WebKnight Skrevet 2. desember 2001 Del Skrevet 2. desember 2001 Hvorfor kommer jeg fint inn på .no adresser men ikke inn på .com adresser.. ? Har delt forbindelse Telenor ADSL switch. PLEASE HELP ME !! WK Lenke til kommentar
tom^ Skrevet 2. desember 2001 Del Skrevet 2. desember 2001 Kjent problem med ADSL modemene til Telenor . Du må bruke en proxy server . proxy.online.no:8080 Så skal det funke fint :smile: Mvh Tom Erik Hattrem Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 2. desember 2001 Del Skrevet 2. desember 2001 Hvis dette virkelig er et problem med modemene til Telenor, skal jeg le godt. Det er forøvrig ganske morsomt at Telenor holdt tilbake NextGenTel fordi modemene som de brukte ikke var gode nok. Lenke til kommentar
KELViN Skrevet 4. desember 2001 Del Skrevet 4. desember 2001 Quote: On 2001-12-02 19:15, tom^ skrev:Kjent problem med ADSL modemene til Telenor .(..) Jeg hadde samme symptomer med 56K dialup engang for lenge siden. Da var det også proxy som var løsningen så jeg tviler på at det er der modemene til Telenor som er problemet. Lenke til kommentar
PowerOfNow Skrevet 5. desember 2001 Del Skrevet 5. desember 2001 Bruker du ICS(Internet Connection Sharing) Jeg hadde det samme problemet selv. Norsk sider fungerte utmerket, men kom nesten ikke inn på utenlandske. Det jeg gjorde var å gå over til RASPPPoe protokollen(Ikke den som følger med Telenor ADSL). Da fungerte alt perfekt! Hvis du kjører PPPoe kan du stille på MTU verdiene i registeret ditt (1492 er vanlig tror jeg) Lenke til kommentar
nesquik Skrevet 6. desember 2001 Del Skrevet 6. desember 2001 Hmm, samme her, raspppoe er tingen. Plutselif føler du deg bedre :wink: . ICS? Æsj, windows, bruk et EKTE os for internet deling da mann! (Les: Linux/Unix :razz: ) Lenke til kommentar
WebKnight Skrevet 12. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2001 Da er problemet løst - Takk for all hjelp!! Snart får jeg NextGentel og kan kutte Stjelenor - Det blir digg ! Nextgentel har 512 kb upload mot Telenor sine usle 256Kb - God Jul! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå