tgrude Skrevet 4. september 2002 Del Skrevet 4. september 2002 Jeg sitter på 100mbit i Narvik, men i mirc klarer jeg ikke å dcc chatte med boter.. Fant ut at dette var noe med firewall å gjøre! Er det noe håp for meg, er det noen løsning? Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 5. september 2002 Del Skrevet 5. september 2002 mIRC Options et-eller-annet sted: Report IP: sett til den adressen det står når du går inn på http://www.whatismyip.com Lenke til kommentar
akee Skrevet 5. september 2002 Del Skrevet 5. september 2002 Fant ikke 'report IP' noe sted jeg? Er det inne på firewall instillingene? Har aldri helt skjønt hva jeg skal skrive der for at DCC skal virke igjenom nettverk. sitter med 2 pc`er. ISDN-deler`n kjører win2k, og den vanlige internett sharinga. Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 5. september 2002 Del Skrevet 5. september 2002 Firewall er det sikkert. Kjører ikke mIRC noe særlig lenger, så jeg husker ikke konkret... Lenke til kommentar
kokkelimonke Skrevet 5. september 2002 Del Skrevet 5. september 2002 Quote: Den 2002-09-04 23:44, tgrude skrev:Jeg sitter på 100mbit i Narvik, men i mirc klarer jeg ikke å dcc chatte med boter.. Fant ut at dette var noe med firewall å gjøre!Er det noe håp for meg, er det noen løsning? Spørs hvilke porter og sånn som er åpne i firewall det.. har du mulighet til å sjekke dette? Evt kan du snakke med systemadministrator på skolen din (eller hvor du sitter).. Du kan også endre porter som DCC skal bruke i mirc.. til porter som er åpne i firewall.. Opions -> DCC og noe greier :smile: Lenke til kommentar
akee Skrevet 5. september 2002 Del Skrevet 5. september 2002 Men hvem felt i mIRC må jeg fylle ut da? under dcc->firewall Lenke til kommentar
DanteUseless Skrevet 6. september 2002 Del Skrevet 6. september 2002 Tror du gjør smartes i å høre med de som har ansvaret for studentnettverket der på HiN. (Går utifra du går på høgskolen i narvik) -Dante Lenke til kommentar
tgrude Skrevet 6. september 2002 Forfatter Del Skrevet 6. september 2002 nei, går vgs. bor bare på studenthybel.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå