

Installasjonen på naboPCen (AMD 2600+, 1.5Gb) tok til sammenlikning ikke mer enn 15 minutter på "Completing Installation". Merkelig. Forsåvidt så kjørte jeg taskmanager på min maskin når jeg ventet og det skjedde ingenting. Så antageligvis så har den ventet mye på et eller annet.

Lenke til kommentar

Håper noen kan hjelpe meg.

 

Jeg har hatt Beta 2 innstallert på maskina mi uten problemer tidligere, men nå som jeg har innstalert RC1 så har jeg fått problemer.

 

Når Vista skal starte for første gang så blir skjermen svart og får beskjed om at det ikke er noe signal. Maskina jobber litt til og så blir den stille. Kan hende den laster inn alt riktig, men jeg får ikke sett hva det er som skjer.

 

Jeg har prøvd Safe Mode, og det funker men får beskjed om at første oppstart må gjøres i std modus også restarter den. Har også prøvd den "force 640*480" innstillingen.

 

Maskinvare:

AMD 64 3700+

2gb ram

6800GT 256MB

 

Noen som har noen gode ideer?

Lenke til kommentar

Godt spørsmål. Så lenge du ikke kommer inn i safe mode en gang...

Var det en ny installasjon eller installasjon over en xp installasjon?

 

Jeg klarte ihvertfall ikke å starte opp på en overinstallasjon. Gikk i evig bluescreen-reboot ved første pålogging.

 

Rein installasjon funket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...