Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vista 5536 installerte uten problemer med dual boot på min Thinkpad Z60m. Det var ikke støtte for Soundmax lydchip så jeg gikk på Lenovo og la inn driverne i XP kompabilitets modus og da ble det lyd.

 

ATI x600 støtten fungerte fint med min widescreen skjerm - trådløs fungerte også fint.

 

Er imponert over hastigheten - rask GUI - så jeg kan være sikker på at laptopen min kan kjøre Ultimate versjonen med full Aero funksjonalitet uten problemer når Vista en gang blir sluppet.

Lenke til kommentar

Har et par spm som sikkert er besvart før i tråden, men et søk ga meg ikke så mye.

 

Hvor lenge varer RC1 versjonen? Dvs hvor lenge kan man teste Vista før den stopper å virke?

 

Hvordan brenner man denne .iso filen for at den ikke blir korrupt? Jeg kan brenne image fil i Nero. Det jeg tenker på er noen spesielle instillinger.

Endret av eirikjo
Lenke til kommentar

Husk på at dette er pre RC1 da. Det blir nok flere som laster ned RC1, jeg f.eks. Men hvorfor går det ikke ann å laste ned? Det står:

 

Thank you for your interest in Windows Vista.

Access to this file is restricted to Customer Preview Program participants only. Please refer to your invitation email for access instructions.

Lenke til kommentar
Hvor kan jeg få tak i en nøkkel til å matche RC1? :p Downloaden har starta liksom ;)

6770721[/snapback]

Du må, som sagt mange ganger før, bruke nøkkelen som du fikk da du signet dege opp for Beta 2. Hvis du ikke har nøkkelen, får du vente til RC1 kommer. Det er pre-RC1 som er gitt ut, ikke RC1.

 

I.A.G.:

 

Ja, du har helt rett. :)

Lenke til kommentar

Vel, kom ikke opp noe slikt som registrering, men var logga inn på NET.Passport.

 

Anyhow, er nøkkelen en av te to "hash"-greiene som stod på sida?

 

EDIT- hvordan skal jeg lage et arkiv bare til vista når norton-programmet ser slik ut?

Endret av Edge
Lenke til kommentar

Da satt jeg i Vista for første gang :)

 

Hadde ingen Beta2-key, men jeg snublet over en :whistle:

 

Gikk greit, alle drivere bortsett fra lyddriverne var allerede lagt inn, bra trekk av MS. Lastet ned Audigy2-drivere fra Creative sine nettsider, og nå fungerer lyden perfekt :)

 

Tror nok ikke dette blir mitt main OS med det første, blir nok å bruke XP en god stund til. Synes maskinen jobber litt for mye bare med svært små oppgaver som f.eks installere MSN Messenger.

 

Men jaja, får teste litt mer.

Lenke til kommentar
Vel, kom ikke opp noe slikt som registrering, men var logga inn på NET.Passport.

 

Anyhow, er nøkkelen en av te to "hash"-greiene som stod på sida?

 

EDIT- hvordan skal jeg lage et arkiv bare til vista når norton-programmet ser slik ut?

6770907[/snapback]

 

Du må bruke en beta 2 nøkkel, hash er en sjekk kode for å verifsere at det er en gyldig iso fil fra MS.

 

Jeg lagde en ny partisjon i går og da høyreklikket jeg på C: og valgte resize - og i ditt tilfelle endret størrelsen fra 90 000 til 80 000. Velger apply og maskiner rebooter og minsker størrelsen, etter reboot går du inn i Behandle eller Norton programmet og oppretter en primær ntfs partisjon (på 10 Gb) som du formatterer og gir en bokstav - klar til install...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...