Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

Nei, jeg brukte ikke den nedlastingsorganisatoren. Jeg høyreklikket bare på linkene og valgte "save file as". Alt så ut til å fungere utmerket i nedlasteren til FF.

6825835[/snapback]

Nettopp. Den er for alle nettlesere :)

 

Den som er på førstesiden er for Internet Explorer.

 

 

PS: Vet ikke om alle har funnet denne hurtigtasten. Men jeg fant ut at for å få den nye tab-svitcher-en med 3D vinduer til uten å trykke ikonet, bare trykk windowsknappen + tab.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+19283741

1. Installerte Vista RC1 i går natt, da virket den trådløse internetten perfekt. I dag virker den ikke. Lampen som skal lyse for det trådløse nettverket kommer ikke frem på den bærbare. Dette vil si at selve kortet ikke vil bli aktivert. Hva er galt? Som sagt, det virket i går.

 

2. Jeg brente en DVD plate, når jeg skal gå inn på den i RC1 så kommer det frem at jeg må formatere den.. :mad: Hva slags tull er det?

 

3. Er det mulig å få en helt clean installasjon med vista? Den gammle windows mappen står der fortsatt, kalt windows.old e.l.

 

 

På forhånd, takk for alle inspill angående denne posten :)

 

EDIT:

Når jeg først spørr; når jeg skal installere windows messenger så blir jeg alltid redirectet til den norske siden, jeg har prøvd å forandre alle region instillinger til US utenom "Formats" , dvs valuta, klokke etc. Hvorfor burde jeg ikke bli satt til engelsk i stedet når alle andre region instillingene er på US? :hmm:

 

Blir kjempe glad for svar :yes:

Endret av Slettet+19283741
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
1. Har du prøvd å reinstallert the trådløse nettverkskortet?

 

2. Hvordan brente du ISO'n?

 

3. Kan vel gjøre det før installasjon. Eller tar jeg feil?

 

WLM Eng: http://g.msn.com/8reen_us/EN_NOUS/INSTALL_...ESSENGER_DL.EXE

 

Birger :)

6830067[/snapback]

 

 

1. Nei, skal prøve dette nå og kommer tilbake på dette.

 

2. Var ingen iso, jeg brente en hel haug med videoer på en vanlig DVD-RW. Uansett så virker dette i dag og feil mld er borte. Merkelig.. PS: RC1 :roll:

 

3. Hvordan? Fikk ikke valgmuligheten jeg..

Lenke til kommentar
Når jeg først spørr; når jeg skal installere windows messenger så blir jeg alltid redirectet til den norske siden, jeg har prøvd å forandre alle region instillinger til US utenom "Formats" , dvs valuta, klokke etc. Hvorfor burde jeg ikke bli satt til engelsk i stedet når alle andre region instillingene er på US?  :hmm:

6830000[/snapback]

Fordi IP-adressen din er norsk.

 

3. Hvordan? Fikk ikke valgmuligheten jeg..

6830100[/snapback]

Det hadde du fått hvis du hadde lagd en partisjon til Vista. Dette står fint forklart i første post, synd du tydeligvis ikke har lest den.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Tror ikke det er derfor, jeg forandret "format" til English (US) da ble det. Bare synd at det skal være slik. Jeg vil gjerne at format skal være norsk, men jeg vil ikke at alle tileggs programmer skal være på norsk, slik at det blir en dårlig blanding og rot av norsk og engelsk..

 

3. Fikk til dette via Vista installeringsprosessen. Trodde bare ikke at de hadde laget dette så lett..

Lenke til kommentar

Her kommer jeg med ett kjapt lite fint tips for de som har problemer med at nettverkortet sier at det har "Limited Connectivity" (hvis det er noen som opplever det). Gå til Control Panel > View network status and tasks > view status på tilkoblingen > properties og avinstaller "Link-Layer Topolpgy Discovery Mapper I/O Driver" dette fungerte helt supert for meg, fant det ut helt selv faktisk :cool:

 

Edit: etter en installasjon av avast (versjon fra forumet dems, som skal være kompatibel med rc1) og en reboot, så fungerte ikke nettet lenger, selv ikke om jeg brukte system restore og gikk tilbake til før jeg installerte avast :s

Endret av Smeltelim
Lenke til kommentar
funker 64 bit versjonen av rc1 bra, eller er 32 bit den beste?

6830134[/snapback]

Begge deler er omtrent likt. Forskjellen ligger i om den støtter 32 og 64bit programvare eller bare 32bit programvare. 64bit-utgaven kan selvsagt bare innstalleres på en PC som støtter 64bit. Ytelsemessig er det ikke noen merkbare forskjeller. 64bit-versjonen støtte over 4GiB minne, noe ikke 32bit-versjonen gjør, men det er få vanlige folk som har bruk for så mye minne ennå så det er ikke noe reellt argument for 64bit-versjonen for vanlige folk ennå. Begge versjonene har en god del bugs som bør rettes før lansering, men de har ikke nødvendigvis de samme bugene.

Lenke til kommentar

Herre, gi meg styrke!

 

Jeg har nå sittet i hele dag med vista64 og det er bare knot og mas.

BSOD og det hele, rett som det er. Windows explorer og internet explorer konkurerer om å kræsje flest ganger. Jeg kan ikke slette en fil ved å trykke delete eller shift + delete, da kræsjer windows explorer.

Nå er jeg egentlig ganske dritt lei det hele,men vista ser dødsbra ut, og jeg VIL ha det til å funke. Jeg lurer litt på om det er hardwaren min som er sær, eller om det bare er vista64 som er dårlig testet. Tenkte jeg skulle prøve å innstallere vista32 og sjekke om det var noe mer stabilt.

I'll keep you posted.

 

Maskinvaren, for de som lurer:

Asus P5N32-SLI SE DELUXE

Intel core 2 duo E6600

OCZ PC-6300 DDR2 (800Mhz) XTC

 

 

UPDATE 1:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=6835849

 

UPDATE 2:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=6836692

Endret av Nazgul
Lenke til kommentar
Hvor har du det fra onyX?

 

Jeg kjører 32-bit vista på en amd athlon 64 dual core 4600+ uten problemer. Hvorfor skal da vista ikke støtte en enkeltkjerne AMD Athlon 64 3200+?

(går ut fra at han har den prosessoren han har oppgitt i profilen)

Men vil du få full ytelse av din prosessor da? Nei.

 

Siterer Simen1 jeg:

Begge deler er omtrent likt. Forskjellen ligger i om den støtter 32 og 64bit programvare eller bare 32bit programvare. 64bit-utgaven kan selvsagt bare innstalleres på en PC som støtter 64bit. Ytelsemessig er det ikke noen merkbare forskjeller. 64bit-versjonen støtte over 4GiB minne, noe ikke 32bit-versjonen gjør, men det er få vanlige folk som har bruk for så mye minne ennå så det er ikke noe reellt argument for 64bit-versjonen for vanlige folk ennå. Begge versjonene har en god del bugs som bør rettes før lansering, men de har ikke nødvendigvis de samme bugene.
Endret av onyX
Lenke til kommentar

onyX, Hireriarkiet er slik:

- En 64bit prosessor kan kjøre både 32bit og 64bit OS.

- Et 64bit OS kan kjøre både 64bit og 32bit programvare.

 

- 64bit programvare kjører kun på 64bit OS.

- 64bit OS kjører kun på prosessorer som støtter 64bit.

 

- En 32bit prosessor kan kun kjøre 32bit OS

- Et 32bit OS kan kun kjøre 32bit programvare (selv om OSet kjører på en 64bit prosessor)

 

I sitatet siktet ordet "den" til Vistaversjonen.

Lenke til kommentar

RC 1 er desverre som de andre alt for dårlig! Etter flere dager nå kan jeg skrive under på at den absolutt ikke er stabil og ikke virker som den skal!

Først vil jeg si at drivere og slikt er blitt ok, men....

 

Explorer krasjer hele tiden, det samme gjør WMP. Hovedproblemet i explorer ser ut til å være indexeringstjenesten. I det hele tatt er brukererfaringen med RC1 summert opp i ett ord for min del: UBRUKELIG

 

3500+

1GB ram

500GB hdd

1600XT

Endret av jlianes
Lenke til kommentar
RC 1 er desverre som de andre alt for dårlig! Etter flere dager nå kan jeg skrive under på at den absolutt ikke er stabil og ikke virker som den skal!

Først vil jeg si at drivere og slikt er blitt ok, men....

 

Explorer krasjer hele tiden, det samme gjør WMP. Hovedproblemet i explorer ser ut til å være indexeringstjenesten. I det hele tatt er brukererfaringen med RC1 summert opp i ett ord for min del: UBRUKELIG

 

3500+

1GB ram

500GB hdd

1600XT

6833532[/snapback]

Heh.. her er det rake motsatt. Veldig stabilt og kjører glatt. Har bare krasjet pga. store avi-filer (explorer.exe), men ellers ingenting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...