kizzykazz Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 Hei! Har en defekt rambrikke, Corsair, og det er 13 månder siden jeg kjøpte den. Hvilke garantier, brukerettigheter har jeg? Takk for svar! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 er litt feilposta... ta heller og post det her riktig sted, angående spørsmålet så tror jeg du har rett på en ny brikke, men jeg er ikke sikker ta og sjekk corsairs hjemmesider og hør med butikken du kjøpte dem i Lenke til kommentar
kizzykazz Skrevet 17. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2005 Har funnet ut at det er livstidsgaranti, så posten kan likesågodt bli fjernet! Lenke til kommentar
joa1234 Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 Det skal være 2 års garanti på disse. Send de tilbake til nettbutikken eller butikken du kjøpte de fra så skal det ordne seg. Mener du har livstid garanti, men jeg er ikke sikker. Beklager skrive leifene men jeg er litt små brisen:P Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 Flyttes fra "hjelp til pc-kjøp"-kategorien til minne-kategorien. For det kan vere nyttig for andre å vite infoen som står her. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 2 års garantitid er feil. Her mener du nok reklamasjonsrett, som er noe helt annet enn garanti, selv om det i bunn og grunn betyr at man får fikset noe som er ødelagt gratis, så lenge man er innenfor en viss tidsperiode. Maskinvare som ikke er forbruksvare har i Norge 2 års reklamasjonsrett. Er det forventet å vare mer enn 2 år, blir det automatisk 5 års reklamasjonsrett. En garanti er gitt fra produsenten (Corsair), og gjelder praktisk i Norge når den gir samme/bedre villkår enn reklamasjonsretten. 13 mnd er altså ikke noe problem, og mange RAM-produsenter har livstidsgaranti. Ved ødelagt/defekt vare forutsetter det selvsagt at du ikke selv er skyld i at varen er ødelagt/defekt. Ved en RAM-brikke gjelder det å overklokke, endre timings til noe mer krevende enn det den er godkjent for, å kjøre med høyere spenninger enn den er godkjent for, samt at du ikke har satt i RAM-brikken feil vei eller brukt hammer. Lenke til kommentar
kizzykazz Skrevet 18. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2005 (endret) Ved en RAM-brikke gjelder det å overklokke, endre timings til noe mer krevende enn det den er godkjent for, å kjøre med høyere spenninger enn den er godkjent for, samt at du ikke har satt i RAM-brikken feil vei eller brukt hammer. 5306670[/snapback] Og det er ting jeg aldri har gjort! Så da går det bra... Vetig/nyttig informasjon du hadde Playmofetish, mener det burde ligge ute en "sticky" om akkurat garanti, og forbrukerettigheter. Visst det ikke gjør det allerede? Takk for svar Endret 18. desember 2005 av kazzkizz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå