Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

RC 1 er ikke tilgjengelig enda.. Den skulle komme den 7 september, men dette ble fjernet. Ventet i løpet av et par dager..

 

Hva vil skje nå i juni/juli 07 med disse versjonene? Kan man ikke laste ned oppgr. mere eller kan man rett og slett ikke slå på pc'en mere? :hmm:

6790056[/snapback]

Når lisensen går ut må man installere et operativsystem på nytt igjen. Jeg vet ikke om det går an å oppgradere fra RC1, men jeg vil tro det.

 

Jeg fjernet antakalsen om når RC1 blir tilgjengelig for vanlige testere, men alt tyder at det ikke er lenge til. Det vil ikke være en antallssperre slik som på pre-RC1 og det vil også være mulig for etternølere å teste RC1 når den kommer ut.

 

Husk at mange av spørsmålene dere har stilt står godt beskrevet i førstepost.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dell_9200:

Du har vel prøvd denne builden. Hvordan er den? Kanskje det er den du bruker nå.

6791369[/snapback]

Ytelsesforbedringer, UI-tweaks her og der. De har dog noe igjen med lyddrivere. Jeg får ikke til å høre på musikk gjennom hodetelefonene mine i Vista nå. En gammel datamaskin, 4 år, som jeg installerte Vista på hadde også problemer med at lyden hakker. Dette er viktige ting, sammen med at de snart bør bli ferdig med å skifte ut ALLE ikoner, dialoger etc. Begynner å bli småirritert over dette, men tror nok de vil få det ferdig i tide.

 

Jeg skal også legge til bilder og kanskje en gjennomgang av RC1, men det er kun hvis jeg får tid. Og hvis jeg gidder. Tror kanskje jeg venter med veiledningen til RTM-versjonen har blitt gitt ut.

Endret av Dell_9200
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Jeg lurer på om man kan kjøpe Vista i OEM versjon når det kommer??

6793423[/snapback]

Er ikke helt sikker på om det kommer OEM med en gang eller ikke, men jeg har sett at de som har startet forhåndssalget har satt den billigste versjonen til under 1000-lappen :)

 

 

EDIT:

Når det er snakk om oppgr. versjon (XP ==> Vista), må man da først installere XP for å så innst. Vista over XP igjen, eller trenger man kun en produktnøkkel?

Endret av Slettet+19283741
Lenke til kommentar
Dell_9200:

Du har vel prøvd denne builden. Hvordan er den? Kanskje det er den du bruker nå.

Ytelsesforbedringer, UI-tweaks her og der. De har dog noe igjen med lyddrivere. Jeg får ikke til å høre på musikk gjennom hodetelefonene mine i Vista nå. En gammel datamaskin, 4 år, som jeg installerte Vista på hadde også problemer med at lyden hakker. Dette er viktige ting, sammen med at de snart bør bli ferdig med å skifte ut ALLE ikoner, dialoger etc. Begynner å bli småirritert over dette, men tror nok de vil få det ferdig i tide.

 

Jeg skal også legge til bilder og kanskje en gjennomgang av RC1, men det er kun hvis jeg får tid. Og hvis jeg gidder. Tror kanskje jeg venter med veiledningen til RTM-versjonen har blitt gitt ut.

Greit, takk skal du ha. Jeg instalerer snart. Når det gjelder lyddrivere for min del, så må jeg finne det separat siden jeg bruker Creative X-Fi. Jeg kan også la Windows søke etter drivere for meg automatisk, men da har jeg ikke tilgang til ulike ting som X-Fi er laget for, altså bedre lydopplevelse, hvis du skjønner hva jeg mener. Uten Creative sine drivere får jeg ikke bl. annet 5(6).1-lyd, forskjellige moduser (gå inn på Creative.com å les om X-Fi) osv. Nå har jo Creative lagt ut beta-driver for mitt kort, men dog støtter den nå build opptil 5456.

 

Men det skader vel ikke å prøve heller.

Gleder meg til den endelige RC1-versjonen for oss vanlige brukere.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Er ikke tråden sticky ennå?  :hmm:

6795183[/snapback]

Denne tråden kommer jo til å være så aktiv at den ikke "forsvinner" uansett, helt til det ikke er noe nytte i den mere..

Lenke til kommentar

Skjermbilder av b. 5600 (RC1):

 

11ue7.th.jpg

Bilde # 1: Velkommen til PCen din. Velkomstsenter og spesifikasjoner om PCen din hjelper deg med å holde styr på hva du og maskinen din kan gjøre.

 

2ev0.th.jpg

Bilde # 2: Windows Media Player 11 spiller av Audioslave, samtidig som lydkontrolleren lar deg styre alle programmers lydnivå.

 

3hd1.th.jpg

Bilde # 3: Sikkerhetssenter sammen med nettverkssenter. To ting som er blirr kraftig forbedret i Vista.

 

4wz9.th.jpg

Bilde # 4: Kontrollpanelet ledsages av en søkefunksjon, og sammen med "Windows Hjelp og Support" er det lett å finne hjelp.

 

5ct5.th.jpg

Bilde # 5: Det er mange flotte småprogrammer som følger med RC1, og flere kan lastes ned fra MS' sitt galleri for alle typer utviklere.

 

6ww7.th.jpg

Bilde # 6: Kontakter gjør det lettere for deg og andre å dele kontakter. Disse kontaktene kan bli brukt av flere programmer, samtidig.

 

7rh7.th.jpg

Bilde # 7: Fotogalleriet i Vista er raskt og flott å se på, spesielt når du har bilder av pene jenter.

 

8vs7.th.jpg

Bilde # 8: Småprogrammene kan løses fra sidepanelet, og noen av dem forstørres for å inneholde flere funksjoner.

Bilde # 8: Legg også merke til hvor lett det er å finne og starte programmer.

 

9re5.th.jpg

Bilde # 9: Fip3D er en funksjon som er lagt vekt på i Vista. Ved å trykke Windowstast + Tab, åpnes all vinduer slik som dette.

 

10qu8.th.jpg

Bilde # 10: Når du er i et program, er miniatyrbilde av et annet program en viktig del for å hjelpe på arbeidsflyten.

 

1wv8.th.jpg

Bilde # 11: Internet Explorer 7 viser startsiden i Vista. Live-tjenesten, en tjeneste som begynner å bli stor og god.

 

12pv5.th.jpg

Bilde # 12: Spill trenger både maskinvare og alder for å brukes. Vista holder styr på om disse kravene innfris.

 

13if0.th.jpg

Bilde # 13: Gjenoppretting av feilslettede og korrupte filer er enkelt å gjenopprette med Vista.

 

14wg4.th.jpg

Bilde # 14: Windows Oppdatering har blitt sterkt forbedret ved å tilby både drivernedlastinger og oppdateringer for operativsystemet.

 

15dk3.th.jpg

Bilde # 15: Det er lettere å velge hvordan utseendet til Vista skal være. Når Aero er aktivert, kan man velge mellom mange flotte farger.

 

16mc4.th.jpg

Bilde # 16: Slik ser Vista ut uten gjennomsiktige vinduer.

 

17lq4.th.jpg

Bilde # 17: Slik ser Vista ut uten Aero-effekter.

 

 

Endret av Dell_9200
Lenke til kommentar
CPU usage spretter opp og ned som en jojo med Vista. Andre som opplever det samme?

Også hardisken jobber konstant. Ganske irriterende. Dette er med build 5536. Kanskje RC1 blir bedre på dette....?

6795947[/snapback]

Jeg la akkurat inn samme build på en bærbar og opplever det samme. CPU-bruk ligger på 40-60% selv om jeg ikke gjør noe som helst krevende. (leser litt i forumet med Firefox)

 

Synderene her hos meg er sortert på CPU-time (i løpet av en halvtime):

Sidebar: 3min 55s.

Firefox 2.0 beta 2: 3min 41s.

explorer: 3min 26s.

Taskmanager: 1min 28s.

 

Man skulle kanskje tro at prosessoren var på 3-400MHz etter disse tallene, men det er faktisk en Pentium M på hele 1,7GHz med 1GiB ram. Vista sluker i hvertfall systemressursene mine rått. (Firefox er også langt over det tilsvarende bruk under Windows XP ga)

Lenke til kommentar
Jeg lurer på om man kan kjøpe Vista i OEM versjon når det kommer??

6793423[/snapback]

Er ikke helt sikker på om det kommer OEM med en gang eller ikke, men jeg har sett at de som har startet forhåndssalget har satt den billigste versjonen til under 1000-lappen :)

 

 

EDIT:

Når det er snakk om oppgr. versjon (XP ==> Vista), må man da først installere XP for å så innst. Vista over XP igjen, eller trenger man kun en produktnøkkel?

6794227[/snapback]

 

Tenkte mest på ultimate versjonen da jeg ikke har lyst på noe lignende home edition(XP)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...