Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

Laster ned både x64 og x32 versionen jeg. Må tyne skolens nettverk litt :wee:

 

Blir nok bare å bruke x64 versjonen.

6820699[/snapback]

Hva er egentlig forskjellen igjen? :9

6822621[/snapback]

Ene støtter i tillegg 64-bits programvare og maskinvare, mens andre støtter kun 32-bits programvare og maskinvare (delvis). x64 er 64-bits versjonen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Laster ned både x64 og x32 versionen jeg. Må tyne skolens nettverk litt :wee:

 

Blir nok bare å bruke x64 versjonen.

6820699[/snapback]

Hva er egentlig forskjellen igjen? :9

6822621[/snapback]

Ene støtter i tillegg 64-bits programvare og maskinvare, mens andre støtter kun 32-bits programvare og maskinvare (delvis). x64 er 64-bits versjonen.

6822638[/snapback]

 

 

I praksis er det ikke mye å hente med x64 versjonen. Faktisk mest trøbbel.

Mye 3.part hardware og software som ikke fungerer.

 

Dette er sakset fra winsupersite.com:

How come x64 is so horrible? Does Microsoft want Apple to make it look silly again? Those foolish enough to install an x64 version of Windows Vista will become pretty surly when they realize none of their applications will work, none of their existing drivers mean diddly-squat anymore, and, most humorously, that x64 PC you bought probably doesn't support more than 4 GB of RAM anyway. OK, that last one isn't Microsoft's fault, but seriously. It's all part of the malaise that is the x64 "ecosystem."

 

 

Roger

Lenke til kommentar

På jobben har vi utelukkende Windows XP x64-edition på alle stasjonære og bærbare PCer. På serverne har vi Windows 2003 x64 edition og Linux Ubuntu Server Edition 64 bit. Jeg synes PCene fungerer utmerket med all programvaren vi innstallerer på de og drivere har heller ikke vært noe merkbart problem. Jeg tviler ikke på at Vista 64bit kommer til å fungere bortimot like bra når det blir ferdig.

Lenke til kommentar

Har fått lagt inn Win Vista RC1 på en ny disk her nå og det fungerer jo som det skal, men får ikke skjermkortet til å fungere som det skal. Har et Radeon 9700 Pro kort, men får bare Code 46 etter jeg installerer Windows Vista driverne til ATI! har så klart installert drivere på nytt etc etc..

 

Noen tips?

Lenke til kommentar
Har fått lagt inn Win Vista RC1 på en ny disk her nå og det fungerer jo som det skal, men får ikke skjermkortet til å fungere som det skal. Har et Radeon 9700 Pro kort, men får bare Code 46 etter jeg installerer Windows Vista driverne til ATI! har så klart installert drivere på nytt etc etc..

 

Noen tips?

6823160[/snapback]

ATi la ut nyt drivere i går eller noe, har du testet de?

Lenke til kommentar
Får ikke aktivert Aero i Vista.

Jeg har et GeForce GO 6600 256mb kort. Trodde det ville holde?

Jeg finner ikke Windows Vista Aero under Appearance Settings.

 

Noen som har en løsning?

 

Edit: dette er en laptop..

Har du innstalert skjermdriver?

6804004[/snapback]

 

tja, eller det vil si Vista installerte Nvidia auto under installasjon. Jeg har ikke lastet ned noe selv.

Jeg kan jo selvfølgelig teste å laste ned driver.

6804064[/snapback]

 

tja, eller det vil si Vista installerte Nvidia auto under installasjon. Jeg har ikke lastet ned noe selv.

Jeg kan jo selvfølgelig teste å laste ned driver.

6804064[/snapback]

x86

x64

6804948[/snapback]

 

nVidia lar det være opp til produsentene av bærbare PC'er å lansere drivere til skjermkortet. På min brors laptop med GoForce 6200 blir det standard installert en VGA-driver og man kan dermed ikke aktivere Aero Glass. Men noen smarte hoder har funnet ut at ved å modde de offisielle driverne kan man få de til funke på bærbare også! Jeg installerte akkurat 5536 og måtte laste ned skjermkort-drivere til den bærbare på LaptopVideo2Go.com. Da gikk det fint an å kjøre Aero Glass!

 

Dell 9200: Du linket til nForce-driverne (hovedkort) og ikke Forceware-driverne (skjermkort)... Lydkortet var forresten det eneste som ikke ble installert på min stasjonære, men de driverne som du linket til løste problemet!

 

Får ikke lastet ned RC1 med GetRight (download manager), men funker direkte i Firefox. Men jeg har tid til å vente på DVD'en...

 

Until recently, nVidia by default has not natively supported laptop GPUs with WHQL and beta drivers. This limitation is due only to the INF. Drivers supplied by manufacturers (Dell, Toshiba, etc.) are rarely updated and easily become outdated thus not supporting the latest graphics technology. This is where LaptopVideo2Go (LV2Go) comes in. LV2Go provides unofficial support for all of the GPUs that nVidia has created and laptops produced by manufacturers. LV2Go enhances the drivers by modding the INF to fix problems and reveal hidden features.

Endret av HappyRay
Lenke til kommentar
Hvor kan man laste ned vista nå? Har prøvd linken på første side. Men det funker jo ikke som tidligere nevnt.

6824456[/snapback]

Vet ikke hvor mange ganger det må nevnes. Linken må åpnes i Internet Explorer.

 

edit: For de som får at den bare laster ned knappe 900kb, gå hit for direkte link:

http://download.windowsvista.com/preview/rc1/en/download.htm (til høyre)

Endret av TCi
Lenke til kommentar

Hos meg er ikke medfølgende drivere til X1800XT brukbare til annet enn 1 skjerm. Bildet på skjerm 2 blir bare tøys, og rare farger.

 

Prøver nå å innstallere de nye ATI driverne, og lurer på hvordan jeg skal tolke denne meldingen, "might have"? hvordan skal jeg vite om den har eller ikke har blitt riktig innstallert, og dermed svare "riktig"?

 

Er forresten 64bits jeg har bestemt meg for å teste ut nå, drivere fra ati skal dekke 32 og 64.

 

 

Edit, tror rett og slett jeg valgte feil driver etter nedlastning av både 64 og 32, skal prøve igjen nå :whistle:

post-56388-1157716093_thumb.jpg

Endret av pcp160
Lenke til kommentar
Vet ikke hvor mange ganger det må nevnes. Linken må åpnes i Internet Explorer.

 

edit: For de som får at den bare laster ned knappe 900kb, gå hit for direkte link:

http://download.windowsvista.com/preview/rc1/en/download.htm (til høyre)

6824591[/snapback]

Hvorfor det egentlig? Bare for forsøket sin del prøvde jeg å starte nedlastingen i Firefox og det så ikke ut til at microsoft sine servere hadde noe problem med det. I hvertfall inntil jeg avbøt nedlastingen.

 

Får lastet ned 1.99 GB og så stopp.

6824653[/snapback]

Kan det ha noe å gjøre med at filsystemet FAT32 ikke tillater filstørrelser over 2GiB? (Sjekk filsystemet på disken du lagrer det på)

Lenke til kommentar
Hvorfor det egentlig? Bare for forsøket sin del prøvde jeg å starte nedlastingen i Firefox og det så ikke ut til at microsoft sine servere hadde noe problem med det. I hvertfall inntil jeg avbøt nedlastingen.

6825032[/snapback]

Du brukte download manager-en for IE på FF? Vel, sikkert mulig, men beregnet for IE. Det er jo MS vi snakker om her. Uansett, den linken der fungerer på alle nettlesere.

Lenke til kommentar

Jeg vil melde om feil med Nvidias drivere til SATA kontrolleren på mitt ASUS M2N-SLI Deluxe hovedkort.

 

Når jeg innstallerer beta driverne fra internett så får jeg blåskjerm når jeg restarter pcen. Dette skjedde i går, og i dag etter at jeg installerte vista på nytt. Chipsettet på kortet mitt er Nforce 570. Har også problemer med å innstallere drivere til lydkortet.

Lenke til kommentar
Får lastet ned 1.99 GB og så stopp.

6824653[/snapback]

Kan det ha noe å gjøre med at filsystemet FAT32 ikke tillater filstørrelser over 2GiB? (Sjekk filsystemet på disken du lagrer det på)

6825032[/snapback]

Er det ikkje 4GiB som er grensa på FAT32?

 

Eg har opplevd liknande problem visst eg lagra fila på skrivebordet. Om du gjer dette kan du prøve å lagre den ein annan plass.

Lenke til kommentar
Hvorfor det egentlig? Bare for forsøket sin del prøvde jeg å starte nedlastingen i Firefox og det så ikke ut til at microsoft sine servere hadde noe problem med det. I hvertfall inntil jeg avbøt nedlastingen.

6825032[/snapback]

Du brukte download manager-en for IE på FF? Vel, sikkert mulig, men beregnet for IE. Det er jo MS vi snakker om her. Uansett, den linken der fungerer på alle nettlesere.

6825117[/snapback]

Nei, jeg brukte ikke den nedlastingsorganisatoren. Jeg høyreklikket bare på linkene og valgte "save file as". Alt så ut til å fungere utmerket i nedlasteren til FF.

 

Får lastet ned 1.99 GB og så stopp.

6824653[/snapback]

Kan det ha noe å gjøre med at filsystemet FAT32 ikke tillater filstørrelser over 2GiB? (Sjekk filsystemet på disken du lagrer det på)

6825032[/snapback]

Er det ikkje 4GiB som er grensa på FAT32?

6825215[/snapback]

Jepp, det har du helt rett i. Det var bare jeg som husket feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...