Gå til innhold

Hvor kjøper man DVD-Audio og SACDer?

MrAHB

Anbefalte innlegg

Min nyinnkjøpte dvd spiller trenger noen nye plater å bryne seg på, men hvor får man tak i SACD og DVD-Audio plater? Jeg har hørt att SACDer ofte er hybrid plater; er det mulig jeg har SACDer uten å vute det?

-Jeg har ikke tenkt å kjøpe noen høykvalitets plater bare for platenes skyld, derimot kunne jeg tenkt meg noen avmine favoritt rocke plater som f.eks:

Foo Fighters, U2 og REM (Nirvana er vel bare i cd kvalitet) for å nevne noen.

-Finnes dette eller er det helt umulig å få tak i?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for svar. Jeg fant to REM DVD-Audio og en FooFighter SACD. Men hva med noen norskebutikker? -Ser cdon.com har REM. Men hva med vanlige butikker? -Hva skal jeg se etter? -Er det egne seksjoner?

-Må si jeg er skuffet av utvalg, burde være platebransjen som letet etter kunder, og ikke kunder som må lete som en gal etter produkter som man ønkser å kjøpe. :S

Flere som har tips?

Lenke til kommentar

Så vidt jeg har registrert er Amazon UK den europeiske nettbutikken med best utvalg innen DVD Audio (og sikkert SACD også).

Når det gjelder R.E.M. kan de være litt vanskelige å finne, siden de fleste ikke er gitt ut som rene DVD-A'er, men CD + DVD-A 2-disk sett.

@Amazon:

Around the Sun, Reveal, New Adventures in Hi-Fi, Up, In Time, Out of Time, Green, Monster CD + DVD-A'er, In Time, Reveal, Automatic for the People rene DVD-A'er. Synd du ikke ikke spurte tilbake i månedskiftet okt/nov, da var de fleste på salg til i underkant av NOK100/stk med frakt.

Amerikanske steder (forskjellige titler er gitt ut i USA og Europa) jeg enten har brukt selv eller som har godt rykte: Amazon US, DVD Pacific/CD Pacific, DVD4Music, Acoustic Sounds (nettsida nede for øyeblikket).

Foo Fighters: One by One DVD-A @ Pacific for eksempel.

Vær også klar over at det gis ut en god del som DualDisc, der "høyoppløst" lydformatet kan være alt fra tilnærmet CD til full DVD-A, avhengig av platesleskap (og, i mindre grad, artist).

Edit: Fikset en link.

Endret av Njål
Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...