Gå til innhold

Dyrt hos datakjeden

Anbefalte innlegg

Vi har endelig fått databutikk her jeg bor. Datakjeden. Men her kommer ikke jeg til å handle. For noen priser!

Komplett.no er mye billigere.

For eksempel et lydkort koster 1105,- på datakjeden. Komplett tar 899.

Jeg kjøpte meg nytt anlegg Logitech Z-5500. Betalte 2645,- på stretto.no. Komplett tar 2899,- og datakjeden tar 3294,-

Hvorfor er datakjeden så mye dyrere enn komplett? Er ikke dette egentlig samme butikk?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I Oslo har man Digitalimpuls og Datakjeden i samme gate. Sparer alltid noen hundrelapper når jeg handler på digitalimpuls enn hos datakjeden. Eneste jeg vet om som har en grei pris hos dem er den PCen til 12495,-, med AMD X2 4200+ cpu.

Lenke til kommentar

Er ikke alt som er så mye dyrere. Kjøpte en PSU hos Datakjeden her om dagen. Den var kr. 67,- dyrere enn på Komplett. Men hos Komplett kommer frakt i tillegg, og du må også vente noen dager på varene.

Har gjort en del bomkjøp opp gjennom tidene. Synes derfor at det er greit med en butikk hvor man kan se produktet, og evt. spørre betjeningen hvis det skulle være noe. Betaler gjerne litt ekstra for dette. Dette sparer man inn igjen ved at man ikke behøver å benytte angrerett, og betale porto for dette. I tillegg slipper man porto ved evt. retur ved feil.

Lenke til kommentar
Er veldig glad vi har flexi-data rett oppi gaten bortenfor datakjeden her i bergen :) Det er ikke ofte de ligger så mye over komplett i pris, ofte 10-20kr på de fleste ting, og vi sparer jo frakt også :D

5305985[/snapback]

Enig med den :thumbup: . Flexi-data er _litt_ dyrere (ca 20 kr) på de ting enn f.eks komplett eller netshop, men det spares inn på det farum at man ikke betaler skatt, og at det bare tar en til ti dager før man kan hente varen der ute, i motseting til å vente på at posten skal klare å dra pakken opp til mitt lokale postkontor fra omlastingsterminalen på minde (blir like irritert HVER gang det skjer).

Datakjeden er jo litt dyrere enn flexi-data igjen, men det er som sagt svært greit å kunne "inspisere" varen før man bestemmer seg for å kjøpe den (f.eks prøveholde mus, svært greit, og det faktum at hvis det er noe man bare er nødt til å ha på dagen, er det ikke værre enn å kjøre ut der og kjøpe det.

Så generelt, flexi når man har tid til å vente en dag, datakjeden hvis man skal ha tingen NÅ. :D dessuten er det greie folk som jobber på datakjeden i bergen, har jeg erfart hvertfall.

Lenke til kommentar
Er ikke dette egentlig samme butikk?

5305912[/snapback]

Vi er i tillegg deleier i Datakjeden AS som driver 6 butikker Sør-, Øst- og Vestlandet (tidligere Komplett Data-butikkene

5329188[/snapback]

Nei, det er ikke samme butikk lenger. Før het Datakjeden Komplett Data, men nå er Komplett-navnet helt borte.

Eneste link til Komplett er den setningen Selle Quoter fra Kompletts sider.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...