Gå til innhold

AA / LR6 Batetrier, erfaringer.?

Anbefalte innlegg

S2 IS bruker 4stk AA batterier i håndgrepet, jeg har ikke hatt det lenge, men ser at bateriutgiftene kommer til å bli merkbare ++...

jeg vet meget godt at det absolut ultimate er å kjøpe pakke med batteriladder og 2500mA batterier... ;)

( Hvordan er disse på temperaturer.? )

Jeg har prøvd et par typer batterier nå, men jeg lurer på om noen har noe tips om hva som er den mest "økonomiske" løsningen....?

De som var med kameraet var totalt ubrukelige, fikk ikke mange bildene...

Duracell , god baterilevetid som de er kjente for, men når jeg tok med kameraet ut i 0 grader så døde de ut med en gang, såklart var de tappet en del først... (mens måleren viser over halv kapasitet, å voltmeteret viser vanlig spenning.. Noe som betyr at jeg ender opp men en utrolig mengde med batterier som bare egner seg til fjernkontrollen til Hjemmekinoen... :p)

Jeg klamrer meg nå til Panasonic PowerMax 3, disse ser ut til å tåle kulden bedre å har like god kapasitet som Duracell... (dette er jo erfaring hvor bruken av kameraet har variert ol, men totalt så tror jeg nok Panasonic utmerker seg en god del...)

Men vurderer å kjøpe en multipakk (sånn svær pakke med billig batteri.) blir det mere økonomisk eller bare elendighet å bateriskifte til alle døgnets timer.?

Hvordan er billig batt. på Temperatur.?

Ønsker alle komentarer og råd velkommene, å ja etter nyttår blir det nok batteriladder... :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I Fujifilm Finepix S602'en bruker jeg 4 stk Hahnel 2300mah-batterier, og det fungerer utmerket. Jeg vet dog ingenting om hvordan de oppfører seg i kuldegrader.

I mp3spilleren bruker jeg AAA-batterier fra FirstPrice. Jeg brukte også en periode IKEA-batterier. Jeg ser overhodet ingen grunn til å betale blodpris for Duracell, når disse batteriene gjør jobben like bra! ;)

Lenke til kommentar
Jeg ser overhodet ingen grunn til å betale blodpris for Duracell, når disse batteriene gjør jobben like bra! ;)

5306748[/snapback]

Ja, alle "merkebattrier" har blodpris... Panasonic koster "bare" 24kroner i forhold til Duracell...

Men min erfaring med disse billigbatteriene er at de absolut IKKE gjør jobben like bra som Duracell... (dermed oppheves litt av prisfordelen mener jeg..)

Levetiden kan være mindre en det halve, å spenningsfallet kan komme mye tidligere å variasjon i levetiden mellom hvert batteri... (påstander.)

( har bare brukt billigbatt. i lommelykter & mp3spiller, så ingen erfaring med det i kamera såklart... )

Lenke til kommentar

Hold deg langt unna de aller billigste multipakkene hos Clas Ohlson, klarer knapt nok å drive tannbørsten min.

De litt dyrere pakkene 60,- og oppover fungerer mye bedre.

Den mest økonomiske løsningen blir nok å kjøpe en lader og 8 batterier.

Priser varierer fra 200,- til 600,- (på Clas Ohlson)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...