Gå til innhold

Garanti på Corsair rambrikker? Brukerettigheter?

kizzykazz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

er litt feilposta... ta heller og post det her riktig sted, angående spørsmålet så tror jeg du har rett på en ny brikke, men jeg er ikke sikker ta og sjekk corsairs hjemmesider og hør med butikken du kjøpte dem i :D

Lenke til kommentar

2 års garantitid er feil. Her mener du nok reklamasjonsrett, som er noe helt annet enn garanti, selv om det i bunn og grunn betyr at man får fikset noe som er ødelagt gratis, så lenge man er innenfor en viss tidsperiode.

Maskinvare som ikke er forbruksvare har i Norge 2 års reklamasjonsrett. Er det forventet å vare mer enn 2 år, blir det automatisk 5 års reklamasjonsrett.

En garanti er gitt fra produsenten (Corsair), og gjelder praktisk i Norge når den gir samme/bedre villkår enn reklamasjonsretten.

13 mnd er altså ikke noe problem, og mange RAM-produsenter har livstidsgaranti. Ved ødelagt/defekt vare forutsetter det selvsagt at du ikke selv er skyld i at varen er ødelagt/defekt. Ved en RAM-brikke gjelder det å overklokke, endre timings til noe mer krevende enn det den er godkjent for, å kjøre med høyere spenninger enn den er godkjent for, samt at du ikke har satt i RAM-brikken feil vei eller brukt hammer.

Lenke til kommentar
Ved en RAM-brikke gjelder det å overklokke, endre timings til noe mer krevende enn det den er godkjent for, å kjøre med høyere spenninger enn den er godkjent for, samt at du ikke har satt i RAM-brikken feil vei eller brukt hammer.

5306670[/snapback]

Og det er ting jeg aldri har gjort!

Så da går det bra...

Vetig/nyttig informasjon du hadde Playmofetish, mener det burde ligge ute en "sticky" om akkurat garanti, og forbrukerettigheter. Visst det ikke gjør det allerede?

Takk for svar :)

Endret av kazzkizz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...