bjornegil Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 Hei Hei Har ei linse til mitt Canon 350D og autofokusen har sluttet å virke... Det bare "knepper" i linsa når jeg fokuserer... Noen som vet om detter lar seg fikses?? Lenke til kommentar
olemm Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 Mulig; kan du spesifisere obj? Lenke til kommentar
bjornegil Skrevet 17. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2005 det er et canon 28-55mm ... det du lurte på? Lenke til kommentar
olemm Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 Jepp. Ikke noe fokus i det hele tatt, eller knepper den når du bruker den, og fokusen er sporadisk? Har ikke obj. sjøl, men om det er rimelig likt annet rimelig utstyr, sjekk at fokusbryteren ikke står fast i midten. Hvis ikke, kan du ringe Serviceproffen for overslag, evt. finne ut av om det er garanti/reklamasjon som dekker det. Reparasjon er dessverre ofte ikke lønnsomt på denne typen utstyr (forutsatt 18-55), jeg har i det minste sett en reparasjonsregning på fokusmotor, og den var større enn prisen på et pent brukt 18-55 for å si det mildt.. Lenke til kommentar
Kigulu Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 18-55 og canon 350D - det burde da gå under garantien. så gammelt kan det ikke være Lenke til kommentar
bjornegil Skrevet 17. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2005 Når jeg vrir på linsen er det ikke noe motstand som det er på den andre linsen min så den er nok ødelagt... Men den virker jo med manuell fokus Lenke til kommentar
Kigulu Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 du må ind om reperatøren - men der hvor du har købt, så det går over garantien. hvis der stadig kommer lyde, når du prøver at fokusere tyder det på at det er forbindelsen mellem fokusmotoren (i optikken) og selv justeringsmekaniskmen er "gået ud af hak" det kan ikke være det sværeste at reparere. jeg har aldrig prøvet at skille et objektiv ad, men hvis jeg nu havde købt det i udlandet og derfor ikke havde adgang til garantireperation ville jeg prøve at skille det ad og se om jeg selv kunne fikse det. dette pga. et evt. nyt kun koster omkring 500 kr, og at det umiddelbart lyder som en simpel mekanisk reperation (skal lige sige jeg kun ville forsøge, hvis det ikke kunne klares på garantien og ALDRIG under nogen omstændigheder med mit 10000 kr´s sigma 50-500). Lenke til kommentar
bjornegil Skrevet 17. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2005 Jeg får se hva jeg gjør ... det er en gammel linse så den har vel kanskje gjort sitt... Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 Har ei linse til mitt Canon 350D og autofokusen har sluttet å virke... det er et canon 28-55mm ... det du lurte på? Har aldri hørt om Canon EF28-55, sikker på at det er rett betegnelse Hvis objektivet har en AF/MF-knapp, står denne på AF (autofocus)? Lenke til kommentar
bjornegil Skrevet 18. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2005 hm.. skrevet feil vist..... det er en Canon 28-80mm.. Og ja det står på autofokus.. Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 Hvis det ikke er USM versjonen så kansje noen har prøvd å stille fokus med bryteren på AF, da er det lett at tannhjulene ryker. I såfall så blir det fort dyrere å reparere enn å kjøpe nytt. Lenke til kommentar
bjornegil Skrevet 18. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2005 hei Det kan jo være årsaken det kanskje... Hvis det som er ødelagt så fungerer jo linsa for det... kjører bare manuelt da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå