Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her er listen og norske priser uten moms.

 

 

Windows Vista Ultimate 499 canadiske dollar/2.820 kroner

 

Windows Vista Business 379 canadiske dollar/2.142 kroner

 

Windows Vista Home Premium 299 canadiske dollar/1.690 kroner

 

Windows Vista Home Basic 259 canadiske dollar/1.464 kroner

 

 

Prisene for oppgraderingslisenser:

Windows Vista Ultimate 299 canadiske dollar/1.690 kroner

 

Windows Vista Business 249 canadiske dollar/1.465 kroner

 

Windows Vista Home Premium 199 canadiske dollar/1.125 kroner

 

Windows Vista Home Basic 129 canadiske dollar/730 kroner

 

OEM prisene har ligget på halve prisen av oppgraderingsprisene, så dyrere enn XP vil det ikke være.

Endret av Dell_9200
Lenke til kommentar

Kjører b. 5556* nå, merkbar forskjell i ytelsen ja. Når jeg først har kommet inn i Vista, så kan jeg etter 1-2 sekunder klikke meg inn på noe å starte en fil, f.eks. en sang. Og vips er WMP oppe.

 

Det som er fint nå er at Windows Media Center er med. Bra gjort Microsoft.

 

Edit: *5552 that is.

Endret av onyX
Lenke til kommentar

Dell_9200: Hva vil være den billigste versjonen av Vista som egner seg til kun spilling? Da tenker jeg på om f.eks Home Basic støtter dobbeltkjerneprosessorer, 64bit, får støtte for Dx10 samtidig med resten osv.

 

Redigert: Jeg har hørt at det blir trøbbel om man prøver å innstallere dualboot med Vista og Linux. Stemmer det? Jeg har nå inne Windows XP og Vista og de ligger på hver sine partisjoner. Nå vil jeg også legge inn Kubuntu på en tredje partisjon og lurer på om det er noe spesielt jeg må passe på for at det skal gå bra? Altså at jeg ikke mister noen av Windowsene i samme slengen.

 

Hvor skrur jeg på visning av skjulte filer i Vista? Tenkte jeg skulle redigere boot.ini litt.

Lenke til kommentar
Dell_9200: Hva vil være den billigste versjonen av Vista som egner seg til kun spilling? Da tenker jeg på om f.eks Home Basic støtter dobbeltkjerneprosessorer, 64bit, får støtte for Dx10 samtidig med resten osv.

 

Redigert: Jeg har hørt at det blir trøbbel om man prøver å innstallere dualboot med Vista og Linux. Stemmer det? Jeg har nå inne Windows XP og Vista og de ligger på hver sine partisjoner. Nå vil jeg også legge inn Kubuntu på en tredje partisjon og lurer på om det er noe spesielt jeg må passe på for at det skal gå bra? Altså at jeg ikke mister noen av Windowsene i samme slengen.

 

Hvor skrur jeg på visning av skjulte filer i Vista? Tenkte jeg skulle redigere boot.ini litt.

6797040[/snapback]

1. Jeg trodde alle versjonene skulle støtte DX10, men det skal være en tabell hvor det står hvilke versjoner som støtter dobbelprosessering. Skal se om jeg finner den igjen.

 

2. Har ikke prøvd, men det skal gå an ja.

 

3. Gå inn i kontrollpanel, søk etter "Folder Options". Da skal du finne akkurat samme mappedialog som i XP.

 

Trodde det skulle være mulig å laste ned denne fra M$ sine sider for alle, men eg finner ingenrting, er eg blind ?

6797221[/snapback]

Ikke ennå, ikke ennå. Den kommer i september, det er det eneste man vet sikkert. Kanskje allerede i tidlig neste uke. :)

Lenke til kommentar

For de som har installert Vista RC1 (5600), hvilken "Windows Experience Index" rating får du ?

 

Jeg får følgende score:

Prosessor: 5.2

RAM: 5.1

Graphics: 4.6

Gaming Graphics: 4.8

Primary Disk: 5.4

 

Min hardware er:

Intel 975X chipset

Intel Core 2 Duo 6600 2.4GHz 4MB cache

2GB DDR2 PC5400/667 ECC RAM

Nvidia 7600GS grafikkort (skal byttes ut).

Seagate 250GB SATA disk

 

Tenkte jeg skulle skifte ut grafikkort, og lurer på hva som må til for å få bedre enn 5 ?

 

PS! Score fra tidligere builds er ikke interessant, da disse er forskjellig fra RC1.

 

 

Roger

Endret av rogers
Lenke til kommentar

Da har jeg kjørt Vista RC1 siden fredag kveld, og kan rapportere om et meget stabilt og raskt operativsystem.

All hardware ble automatisk oppdaget, trengte ikke hente noen drivere fra nettet.

 

I forhold til tidligere builds er RC1 veldig raskt og responsivt.

Har ingen problemer med å gå 100% over til Vista nå.

 

Her er et par RC1 screenshot's !

 

post-14917-1157316353_thumb.jpg

 

post-14917-1157316364_thumb.jpg

 

 

Roger

Endret av rogers
Lenke til kommentar

Høres bra ut rogers. Det er ikke mange feil jeg finner heller, men jeg vet Vista vil fungere enda raskere ved RTM i tillegg til at jeg håper alle dialoger/ikoner for en oppfrisking.

 

Det er ikke tvil fra min side at dette operativsystemet vil være stabilt, funksjonelt og flott å se på. Jeg har for min del forelsket meg i WMP 11, et program etter min mening som er SVÆRT godt sydd sammen.

Lenke til kommentar
Det er ikke tvil fra min side at dette operativsystemet vil være stabilt, funksjonelt og flott å se på. Jeg har for min del forelsket meg i WMP 11, et program etter min mening som er SVÆRT godt sydd sammen.

6798299[/snapback]

 

MediaMonkey linken er på vei ut av sigen din med andre ord? ;)

 

Edit: Glemte en konsonant.

Endret av Cryovat
Lenke til kommentar
Det er ikke tvil fra min side at dette operativsystemet vil være stabilt, funksjonelt og flott å se på. Jeg har for min del forelsket meg i WMP 11, et program etter min mening som er SVÆRT godt sydd sammen.

6798299[/snapback]

MediaMonkey linken er på vei ut av sigen din med andre ord? ;)

Nei, nei. Jeg bare digger hvordan den grafiske visningen er i WMP. Jeg bruker det kun til avspilling, MediaMonkey til alt det andre. ;)

Endret av Dell_9200
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...