Gå til innhold

GF4TI4400 - 1/2 ytelse etter oppdatering av driver

Jannis-15

Anbefalte innlegg

Merket at jeg fikk betydlig lavere ytelse i 3d-mark 01 etter at jeg har opppdatert driver til nyeste versjon.

spesielt på game 4 - nature. før hadde jeg:

XP1800+

256MB PC133 SDRAM

VIA KT133 chipset

GF4-TI4400

Da fikk jeg ca 75FPS på denne testen med driver versjon 44.03

nå har jeg:

XP2500+@3000+

1024MB PC3200 DDR

VIA KT400

GF4-TI4400 med driver: 81.95

Nå har jeg ca 45FPS på denne testen. og nå har jeg jo betydligere raskere maskin. og jeg får totalt kun ~ 10k. mer nøyaktig så får jeg nå ca 400 poeng mer enn jeg hadde med den gamle maskinen. noe kan ikke stemme helt her... :cry:

nyeste drivere til alle komponenter er installert.

har også kjørt en test på minnet i everest, og det yter som PC2700. ikke vet jeg hvorfor, men uansett, det er betydlig raskere enn PC133, så det skal ikek være det som er feilen heller. (yter nå: 2300 MB/s read, 640 MB/s write, 106,5ns latency @ 2.5 - 3 - 3 - 7).

noen som har noen anelse om hvorfor det er sånn? maskinen er nyinstallert, så er ikke der feilen ligger heller. vet jeg hadde dette problemet i de tidligste driverene også, også ble det bra igjen i de nye, men så når jeg har oppdatert igjen (etter år og dag) så faller den ned igjen..

Får meg MSI 6800GT AGP i posten om et par dager anntar jeg, men hvem driver vil være best til dette kortet? er jo ganske tydlig at nyeste ikke nødvendigvis er best i ytelse på enkelte kort i allefall... :(

håper noen kan hjelpe meg med dette. er sinnsykt irriterende å se at andre med samme oppsett eller dårligere yter betydlig høyere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Ytelesene (Everest) er normalt for ett slikt "oppsett"/Socket-A system... DU får ikke mer minne-ytelse med DDR333 (teoretisk topp er ca. 2.7GB/s) selv om du har klokket litt over FSB166 slik jeg forstår posten din.

At du får dårligere enn før i 3Dmark01... spesielt i test-4/Nature er normalt faktisk..

De siste driverne både fra ATI og Nvidia er optimalisert for DX9 (3DMark03/05) noe som gir dårligere resultat i DX8.1. Det er ihvertfall noe jeg har observert i "noen" tester av mine system.. :)

Lenke til kommentar

Takker for tips.

Har overklokket med FSB på 170 og kjører CPU med miltiplier 12.5. totalt 2130MHz. ikke mye å skryte av, men setter jeg FSB stort høyere får jeg problemer med at diskene blir ustabile nettopp pga mangel på FSB-lock på PCI/AGP.

Minnet er satt til å kjøre på 400MHz.

jeg skal prøve å sette FSB tilbake til 166 og minnet tilbake til 333 nå og se om det blir noen bedring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...