Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har et problem, jeg fr ikke formatert partisjonen med windows Vista på pgs ista er på den, når jeg sitter på XP

6737390[/snapback]

Det skal fungere å bare formatere partisjonen. Har aldri hatt noe problem med dette via XP. Høyreklikk på harddisken/partisjon og trykk på "Formater". Hurtigformatering er best hvis du har liten tid.

 

:)

Lenke til kommentar

Ikke akkurat Vista-nyheter, men RC1 av IE7 er interessant nok build 5700;

 

This morning we released our first public release candidate, IE7 RC1, for Windows XP. You can download it at http://www.microsoft.com/ie.

 

The RC1 build includes improvements in performance, stability, security, and application compatibility. You may not notice many visible changes from the Beta 3 release; all we did was listen to your feedback, fix bugs that you reported, and make final adjustments to our CSS support. I do want to call attention to two changes in particular.

 

First, IE7 RC1 setup automatically detects and uninstalls previous IE7 betas before trying to install IE7 so you don’t have to. We’ll post more detail on the install/uninstall process very soon.

 

Second, IE7 RC1 will automatically detect add-ons with known stability or compatibility problems so that end users can easily get a newer version or temporarily turn the add-on off. The most common cause of the “IE7 installed but won’t run” problem reports we’ve gotten was old versions of some toolbars. We’ve worked closely with toolbar vendors to make this experience better. Again, we’ll post more detail on this topic here very soon.

 

A release candidate is fundamentally different from a beta. With the exception of a very short list of issues we’re aware of and working on, we think the product is done. We’re looking to enthusiasts, developers, and IT Pros to tell us if this build has any critical, must-fix before we ship issues. The real world is much richer than our test environment and I appreciate the feedback that has helped us make the product better.

 

The English RC1 release will be followed by localized versions in mid-September. We’ll continue with Arabic, Finnish, German, and Japanese as before but also add French and Spanish versions with this release. Web sites and applications that are compatible with this RC1 build should be compatible with the final version of IE7 when we release it later this year. (If you’re a developer or IT Pro, I strongly recommend using our Readiness Toolkit and Application Compatibility Toolkit.)

 

Depending on your feedback, we may post another release candidate. We’re still on track to ship the final IE7 release in the 4th calendar quarter.

 

Thanks,

 

Dean Hachamovitch

General Manager

 

p.s. I’ll repeat some information from previous posts for the sake of completeness. IE7 Release Candidate 1 runs on Windows XP SP2, Windows XP x64, and Windows Server 2003 SP1. This release does not install on Windows Vista; a new version of IE7 in Windows Vista will be available with the next public Windows Vista release soon. IE7 still replaces IE6; if you’re a developer and need to have both IE6 and IE7 on a single machine, I recommend Microsoft Virtual PC available now for free.

Lenke til kommentar
Ser ut som RC1 er lansert? Hvertfall ikke lenge til :D

6724486[/snapback]

Den skal, ifølge noen kilder, lanseres 7. september. Jeg gleder meg som en unge. :)

6735749[/snapback]

På Vista beta news grupper kan det se ut som de planlegger en build før helga. Det er nok en pre-RC1 det er snakk om, men sikkert grunn til å glede seg for de av oss som er betatestere :)

Endret av Mythos
Lenke til kommentar

Det følger med på Beta'en ja.

 

Men hvis du snakker om retail-versjonene som kommer ut, så blir det hvertfall med på 'Windows Vista Home Premium' noe som sikkert kommer til å koste litt mer enn 'Vista Home Basic'. 'Vista Home Basic' blir den mest simple versjonen av Vista.

 

Hvis du titter på side 1 av tråden her, så står det ganske mye om dette. ;)

Lenke til kommentar

For første gang opplever jeg en Vista build som såpass solid og stabil at jeg kan bruke den til dagligdags bruk.. Dette er vel og merke for øyeblikket, så det kan fortsatt hende at alt bryter sammen.

 

Build 5536 inneholder ikke mye nytt, men det er verdt å merke seg at Flip 3D ser penere ut enn noensinne. Ellers ser det meste ut til å være stabiliseringsarbeide.

 

Eneste bug jeg har kommet ut for er når man skal inn på Help and Support. Dette virker ikke etter hva jeg kan se i 5536

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Hvor kan jeg finne en Vista versjon til nedlasting nå?

6748441[/snapback]

Tror det er stengt for testing nå. Dvs at du må vente til RC1. Hva står RC1 for? Jeg skjønner at dette er en slags opdatering av beta 1.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...