Gå til innhold

Latterlig dårlig 3dmarks på ny maskin fra multicom. Hva kan

Anbefalte innlegg

En kamerat fikk nettopp i hus denne: http://www.multicom.no/produktkatalog/pc/prisbombe.asp

maskinen fra multicom. Han har ikke mye peiling på data og jeg tenkte jeg skulle kjøre 3Dmark2001 får å sjekke hva den var god får. Resultatet forundret meg.

14003Dmarks var det den klarte.

Vi snakker her om 512mb DDR ram og XP2000 CPU, greit at det ikke var noe bra skjermkort sikkert, Sis315 et eller annet var det som stod i. Kortet var oppgitt til 64MB.

Skjermkortet kan vel ikke være så dårlig? Jeg får rundt 3000 med min t-bird 1.2ghz med clocket geeforce 2 mx400 kort...

Regner med at noe må være galt, noen som har noen ide om hva?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bytt skjermkort..... 3Dmark seier jo tross alt mest om kva maskina yter innan grafikk. Skal du teste maskina generelt bør du bruke andre program (Sisoft Sandra f.eks). Men det går jo an å sjekke om det finst oppaderte driverar. Sjekk også at AGP hastigheten står på maks og at fast write er "enabled"(BIOS).

Ole

Lenke til kommentar

Sikkert skjermkortet. Stefaren til madammen kjøpte seg nylig en ny HP pc. (AMD 1,2 GhZ, 256 MB SDRAM eller noe i den duren der). Men skjermkortet var integrert på hovedkortet.

Resultat i 3DMark: 600 poeng....

Min gamle pIII 800 MhZ med nytt Ti4200 fikk 6000 poeng. Så han ble litt paff.... :grin:

Men han har bestilt et nytt skjermkort, så poengsummen vil bli av en helt annen dimensjon når det er installert.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-04 23:24, Patriot skrev:

En kamerat fikk nettopp i hus denne:

maskinen fra multicom. Han har ikke mye peiling på data og jeg tenkte jeg skulle kjøre 3Dmark2001 får å sjekke hva den var god får. Resultatet forundret meg.

14003Dmarks var det den klarte.

Vi snakker her om 512mb DDR ram og XP2000 CPU, greit at det ikke var noe bra skjermkort sikkert, Sis315 et eller annet var det som stod i. Kortet var oppgitt til 64MB.

Skjermkortet kan vel ikke være så dårlig? Jeg får rundt 3000 med min t-bird 1.2ghz med clocket geeforce 2 mx400 kort...

Regner med at noe må være galt, noen som har noen ide om hva?

Bytt skjermkort, det er jo skjermkortet som har mest å si for 3DMarks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...