Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

Får ikke aktivert Aero i Vista.

Jeg har et GeForce GO 6600 256mb kort. Trodde det ville holde?

Jeg finner ikke Windows Vista Aero under Appearance Settings.

Noen som har en løsning?

6803950[/snapback]

 

Sansynligvis for svakt for å kjøre Aero Glass.

Men du kan jo prøve å hente ned nye og oppdaterte RC1 drivere fra Nvidia og kjøre Windows Experience Index måling på nytt.

 

 

Hvis det fortsatt ikke fungerer, kan du prøve å tvinge aero glass på følgende måte:

 

To turn on this effect just execute c:\Windows\System32\UXSS.exe or enable and start the User Experience Session Management Service.

 

1. Open up Regedit.

2. Navigate through HKEY_local_machine, Software, and Microsoft.

3. Create a new KEY called DWM.

4. In the new DWM key you created, create a DWORD called EnableMachineCheck.

5. Make sure this value is set to 0 and hardware checking is now disabled.

 

 

 

Roger

Endret av rogers
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Merker at MS har langt igjen å gå her. Skifta wall til en png, så gikk alt til helvete. Prøver jeg skifte wall, får jeg opp noe sånt som: Could not execute: critical exeption. Absolutt ingenting funker utenom task manager. Så akkurat nå er Vista en taskbar og en gul legogubbe for meg :p

6804961[/snapback]

Det har ikke gått an å sette .png som bakgrunnsbilde i tidligere builder, nå nekter den å importere dem til eventuelle bakgrunnsbilder også.

 

*Sender bugrapport*

 

Edit: Langt igjen? Ikke pga. et bakgrunnsbilde ihvertfall! :!:

 

Prøv først å installere driverne fra nVidia;

x86

x64

6804948[/snapback]

Endret av Dell_9200
Lenke til kommentar
Får ikke aktivert Aero i Vista.

Jeg har et GeForce GO 6600 256mb kort. Trodde det ville holde?

Jeg finner ikke Windows Vista Aero under Appearance Settings.

Noen som har en løsning?

6803950[/snapback]

Sansynligvis for svakt for å kjøre Aero Glass.

Men du kan jo prøve å hente ned nye og oppdaterte RC1 drivere fra Nvidia og kjøre Windows Experience Index måling på nytt.

6804966[/snapback]

Det er nok ikke for dårlig skjermkort. Jeg har FX 5200 128 MB, som er et mye dårligere kort og jeg er ganske sikker på at jeg fikk Aero på Beta2.

Lenke til kommentar
Edit: Langt igjen? Ikke pga. et bakgrunnsbilde ihvertfall! :!:
Når noe så simpelt som å skifte bakgrunn "borker" hele installasjonen vil jeg da i hvertfall mene de har mye å fixe på

6805254[/snapback]

Nå er jo PNG-filer et lossless-format som i denne oppløsningen kan ta over 4 mb, en størrelse som kanskje ikke er lurt å ha som bakgrunnsbilde. Uansett sender jeg bugrapport istedenfor å klage her ;)

Endret av Dell_9200
Lenke til kommentar
Merker at MS har langt igjen å gå her. Skifta wall til en png, så gikk alt til helvete. Prøver jeg skifte wall, får jeg opp noe sånt som: Could not execute: critical exeption. Absolutt ingenting funker utenom task manager. Så akkurat nå er Vista en taskbar og en gul legogubbe for meg :p

6804961[/snapback]

Det har ikke gått an å sette .png som bakgrunnsbilde i tidligere builder, nå nekter den å importere dem til eventuelle bakgrunnsbilder også.

 

*Sender bugrapport*

 

Edit: Langt igjen? Ikke pga. et bakgrunnsbilde ihvertfall! :!:

 

Prøv først å installere driverne fra nVidia;

x86

x64

6804948[/snapback]

6805058[/snapback]

 

 

Det fungerte som bare det å laste ned driver. Takk.

Lenke til kommentar

Noen screenshots herfra. Beklager foresten noe dårlig bildekvalitet, måtte lagre i .jpg da imageshack ikke tok .png-filene mine uten å forminske de.

 

Meget sexy funksjon:

 

vista1mc1.th.jpg

 

Mediaplayeren er også blitt fin:

 

vistampak2.th.jpg

 

Desktopen:

 

vistadesktopow4.th.jpg

 

Startmenyen's søkemotor er feet :wee:

 

vistaskemotorta7.th.jpg

 

Tydlig at skjermkortet er svakeste leddet i maskina mi:

 

datascorenpqb4.th.jpg

 

Veldig fornøyd med vista så langt jeg. Kjører glatt, går og venter på RC1 da jeg ikke finner igjen min Beta 2 key :tease:

Lenke til kommentar

ja, de 'visualiseringene' kan jeg huske fra helt tilbake i WMP7. Styggeste jeg har sett.

 

BTW: Anbefaler VistaBootPRO hvis du har problemer med vista og XP/2K i dual-boot. Vista fikk det for seg at jeg skulle ha den nye installasjonen og en gammel MBR fra beta 2 som lå igjen på en gammel disk, og kjente ikke igjen XP i det hele tatt. Fyrte opp VistaBootPRO, slang inn hvor XP lå, starta PC'n på så var XP tilbake :love:

Lenke til kommentar
må innrømme at vista screensene er pene å se på men jeg skjønner meg ikke på Lyd Nettverk og Batteri ikonene på Taskbar de passer jo ikke inn i det hele tatt.

Virker ikke som at Microsoft kommer til å endre disse heller :no: Beta testere må gjerne få lov til å nevne dette til Microsoft for meg

6809574[/snapback]

 

 

Jeg har allerede gitt dem mine synspunkter på det visuelle.

Det blir bedre og bedre for hver build.

Gadgetene bør også dele samme look and feel. Dette har også blitt bedre.

Til å begynne med så det skikkelig hjemmelaget ut.

 

 

Roger

Lenke til kommentar
Microsoft Releases US Prices For Vista

5 Sept. 06

 

Home Basic

Suggested retail price for full package product, $199.00 USD. Suggested upgrade retail price, $99.95 USD.

 

Home Premium

Suggested retail price for full package product, $239.00 USD. Suggested upgrade retail price, $159.00 USD.

 

Business

Suggested retail price for full package product, $299.00 USD. Suggested upgrade retail price, $199.00 USD.

 

Ultimate

Suggested retail price for full package product, $399.00 USD. Suggested upgrade retail price, $259.00 USD

Lenke til kommentar
WMP11 er definitivt blitt bra, men det er virkelig på høy tid med nye visualizations.

 

Satser på at de sitter på nye super-sexy vis-er de bare holder tilbake til RTM, og kommer til å bli veldig skuffet hvis de går ut med de antikverte fra XP. :(

6808387[/snapback]

Det har jeg ikke tenkt særlig på. Det første jeg gjør med Mediaplayer etter installasjon er å skru av visualiseringer. Hvis jeg skal høre på musikk skal jeg ikke se på skjermen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...