Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har et problem som jeg håper noen her kan hjelpe med.

Jeg installerte Vista på en maskin der jeg allerede har XP. Problemet er bare at når jeg starter maskinen kommer det ikke frem noen oppstartsmeny, dermed får jeg ikke valgt hvilket OS jeg vil starte (det er XP som starter).

Setter jeg inn Vista platen og booter fra den så starter Vista.

Noen som vet hvordan jeg får frem oppstartsmenyen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

 

Jeg har et problem som jeg håper noen her kan hjelpe med.

Jeg installerte Vista på en maskin der jeg allerede har XP. Problemet er bare at når jeg starter maskinen kommer det ikke frem noen oppstartsmeny, dermed får jeg ikke valgt hvilket OS jeg vil starte (det er XP som starter).

Setter jeg inn Vista platen og booter fra den så starter Vista.

Noen som vet hvordan jeg får frem oppstartsmenyen?

6665308[/snapback]

Hei.

 

Som sagt så bør du ha en egen partisjon for Vista. Les 1. siden, det er blitt sagt flere ganger her. Etter at du har laget en partisjon på ca. 15-20Gb. så bør du helst kjøre Vista.iso fra enten Deamon Tools eller Alcohol. Når du booter fra DVD ''tror'' Vista at den skal instalere på C:, noe den ikke skal gjøre.

 

Etter instalasjon av Vista Beta 2 får du opp en boot-meny rett før du skal inn på noe som helst OS.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Når du booter fra DVD ''tror'' Vista at den skal instalere på C:, noe den ikke skal gjøre.

 

6666423[/snapback]

 

Før installasjonen får man opp en liste over alle partisjonene på maskina, og da kan man velge hvilken partisjon Vista skal installeres på uavhengig av hvilken av de som er c: når WinXP kjøres.

Vista "tror" ikke noe som helst, men installeres der brukeren bestemmer. Den partisjonen blir uansett c: når Vista kjøres, men du kan velge akkurat hvilken bokstav du vil at den partisjonen skal ha når du kjører XP. Det er OS som bestemmer dette uavhengig av hverandre.

Lenke til kommentar
Hei

 

Jeg har et problem som jeg håper noen her kan hjelpe med.

Jeg installerte Vista på en maskin der jeg allerede har XP. Problemet er bare at når jeg starter maskinen kommer det ikke frem noen oppstartsmeny, dermed får jeg ikke valgt hvilket OS jeg vil starte (det er XP som starter).

Setter jeg inn Vista platen og booter fra den så starter Vista.

Noen som vet hvordan jeg får frem oppstartsmenyen?

6665308[/snapback]

Hei.

 

Som sagt så bør du ha en egen partisjon for Vista. Les 1. siden, det er blitt sagt flere ganger her. Etter at du har laget en partisjon på ca. 15-20Gb. så bør du helst kjøre Vista.iso fra enten Deamon Tools eller Alcohol. Når du booter fra DVD ''tror'' Vista at den skal instalere på C:, noe den ikke skal gjøre.

 

Etter instalasjon av Vista Beta 2 får du opp en boot-meny rett før du skal inn på noe som helst OS.

 

Lykke til.

6666423[/snapback]

 

Jeg har selfølgelig installert vista på en annen partisjon. Men alikevell kommer det ikke opp noen boot-meny...

 

 

Her er forresten innholdet i boot.ini fila:

[boot loader]

timeout=30

default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS

[operating systems]

multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect /NoExecute=OptIn

 

Thomas

Endret av senjakongen
Lenke til kommentar
Noen som vet sikkert når det kommer en ny build?

6664942[/snapback]

Ja. Den kommer når den er klar. :cool:

 

Du finner sikkert mange rykter på diverse fora om build nummer og datoer, men noe sikkert vet ingen.

6664967[/snapback]

 

654073001155455748-final.gif

6664973[/snapback]

Må si jeg er rimelig lei disse spørsmålene. De kommer når de kommer, og for min del hyppig nok. I de forum jeg er oftest, blir dette spørsmålet stilt og spekulert rundt like ofte som faglige ting. Det hele blir tullete.

 

Det som kan antas, er en build før RC1, så RC1 osv.

 

Edit: Dette var mitt innlegg 250 :):w00t:

Endret av frodeste
Lenke til kommentar

Koselig info, sammen med litt bilder fra en fersk build;

 

RC1 vil, etter denne kilden, lanseres 7. September. Vi vil få en intern build før dette, mest sannsynlig til helgen.

 

Her er noen skjermbilder fra 5505:

 

Desktop (Legg merke til miniavspilleren til WMP 11 :love: )

55056ud0.th.png

 

Installering av nettverk

networkmy0.th.png

 

Kontrollpanel, klassisk visning

5505cpfj9.th.png

 

Lydstyringen

soundyx6.th.png

 

Startmenyens egenskaper

taskbarwy7.th.png

 

Windows Mail

windowsmailny4.th.png

 

Sync Centre

offlinefilesyt8.th.png

 

Hjelp og Støtte, legg merke til den nye "laster"-animasjonen.

helpfe4.th.png

 

Menyvalg, med ikoner

menupj8.th.png

 

Volum

volumekq1.th.png

 

Windows Update

windowsupdatemm1.th.png

 

Add Gadgets dialogen viser nytt, oransje (!) grensesnitt.

orangehu8.th.png

 

Legg til kontakt (.contact) :love:

contactnx6.th.png

 

Windows Media Player, legg merke til små UI-forandringer

mediaplayerft5.th.png

 

Windows Media Center

mediacentreig9.th.png

 

Aero Glass i Remote Desktop

remotedesktoppq6.th.png

 

Flip3D i Remote Desktop (!)

remotedesktop3gr2.th.jpg

Lenke til kommentar
Har build 5384 og lurer på hvordan jeg får oppgradert til nyeste build :w00t:

Får heller ikke lyd på faenskapen, har x-fi extreme music og har hentet drivere for Vista, men det funker ikke :no:  Device manager sier at enheten works fine osv :roll:

6688556[/snapback]

Hvis du har lyst til å teste nyere builder kan jo du laste ned fra Connect hvis du er betatester da. Jeg har sagt det mange ganger før. Er du ikke betatester, får du ikke linker til noe annet enn CPP-builder her i tråden. Jeg er sikker på at du finner andre steder hvis du er så desperat ;)

 

Edit: Korrekturlest de fem første artiklene nå for dem som lurer.

Endret av Dell_9200
Lenke til kommentar

Nå er build 5520 (antageligvis den builden som blir til RC1) gitt til TAP-testere. Jeg tror vi betatestere vil få en build imorgen, mest sannsynlig den samme som ble gitt til TAP-testere idag. Neste build som gis ut, vil nok være RC1. Altså 5520 med en høyere kvalitetstest (.x) enn det som er vanlig for betaversjoner.

Lenke til kommentar
Nå er build 5520 (antageligvis den builden som blir til RC1) gitt til TAP-testere. Jeg tror vi betatestere vil få en build imorgen, mest sannsynlig den samme som ble gitt til TAP-testere idag. Neste build som gis ut, vil nok være RC1. Altså 5520 med en høyere kvalitetstest (.x) enn det som er vanlig for betaversjoner.

6695942[/snapback]

 

Vil ha RC1 ! ....er ikke (offisiell) betatester though..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...