9374j Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 Jeg satt og surfet på en rolig lørdagskveld da plutselig min bærbar Dell Inspirion 9300 låste seg (mus og skjermbilde fryste seg). Jeg holdt inn slå-av-knappen helt til den slo av seg, og slo på laptopen på nytt igjen. Da kom det bare de 3 lysene på bærbaren før den slo seg av igjen. Den er på i ca 3.sek etter at jeg trykker poweron knappen til den slår seg av jeg. Har lest om dette problemet som mange har vært borti i generelt når det gjelder bærbare pc'er. Et såkalt POST (Power On Self Test) problem. Før det kjente bip-lyden skal komme når BIOS lastes inn, slåes maskinen av i stedet. Har testet uten batteri/strømadapter, skifte minnemoduler, ta ut hard-disk, optisk drev etc. med ingen resultater. Finner heller ikke noen reset knapp som det er på de gamlere Dell pc'ene. Skal ringe dell support på mandag Noen som har tips, erfaringer eller lignende om dette temaet ? It's a sad, sad time nå rett før juleferien Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 Har du sjekket brukermanualen til pcen? Lenke til kommentar
TEE Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 Med batteri og strømadapteret koblet fra, trykk inn av/på knappen og hold den inne i to minutter. Etter det kan du prøve å starte den med kun strømadapter. Funker det, setter du inn batteriet og prøver Lenke til kommentar
Atypic Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 _2_ minutter? Bare fordi jeg lurer - hvor har du det fra? Lenke til kommentar
bertie Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 (endret) Vet ikke om det kan hjelpe, men med min gamle ibm bærbar, så må jeg noen ganger ta ut strømmen, ta ut batteriet, trykke på "powerknappen", sette inn batteri og strøm, trykke på powerknappen igjen, også starter den som normalt. Har ingen god forklaring, men det fungerer. bertie Endret 18. desember 2005 av bertie Lenke til kommentar
TEE Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 _2_ minutter? Bare fordi jeg lurer - hvor har du det fra? 5307088[/snapback] For å være sikker på at det ikke er noen sjanse til å bomme på det Dersom du har det fra sikkert hold at det er nok med kortere tid, så er det jo bare å følge det. Lenke til kommentar
9374j Skrevet 18. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2005 OK! Jeg skal jeg prøve det... takk for svarene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå