Gå til innhold

Store problemer med Windows

uranus

Anbefalte innlegg

Hei!

Først og fremst la meg fortelle at jeg lager denne tråden på vegne av en som har problemer med maskinen sin. Vedkommende har ikke veldig mye datakyndighet når det gjelder ting som akkurat dette.

Hun holdt på å laste ned ny versjon av Windows Media Player, da plutselig maskinen kræsja og hun måtte skru av PCen.

Hun har tre brukere på maskinen sin. En for seg selv, og to for foreldrene sine.

Da hun skulle skru på maskina etterpå, hadde hun ikke andre valg enn å logge på seg selv. Den gikk liksom rett på anita sin bruker og så måtte hun skrive passordet sitt. Det var ikke mulig å logge på som andre brukere.

Nå funker ikke MSN Messenger lenger. Hun har re-installert og det funker ikke. Det står at hun er frakoblet og at hun skal kontakte MSN for hjelp. Men Windows Messenger funker.

Min datamaskin er også ødelagt. Sida der du velger kategorier osv er nå helt svart.

Hun kan ikke endre egenskapene på maskina som bakgrunn osv.

Systemgjenoppretting er ikke en mulighet da det ikke har vært aktivert. Jeg ba henne gå inn, men fikk meldingen at det var deaktivert.

Jeg har ikke mulighet til å reise til henne for å se på maskina selv, så håper på en forklarende løsning på dette.

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Formatere er nok ikke en mulighet med det første grunnet de verken har Windows CD eller kunnskap til å gjøre det.

Jeg er ikke sikker på det, også grunnet kunnskap.. De vet ikke helt hva ting er.

Men den holdt på med å oppdatere Windows Media Player da maskina kræsja og etter den ble skrudd av og på, var alt ødelagt.

Lenke til kommentar

Du glemte å si hvilket OS hun kjører. Jeg tror nok kanskje at det kan være et virus som herjer på maskinen hennes. Hvilket virus er jeg ikke sikker på. Går pc`en gennerelt treigt i oppstart/avsluttning? Har du sett hva som står i msconfig? Sikkert endel der som ikke skal være der.

Kan du fortelle litt om dette også?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...