GoldenTT Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 Hei Følgende feilmelding: Siterer "I løpet av natten ble batteriet tomt for strøm. Da jeg skulle skru på neste morgen, var skjermen kun svart. Det eneste som skjer når jeg trykker på på-knappen, er at DVD-brenneren spinner litt, vifta starter og harddisken starter(tror jeg, denne bråker ikke så mye normalt..), etter to sekunder er alt helt stille bortsett fra en lav summing, antageligvis vifta. Det blinker kjapt to ganger i markøren for harddisk akkurat i det den starter. Og dersom jeg holder nede på-knappen, så slår den seg av igjen. For ordens skyld; skjermen er helt svart hele tida, den virker død. Jeg har prøvd å boote med XP-cd-plate, men det eneste forskjellen da, er at plata spinner en stund, før den slår seg til ro. Har også prøvd å starte uten DVD-brenneren i, uten noe forskjell. Også prøvd uten batteri, kun på strøm, men nei. " Jeg har altså samme problemet, og har lest om dette i forumet. En skal altså resette CMOSen, men hvordan gjør en dette? All tips tas imot med stor takknemlighet Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 Resetting av cmos kan gjøres på to måter (jeg har aldri gjort det på bærbare): enten ved å ta ut batteriet på hovedkortet, eller ved å benytte en jumper på hovedkortet. Lenke til kommentar
GoldenTT Skrevet 18. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2005 Jeg trenger spesifisert informasjon om resetting av CMOS på Whitebox CL56. Slik som jeg har forstått vha forum osv så trenger man ikke å åpne opp bærbaren... Ser at flere som har hatt det problemet og har fått løst problemet. Kan dere vennligst hjelpe meg med å fortelle meg hvordan jeg skal gå fram... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå