Gå til innhold

Computerworld tester Linux...

LeD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

:lol: latterlig....

Seriøst, kan de komme med en slik artikkel nå (16.08.02 er nesten nå) og fortsatt tro at dette er realiteten? Mye har forandret seg når det kommer til brukervennlighet siden RedHat 5.0!! Syns dette sier litt om hvor lite seriøst og lite gjennomtenkte visse artikkler kan være...

Lenke til kommentar

Quote:

Red Hat 5.0. Det var navnet på monsteret som fikk en egen partisjon på harddisken en vårdag i 1998. Den lå der i et halvt år, uten at brukergleden noensinne nådde over et nivå enn skikkelig midt på treet.

Det ser ikke ut som om dette er en "test" av RedHat 5.0. Mere en referanse. Og det er jo litt mere forståelig...

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-04 23:22, LeD skrev:

, og kan slå fast at Windows er best.

"Linuxdødaren" er ISDN, som det ikke finnes drivere til.

Det er ikke 1. april i dag?

LeD

Journalisten må jo være lobotomert. At han snakker om at han hentet eksperthjelp fra ifi må jo være et tegn på at denne karen umulig kan ha noen datautdannelse av noe som helst slag, og helst burde ha skrevet om savnede husdyr i lokalavisen.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-05 02:48, sumptrollet skrev:

At han snakker om at han hentet eksperthjelp fra ifi må jo være et tegn på at denne karen umulig kan ha noen datautdannelse av noe som helst slag

Finnes det noe bedre sted å finne ekspertise da :wink:

Anyways, den hold vel en noe lav både journalistisk og it-faglig kvalitet en der...

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-05 16:22, Dan Hansen skrev:

Ok, kan hende det er kommet etter jeg spurte sist (noen måneder siden). Det er en av ulempene med Linux - man må hele tiden følge med en halv million oppdateringer for å henge med.

Dan, fu får prøve Red Hat. Det er mulig å "abonnere" på oppdateringer fra Red Hat. For noen måneder siden installerte jeg både Red Hat 7.3 og Windows2000. Å installere Red Hat var definitivt det enkleste. Ingen problemer. Nettverk og alle kort fungerte.

Lenke til kommentar

Mange som misforstår og kaller Linux for "dritt", for det at det ikke finnes drivere til enkelte hardware.

Dette er ikke Linux sin skyld, det er hardwareprodusentene!!

Slik er det ofte med programvare (Windows), som ikke finnes til Linux, også. "Linux har skylda" liksom.

Stor missforståelse alt sammen!!!!

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-05 16:22, Dan Hansen skrev:

Det er en av ulempene med Linux - man må hele tiden følge med en halv million oppdateringer for å henge med.

Med enn 5 år gammel versjon henger man vel litt etter i Windows-verdenen også?

Og du jo ikke installere alle 0.01-oppdateringene av alle delene av et GNU/Linux-system.

Er det ikke bare positivt at feil fikses øyeblikkelig, istedet for i "Service Packs" annenhvert år? Så kan du oppdatere Linux-systemet ditt når du har tid, hvis en svært interessant ny funksjon legges til, eller en kritisk feil blir rettet.

LeD

Lenke til kommentar

Bare for å ha gjort det klart: jeg har aldri uttalt at det ene er bedre enn det andre (tenker da på Linux ver Windows).

Poenget med mitt innlegg over var at med mange programmører til et operativsystem kan det være litt uoversiktlig å til enhver tid holde seg oppdatert.

Hva dette har med Windows Update å gjøre aner jeg ikke - og ser heller ikke grunnlaget for å sammenligne siden dette er to vidt forskjellige systemer med to vidt forskjellige ideologier bak.

Som runmad også påpeker kan man ikke gi Linux skylden for at maskinvareprodusentene ikke lager drivere til Linux.

Hvis man søker litt i noen av de innleggene jeg har hatt tidligere finner man at jeg alltid har ment - og gjør fortsatt - at Microsoft har to fortrinn;

1. Det meste kan fåes i norskspråklige utgaver

2. De fleste produsenter leverer produktene med drivere til Windows.

Nå viser det seg i senere tid at Skole-Linux fjerner punkt 1 ovenfor - og da gjenstår bare punkt 2. Og her er kjernen i mitt innlegg ovenfor - ønsker man oppdateringer og diverse drivere må man være våken og følge med. Kall det gjerne dovenskap - men det er litt lettere å bare ha Windows Update å forholde seg til.

Jeg har selv "småtestet" både Linux og FreeBSD og finner dem ut fra mitt ståsted helt ok. Kan egentlig ikke uttale meg mer enn på generelt grunnlag siden jeg ikke har noen utvidete erfaringer med dem.

Med fare for å virke grinete vil jeg råde de som skulle tvile på noe av det jeg sier her å søke litt rundt på forumet før de kommer med kommentarer på dette innlegget. Jeg gidder simpelthen ikke ta en diskusjon vi allerede har hatt hundre ganger før.

Ha en riktig fin dag - nå titter solen frem igjen :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-05 16:59, Dan Hansen skrev:

Poenget med mitt innlegg over var at med mange programmører til et operativsystem kan det være litt uoversiktlig å til enhver tid holde seg oppdatert.

..men heldigvis har vi jo alle de snille folka som setter sammen distroene for oss. De gjør nemlig mesteparten av denne jobben for deg, siden de viktigste oppdateringer til en hel distro legges ut på ett sted. De fleste distroene ehar også et enkelt (ofte grafisk) program som henter ned og installerer de oppdaterte pakkene. Blir derfor ikke noe vanskeligere enn Windows Update (minus reboot som allerede har blitt kommentert)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...