hagesaks Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 (endret) Heisann, Laptopen til fattern har kræsja. Mest sannsynlig virus eller noe sånt. Like etter at problemene begynte, startet den bare av og til. Nå blir alt svart like etter at COMPAQ-logoen forsvinner... Problemet er at det ligger mye informasjon inne opp på disken, som vi skulle ha hatt tak i. Så jeg trenger noen tips. Har prøvd å stappe disken i min laptop, men da den starter ikke opp. Er det noen mer som må gjøres enn å stappe disken i maskinen? Har noen et tips for å redde informasjonen på disken. Blir veldig takknemlig for all hjelp. Har fått hjelp fra dette forumet før. Mvh Hagesaks Endret 17. desember 2005 av hagesaks Lenke til kommentar
Polarbastard Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 Heisann,Laptopen til fattern har kræsja. Mest sannsynlig virus eller noe sånt. Like etter at problemene begynte, startet den bare av og til. Nå blir alt svart like etter at COMPAQ-logoen forsvinner... Problemet er at det ligger mye informasjon inne opp på disken, som vi skulle ha hatt tak i. Så jeg trenger noen tips. Har prøvd å stappe disken i min laptop, men da den starter ikke opp. Er det noen mer som må gjøres enn å stappe disken i maskinen? Har noen et tips for å redde informasjonen på disken. Blir veldig takknemlig for all hjelp. Har fått hjelp fra dette forumet før. Mvh Hagesaks 5305767[/snapback] Hei Hvis du skal lese disken i en annen maskin, så kan ikke disken være oppstartsdisk. Dvs at en av grunnene til at du ikke klarer å starte opp disken i din laptop er at din maskin har en annen konfigurasjon en din fars maskin. Det du kan gjøre er å få tak i et 2,5" til 3,5" adapter, og så lese disken i en stasjonær maskin. Såfremt disken ikke har fysiske skader, så klarer du å få ut dataene du trenger på denne måten. Lykke til Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 Kjøp en overgang fra 2,5" disk til 3,5 og sett den i en stasjonær og hent ut data, eller et 2,5" disk kabinett og prøv å hente ut data der på din laptop Lenke til kommentar
PerB Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 (endret) Kjøp en overgang fra 2,5" til standard IDE-kabel og monter disken i en stasjonær maskin. Se om du får tilgang til filene på denne måten. Ettersom du mistenker virus må alle filer virussjekkes før du åpner dem. Edit: For sent ute. Men da vet du mange kommer med samme løsningsforslag. Endret 17. desember 2005 av PerB Lenke til kommentar
hagesaks Skrevet 17. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2005 Flott ide. Det skal testes. Men, det måjo bestilles da... Noen som har en link til et slikt adapter på f.eks komplett eller lignende? Takk for hjelpen sålangt. Mvh Kenfred Lenke til kommentar
hagesaks Skrevet 17. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2005 Flott ide. Det skal testes. Men, det måjo bestilles da... Noen som har en link til et slikt adapter på f.eks komplett eller lignende? Takk for hjelpen sålangt. Mvh Kenfred Lenke til kommentar
hagesaks Skrevet 17. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2005 Jeg fant, jeg fant... http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=103373&cks=PRL Dersom flere har tips, tar jeg mer enn gjerne i mot, mens jeg venter på adapteret Ha en god jul, alle sammen. Og takk for god hjelp igjen. Mvh Hagesaks Lenke til kommentar
TheGizmo Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 Last ned Knoppix, boot med en livecd. Kopier ut til usb minne, eller via nettverk. Eller som andre nevner. Overgangskabel Lenke til kommentar
hagesaks Skrevet 22. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2005 (endret) Jeg har nå mottatt ovenfornevnte adapter. Og prøvd å koble det til min stasjonære pc. Uten hell, desverre... PC'en vil ikke starte opp når jeg har 2,5"-disken tilkoblet. Jeg har to harddisker i pcen fra fø, og jeg har prøvd å koble fra begge, men pcen vil ikke starte. Det virker som systemet kjører en slags "hjelpeboot" program, men det hele ender i en feilmelding før jeg i hele tatt kommer inn i windows. Har noen tips? Mvh Hagesaks Endret 22. desember 2005 av hagesaks Lenke til kommentar
TheGizmo Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 Din laptop hdd må være koblet til som slave. Siden den er satt opp til din laptop sine komponenter vil den ikke starte der. La din hdd i stasjonær være som den alltid har vært. koble laptop hdd til som slave. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå