Arve Systad Skrevet 4. september 2002 Del Skrevet 4. september 2002 eg får ikkje lakt noke på min reserverte heimeside plass... og når eg en SKJELDEN! gang får lov, så komme d berre opp "page not found" når eg vil innpå dn... noken som veit kefir?? Lenke til kommentar
en mann Skrevet 4. september 2002 Del Skrevet 4. september 2002 Jeg forstod ikke helt hva som stod der, men jeg kan noe om sånt. Skriv det en gang til da. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 4. september 2002 Del Skrevet 4. september 2002 Noen tips; 1: sikker på at du bruker korrekt brukernavn/passord/IP/port når du logger deg på? 2: Hjemmeside-hosten din kan være elendig. 3: Du må chmod-e filene du laster opp slik at resten av verden får tilgang til de. Som regel kan du markere filene/mappene, høyreklikke og velge "chmod". Sett det til 644. 4: Hvor har du hjemmesidene dine? 5: Kefir? Er ikke det sur melk? :wink: Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 4. september 2002 Forfatter Del Skrevet 4. september 2002 heimeside host : Tiscali adr til den som ik funka (og d einaste som e uploada...) home.tiscali.no/arve87/public_html/desktop.jpg KEFIR=KOFFOR=HVORFOR!! :grin: Lenke til kommentar
EC Skrevet 5. september 2002 Del Skrevet 5. september 2002 Problemet ditt er at ingen har lov å se katalogen som heter public_html. Du skal laste opp alle webfilene i den katalogen. Du må bruke chmod på katalogen. Hvis du bruker WS_FTP Pro, kan du høyreklikke på katalogen og velge noe i retning av "UNIX et eller anna", evt. så var det en knapp du kunne klikke på. (Husker ikke i farten). Velg så å sette chmod til 755. Om du starter opp telnet, kan du koble deg til webserveren du bruker. Velg start > run og skriv inn telnet. I telnet kan du skrive "open url-til-webserveren" (tror det blir "open home.tiscali.no/arve87". Skriv inn brukernavn og passord. Når du er koblet til, kan du skrive "ls -l" for å se hva katalogene dine heter. Du skal da finne "public_html". Så skriver du "chmod 755 public_html", og trykker enter. (mulig at det var "chmod public_html 755). Etterpå skriver du "exit" for å logge deg av. Mulig det var "close", er ikke sikker her heller. PS: om du ikke får "ls -l" til å fungere, prøv med "dir" i stedet. Selv om du ikke får listet opp katalogene, kan du forsøke chmod - kommandoen for det. Lykke til! :smile: -yummy- Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 11. september 2002 Forfatter Del Skrevet 11. september 2002 takker for svar... :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå