Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hos meg installeres det meste av seg selv, og etter å ha installert driverne fra CDen som fulgte med hovedkortet fungerer alt bortsett fra én ting: Det trådløse nettverkskortet mitt.

 

Det er et Belkin PCI-kort, og hverken driverne på Belkins hjemmesider, eller de som fulgte med kortet fungerer. Det siste håpet jeg har nå er å finne en versjon av Daemon Tools som lar seg installere og håpe at det ligger drivere på Vista-DVDen som kan brukes...

Lenke til kommentar

Fått installert build 5536. Gikk smertefritt, noe raskere enn Beta 2.

 

Oppstart og innlogging merkbart raskere enn Beta 2.

 

Men i bruk er det som natt og dag! Rask respons og noe mer polert utseende.

 

All hardware bortsett fra det integrerte lydkortet (nForce 4 Ultra hovedkort) blei installert. Fant det heller ikke på Windows Update. Noe jeg syns er merkelig, i og med at den fant det med Beta 2... Nuvel, får håpe den er tilbake i RC1.

 

Etter noen timers bruk, har jeg ikke opplevd noe negativt i form av kræsjer, blåskjermer, frys. Eneste var at nettet ikke funka etter "resume from sleep". Høyreklikka da nettverks-ikonet i systray og valgte "Diagnose and repair". Deretter "reset adapter". Så var Internett oppe igjen :)

 

Alle programmene starter straks! IE7 virker med flere sider enn med Beta 2.

 

Hvis dere lurer på hvordan Vista takler multitasking, kan dere sjekke bloggen til Kristian Kenney hos Longhorn Blogs. Han hadde over 97 prosesser kjørende samtidig!

 

Skal sies at jeg enda ikke har installert noen programmer, venter på RC1.

 

Gleder meg til å få RC1 i posten. Da skal jeg installere 64bits-versjonen og (prøve å) bruke det til daglig... Skal også oppgradere skjermkortet :w00t:

Lenke til kommentar
Hva er kravene for en partisjon for at Vista skal la seg installere? Installasjons-programmet sier partisjonen jeg har valgt ikke møter kravene. Det er en 13,7GB Primær partisjon på en IDE hard-disk.

6782226[/snapback]

Kravet er vel NTFS? Jeg vet sannelig ikke. Prøv å formatere partisjonen din i Windows XP med den innebygde formatereren. Funker alltid her.

Lenke til kommentar
funker hibernate hos dere?

6783502[/snapback]

Du må nesten aktivere hibernate. :) Det gjøres ved å klikke deg inn på egenskapene for strøm, og videre til en egen fane for ''Hibernate''. :)

6784045[/snapback]

må jeg aktivere hibernate selv om det kommer opp som valg?

edit: problemet er når jeg slår den på igjen, da loader windows men så blir bare skjermen svart og der står den helt til jeg trykker den av med avknappen

Endret av MAXILA
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...