fatalicus Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 (endret) morn alle sammen! sitter her med en linux maskin og trenger i grunn litt hjelp.. jeg driver å prøver å instalere TightVNC på maskinen og har støtt på et lite problem. i manualen står det at jeg skal bruke kommando "make world", men når jeg gjør dette får jeg beskjed om at "*** No rule to make target `world'. Stop." det sier jo seg selv at jeg ikke kommer mye lengre etter dette.. jeg har også sett at jeg har fått denne meldingen når jeg har prøvd å lage andre ting fra source, f.eks når jeg først prøvde med realVNC og fikk beskjed om at "*** No rule to make target `install'. Stop." jeg bruker foresten Kubuntu 5.10. håper noen kan hjelpe meg! (ps. dette er dag 2 med linux for meg, så som du kan skjønne, så kan jeg ikke mye ennå, så jeg ville vært takknemelig om mulige hjelpere kunne forklart lit enkelt ^_^; ) Endret 17. desember 2005 av fatalicus Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 Ta en kikk på fila Makefile i katalogen du jobber i, bruk en vanlig teksteditor. Der står de forskjellige targetene i egne seksjoner. Se om noen av dem inneholder/ligner på "world". Seksjonene trigges bl.a. av kommandoer etter "make". Andre vanlige seksjoner er "all", "debug", "clean" osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå