Dragavon Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 Naboen og eg har kjørt nettverk i mange år, med cat5 kabel. Vi har lyst til å oppgradere til gigabit nettverk, siden vi begge har det på PCene. Men må vi legge opp cat6 kabel istedenfor den vi har? Eller kan vi fortsette å bruke den gamle kabelen? Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 du må nok bytte til cat6, hvis du har cat5e kan det funke hvis det er under 30m. grunn til detta er at blå og brune paret er i bruk på 1gbit og dem er ikke like bra snurret sammen på cat5 som i cat6 Lenke til kommentar
Sindre Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 De er jo snurret sammen i Cat5 og da :-) Hvis du skal få full utnyttelse av Gigbabyte, bør du bytte, men er det ikke veldig langt, så tror jeg dere kan doble hastigheten uten og bytte, men selvsagt, det er jo langt fra en 10 dobling. Lenke til kommentar
sunbug Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 Dobelhastighet vil holde lenge for de aller fleste. Du skal ha rimelig fet hardware før maskinen din klarer å sende eller motta 125MB data i sekundet. Men seff, sier cat6 jeg også. Den ekstra e'en på cat5 er bare slik nødløsning for å de 25 mhz'ene ekstra gigabit vil ha, og absolutt ingenting mer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå