IceXCool Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 Er på leting etter et billig (ca 3500,- max) og bra kamera som selvfølgelig skal ta bra bilder, fordel om det er litt raskt i oppstart og har enkle menyer men likevel har endel funksjoner. Nikon Coolpix P2 Ser greit ut på papiret synes jeg og har kommet bra ut i tester, prisen er også god mange plasser så jeg har blandt annet det til vurdering. http://www.digit.no/wip4/product_detail.epl?id=3101 Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 Helt klart et godt kjøp. Lite og nett, men allikevel godt grep. Best på bildekvalitet i sin klasse, raskt både på oppstart og utløser, wifi mulighet, mange nyttige funksjoner, innstillingsmuligheter, god batterilevetid, stor klar skjerm. Noen minus? Mangler optisk søker, og ser billigere ut enn forgjengeren Coolpix 5900. Lenke til kommentar
fishlake Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 Helt klart et godt kjøp. Lite og nett, men allikevel godt grep. Best på bildekvalitet i sin klasse, raskt både på oppstart og utløser, wifi mulighet, mange nyttige funksjoner, innstillingsmuligheter, god batterilevetid, stor klar skjerm. Noen minus? Mangler optisk søker, og ser billigere ut enn forgjengeren Coolpix 5900. 5309384[/snapback] Jeg blir alltid skeptisk når noen hevder at noe er best. Blant de beste virker litt mindre bombastisk. Spesielt når det gjelder bildekvalitet, som er et nokså subjektivt kriterium. Du kan selvsagt si at "sin klasse" gjelder kompaktkameraer med Wi-Fi-mulighet :!: Sammenlignet med Canon PowerShot A620 kommer den (i mine øyne) til kort når det gjelder spesifikasjoner. Hos megapixel.net (som har testet begge), er P2 et stykke unna A620 sin score. I klassen under 3.000, virker det som om A620 er det beste kjøpet for tiden. Har du prøvd begge, og er det så fall noe som gjør at du foretrekker Nikon framfor Canon? Lenke til kommentar
IceXCool Skrevet 19. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2005 Veldig vanskelig å bare velge et kamera å gå for det nå som det er så mange bra tilbud og det er så mange som skal være bra. Vil jo ha best mulig for minst mulig kr. Utelukker ingen merker egentlig. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 Sammenlignet med Canon PowerShot A620 kommer den (i mine øyne) til kort når det gjelder spesifikasjoner. Hos megapixel.net (som har testet begge), er P2 et stykke unna A620 sin score. I klassen under 3.000, virker det som om A620 er det beste kjøpet for tiden. Har du prøvd begge, og er det så fall noe som gjør at du foretrekker Nikon framfor Canon? 5309575[/snapback] "I sin klasse" er litt for uklart til at man bør bruke det... er enig i det. Jeg mener personlig at Coolpix P2 og A620 ikke er i samme "klasse" når det kommer til størrelse og bruksområde. Coolpix P2 er et rent "pek og klikk"-kamera (selv om det har flere instillingsmuligheter nå enn forgjengeren), mens A620 er et kamera mer for de som vil utforske fotoverdenen på en litt annen måte. Bildekvalitetsmessig ser jeg liten forskjell på disse, bortsett fra nyansene som kan gjøre at noen foretrekker Canon og andre Nikon. Andre kamera i Coolpix P2 sin klasse: Canon Ixus-serien, Pentax Optio S-serien, Panasonic FX-serien, Olympus mju-serien, Casio Exilim-serien. Uansett går det på personlige preferanser, så hvis noen er uenige med meg, så kritiserer jeg ikke deres mening. Om jeg uttrykker min uenighet får så være, men jeg aksepterer at de mener noe annet enn meg. Men man skal være forsiktig så man ikke kritiserer Canon eller fremhever et annet merke foran Canon på dette forumet Men ja, jeg burde nok sagt at dette var min oppfatning av dette kamera, og at "klasse" er et for uklart begrep til å gi noen klar mening. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå