Christian. Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 Heisann, skal sette opp en fil- og webserver men lurer litt på hvilket os den skal kjøre, spes er AMD 64 3400+, 1GB Ram, og NTFS harddisker så ntfs og linux funker ikke så bra. eneste mulighet for det er å flytte over alt som ikke skal slettes på ntfs disker og kun lese fra disse. Så hvilket os bør jeg velge? Lenke til kommentar
magio Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 Linux er vel genrelt sett det beste til å hoste webserver og man kan bruke Samba til å dele mapper og div. Funker veldig fint for meg Ubuntu er et bra valg. Lenke til kommentar
Christian. Skrevet 17. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2005 Men, skrive til ntfs disker uten å få problemer om jeg evnt vill gå tilbake til windows? Har en slackware oppe nå men den er kun 40gb hdd og 900mhz som webserver. Lenke til kommentar
olear Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 Hvis du bare har NTFS og ikke har mulighet til å gjøre noe med det så er det ingen vits å bruke Linux. Du har jo allerede en maskin som kjører Linux, er ikke den bra nok da? Lenke til kommentar
henrik^ Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 Det var da noen utrolige spesifikasjoner for en så lett oppgave som web og filserver? Eller er det slik at den skal takle flere tusen treff i sekundet? Lenke til kommentar
Christian. Skrevet 19. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2005 Ikke noe spes grunn til spcsene untatt at jeg har de delene til overs nå. Lenke til kommentar
Ulkesh Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 Jeg kjører Ubuntu Unix og nettverk med NTFS disker uten problemer. http://www.ubuntuguide.org/#automountntfs Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå