Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det noe forskjell på preRC1 og RC1 ?

evt. hva?

6786086[/snapback]

 

 

RC1 = Build 5600.16384

Pre-RC1 = Build 5536

 

 

RC1 skal inneholde en del viktige rettelser i forhold til Pre-RC1 i følge Microsoft.

De første bruker testene rapporterer om bedre ytelse og raskere respons i forhold til Pre-RC1. Selv på systemer med 512MB RAM.

 

Det kommer sikkert flere rapporter og reviews i løpet av helgen.

 

 

Her er også en uttalelse fra Jim Allchin i Microsoft:

 

"To the TechBeta community:

 

It’s official — Windows Vista RC1 is done!

 

We could not have achieved this milestone without your support. The quantity and quality of feedback and data we received from you has been essential to helping us progress. Thus we wanted you to be the first customers outside of Microsoft to get access to the bits. Next week, a broader set of technical customers will get them via MSDN and TechNet. But you’re the first! We wanted to get it into your hands asap so you can start giving us feedback right away.

 

You’ll notice a lot of improvements since Beta 2. We’ve made some UI adjustments, added more device drivers, and enhanced performance. We’re not done yet, however — quality will continue to improve. We’ll keep plugging away on application compatibility, as well as fit and finish, until RTM. If you are an ISV, RC1 is the build you should use for certifying your application.

 

The operating system is in great shape with RC1, but there’s still a lot of testing to do. You’ve come through for us so far, and I’m asking you to once again put the pedal to the metal and send us feedback. Windows Vista is going to touch hundreds of millions of lives all around the world. Thanks for everything you’re doing to help us give them the best experience possible.

 

jim"

 

 

 

Roger

Endret av rogers
Lenke til kommentar
Argh.

 

Selvfølgelig måtte jeg bruke min siste DVD-R på Pre-RC1 og må vente til Datakjeden åpner før jeg får lekt meg. :(

6786809[/snapback]

Som sagt, bruk Daemon Tools. Gjør det hver gang jeg, men tror jeg skal brenne denne ut i tillegg. Skal gi til venner og bekjente.

 

Folk rapporterer at installeringen tar rundt 13 minutter.

 

:cool:

Endret av Dell_9200
Lenke til kommentar
Argh.

 

Selvfølgelig måtte jeg bruke min siste DVD-R på Pre-RC1 og må vente til Datakjeden åpner før jeg får lekt meg. :(

6786809[/snapback]

Som sagt, bruk Daemon Tools. Gjør det hver gang jeg, men tror jeg skal brenne denne ut i tillegg. Skal gi til venner og bekjente.

 

Folk rapporterer at installeringen tar rundt 13 minutter.

 

:cool:

6786899[/snapback]

 

I hvert fall ikke tilfelle her. Tok nesten 35 minutter, og det var ingen oppgradering. Men når det er sagt er jeg veldig fornøyd med ytelsen i RC1, og synes å merke litt forbedring siden 5536, selv om det er bare en uke siden den kom ut.

 

Lite nytt da, eneste jeg kan si å ha lagt merke til er at windows logon lyden er endret

Endret av Kr]st[an
Lenke til kommentar

Fikk dette da jeg tok testen:

 

Device and Software Report: Can your PC devices run with Windows Vista?

This report identifies the devices connected to your computer that do not have Windows Vista device drivers, software that helps your devices function properly with the operating system. If a device does not have a Windows Vista device driver, you may lose some or all functionality for those devices.

The drivers for the following devices are not currently supported in Windows Vista.

Some of the devices connected to your computer do not support Windows Vista and may stop functioning after installing Windows Vista. If so, you will need to replace them with new models that support Windows Vista.

 

 

Category Model Manufacturer Action Required

Universal Serial Bus Controllers VIA versjon 5 eller senere USB universell vertskontroller VIA Technologies Replace this device

 

Hvis jeg laster ned vista på pc når det blir åpens for alle vil da pc klikke?

Endret av DNA1
Lenke til kommentar
Hvis jeg laster ned vista på pc når det blir åpens for alle vil da pc klikke?
Niks, eneste som kan hende er at noe hardware ikke funker. Vista hadde allerede drivere til mye av min hardware, Chipset og Web-cam fant jeg på MS-Update, og lydkortet fyrte i gang med XP-driveren fra 2002. Eneste jeg mangler er en s-ata driver som blir godtatt av Vista under install.
Lenke til kommentar

De vil slutte å fungere i juni eller juli 2007. Husker ikke akkurat hvilken måned...

Men, hvor får man lastet ned RC1 ?

Må vi vente noen dager før det blir tilgjengelig?

Og vil det bli på samme måten som Pre-RC1? Altså stopper ved 100 000 nedlastinger?

 

Edit:

[Du må være meldt opp til Vista Betaen. Er du det skulle den ligge under 'Current participations' elns.

6789789[/snapback]

 

Har sjekket der, finner ikke noe. Men meldte meg jo på Beta2 når den kom ut, fikk key og greier....

Men det er kanskje noe annet?

Endret av Menkromsen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

RC 1 er ikke tilgjengelig enda.. Den skulle komme den 7 september, men dette ble fjernet. Ventet i løpet av et par dager..

 

Hva vil skje nå i juni/juli 07 med disse versjonene? Kan man ikke laste ned oppgr. mere eller kan man rett og slett ikke slå på pc'en mere? :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...