Magnum p.i. Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 (endret) Men jeg har en Mitsubishi Lancer med 1,6 liter og 113 hester på forhjula.. Til en vanlig, dannet sjåfør ville de dekka helt sikkert funke helt supert. Men jeg er fra landsbygda og kjører deretter. Nankang piggfrie dekk i henda på en hissig råner med Saab turbo eller noe annet med usunt mye krefter på forhjula ville blitt en skikkelig vinglebalje. Nokian RSi dekka er veldig gode syns jeg. Kjører med slike på en Suzuki Jimny som jeg bruker på jobb som avisbud på ubrøytede og usaltede småveier ute på landet. De kravler seg fram stort sett hvor det måtte være bare man har firehjulstrekket koblet til. Har stått fast én gang med de, og det var når jeg skulle prøve å leke kjekkas og kjøre gjennom en 1 meter høy snøfonn. Men sånn utenom det syns jeg prisforskjellen opp fra f.eks. Nankang egentlig ikke er verdt det. Endret 28. desember 2005 av walter_melon Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 28. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2005 Om det er verdt forskjellen er jo opp til hver enkelt, kommer mye ann på bilen, kjøringa, føreren, osv, osv Men gode dekk ja! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Kjøpte nye Michelin Maxi-ICE i høst, som erstatning for mine 6-7 år gamle Nokian NRW (?) på Opel Astra. De gamle Nokian-dekkene var T-merket (190 km/t) og fungerte ok også som sommerdekk sist sommer, de var litt glatte på våt vei, men som vinterdekk var de bra på både sørpe og tørr snø, og bra på is (tørr). Så langt svært skuffet over Michelin-dekkene. Dårlig i tørr snø, kjempedårlig i sørpe/våt snø, middels på tørr is. På våt is er de som alle piggfrie: glatte!! Eneste positive er støynivået, som er svært lavt. Blir ikke flere Michelin vinterdekk for meg, nei! De siste årene har jeg kjørt på Firestore F-560 (tror jeg de heter), som fulgte med bilen. Ikke mye å skryte av.... Vannplaner lett. Dårlige bremseegenskaper på våt vei. Slipper overraskende tidlig på tørr asfalt, spesielt ved bremsing, de de har steinhard gummi (sliteindeks 440). Relativt høyt støynivå. Sist hadde jeg Michelin sommerdekk (var det MXL eller noe slik??), det var mye bedre på alle måter. Har tidligere kjørt på mange sommerdekk, oppsummerer kjapt noen erfaringer: GoodYear: Jevmt over gode egenskaper. Pirelli: Gode kjøreegenskaper så lenge veien var tørr, men kvalitetsproblemer. Semperit: Overraskende bra i forhold til prisen. Lenke til kommentar
fredster Skrevet 31. desember 2005 Del Skrevet 31. desember 2005 Så det er DERFOR det kjennes ut som om man skulle ha punktert eller at et hjul er i ferd med å falle av..... ! Det kan altså skyldes NanKang dekkene mine..... Skal se om jeg kan få lånt noen andre dekk, og sjekke om det kan hjelpe. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 1. januar 2006 Del Skrevet 1. januar 2006 Så det er DERFOR det kjennes ut som om man skulle ha punktert eller at et hjul er i ferd med å falle av..... ! Det kan altså skyldes NanKang dekkene mine..... Hva mener du nå? Er dekka dine leie å kjøre med? Mine var helt jævlige å kjøre med de første kilometerne etter at jeg skifta. Men fant ut at det var fordi Sharif hadde fylt over 70 pund i dekka bak på bilen... Lenke til kommentar
fredster Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Så det er DERFOR det kjennes ut som om man skulle ha punktert eller at et hjul er i ferd med å falle av..... ! Det kan altså skyldes NanKang dekkene mine..... Hva mener du nå? Er dekka dine leie å kjøre med? Mine var helt jævlige å kjøre med de første kilometerne etter at jeg skifta. Men fant ut at det var fordi Sharif hadde fylt over 70 pund i dekka bak på bilen... 5366655[/snapback] Jeg sliter med å holde bilen stabil når jeg akselerer og til tider i svinger, men det jeg ikke kan skjønne er at det variere så jævlig fra dag til dag..... Enkelte ganger er de helt ok, mens andre ganger så...ja, da er det nesten som å ha punktert ! Har sjekket felg og drivverk, men ikke noe galt der. Kanskje det bare er sånn det er å kjøre Peugeot (cab) Har ikke hatt tid til å teste med andre dekk enda, men skal gjøre det så fort jeg har anledning og gi deg tilbakemld. hvorvidt det er noe forskjell eller ikke. Lenke til kommentar
Tor Haakon Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Så det er DERFOR det kjennes ut som om man skulle ha punktert eller at et hjul er i ferd med å falle av..... ! Det kan altså skyldes NanKang dekkene mine..... Hva mener du nå? Er dekka dine leie å kjøre med? Mine var helt jævlige å kjøre med de første kilometerne etter at jeg skifta. Men fant ut at det var fordi Sharif hadde fylt over 70 pund i dekka bak på bilen... 5366655[/snapback] Jeg sliter med å holde bilen stabil når jeg akselerer og til tider i svinger, men det jeg ikke kan skjønne er at det variere så jævlig fra dag til dag..... Enkelte ganger er de helt ok, mens andre ganger så...ja, da er det nesten som å ha punktert ! Har sjekket felg og drivverk, men ikke noe galt der. Kanskje det bare er sånn det er å kjøre Peugeot (cab) Har ikke hatt tid til å teste med andre dekk enda, men skal gjøre det så fort jeg har anledning og gi deg tilbakemld. hvorvidt det er noe forskjell eller ikke. 5433044[/snapback] Hvilken dekk dimensjon har du dah? Var veien sporete når du kjørte? Vann på veien? Hvor gammelt er dekket og hvilket merke? Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 (endret) Hvis du har Nankang dekk sånn som meg så syns jeg det er rart at de er såå ille. Mine sporer lett på sporete vei, og som nevnt kan de være litt vrange når jeg gir bånn gass. Men likevel vil jeg anbefale det til andre, for etter min mening er de langt langt bedre enn hva prisen tilsier. Endret 16. januar 2006 av walter_melon Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 1. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2006 Bra med tilbakemeldinger her, og det liker jeg Fortsett med det.. Da har jeg retta litt på første posten og lagt til en link til samme tråd, men av motsatt halvdel av denne Lenke til kommentar
danjohan Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Jeg kjører Continental ContiVikingContact 3 Helt sjuke piggfrie dekk!! Angrer ikke på at jeg kjøpte dem, eneste var at dem kosta shorta Men verdt det fram for sikkerhet Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 18. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2006 Det er knallbra dekk som vi ofte solgte til de som skulle ha "kun det beste" Folk som har vært bortpå Conti velger det ofte igjen.. Lenke til kommentar
Pixi Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Vi har et par Yokohama iceguard i 225/55-R17 på vår 2004 modell 530d Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 27. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2006 Fornøyd? Bare et par, som i forran eller bak? Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 På min Daewoo har jeg fire stk. Kumho 165/80 r13 dekk. Er i grunn fornøyd med de, ihvertfall bedre og mer stillegående enn de piggdekka som fulgte med. Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Har prøvd en del vinterdekk nå og de som sitter på min egen bil er helt klart noe av det råeste jeg har prøvd.. Nokian Hakkapelitta 4 (m/firkant pigg) 05mod !! Anbefales på det kaldeste...!! Eneste jeg har å utsette er at jeg synes baken har en tendens til å komme ved kraftig abs bremmsing i slak sving, men dette kan ha noe med mine bremmser å gjøre. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 29. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2006 Det er knallbra dekk ja Flott at du kommer med god beskrivelse av hva du synes om dekkene, og håper flere følger ditt eksempel Lenke til kommentar
OpterCop Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 (endret) Jeg personelig syns vinterdekk er viktigere enn sommerdekk, har prøvd endel forskjellige dekk (både billige og dyre). De jeg er mest fornøyd med er Gislaved Nord Frost 3 Andre dekk jeg har prøvd: - Nokian Hakkapeliitta 4 - Goodyear Ultra Grip 500 - Continental Winter Viking 1 De billige dekkene jeg har prøvd husker jeg ikke nvnene på Endret 25. mai 2006 av OpterCop Lenke til kommentar
kremt Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 De billige dekkene jeg har prøvd husker jeg ikke nvnene på 6174931[/snapback] Sikkert Nankang Lenke til kommentar
OpterCop Skrevet 25. mai 2006 Del Skrevet 25. mai 2006 De billige dekkene jeg har prøvd husker jeg ikke nvnene på 6174931[/snapback] Sikkert Nankang 6175539[/snapback] Hehe....muli det Lenke til kommentar
toth Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Ser det er endel Nankang-prat her, og jeg har bare en ting å si om nankang: Jeg har kjørt to sommersesonger og en vintersesong på nankang, og de funker utmerket! Og tar man prisen i betraktning er de suverene! Kjørte dyre piggdekk forrige vinter, men byttet til nankang pigfritt denne vinteren, og ble meget positivt overrasket. Og jeg er handelsreisende som kjører over fjeller og fjorder, fra Kristiansand til Sogn, så de har fått kjørt seg.. Til info kjører jeg 195/65R15 på vinteren, og 225/45R17 på sommer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå