Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Hjelp! Må snu på døgnet!

akristina92

Anbefalte innlegg

Hei.

Har nok en gang prøvd å snu på det forbanna døgnet, endte med at jeg sov i 17 timer. (vokna nå nettopp, sovna 1:15 igår)

Har prøvd å døgne mange ganger, mislyktes mange ganger.

Skjønner ikke hvordan jeg skal få det til! Alltid skal det skjære seg.

Vær så snill, kom med tips her!

Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var i samme situasjon som deg for ca en uke siden. Nå tror jeg at jeg skal klare å være i en normal døgnrytme i løpet av de neste få dagene.

Det finnes et par metoder du kan prøve, den raskeste er å være våken til kl 23.00 i morgen. Det er et helvete, men klarer du det er den effektiv. Du vil sikkert våkne i 02.00 tiden igjen, men da må du bare legge deg. Sørg for å ha 2-3 vekkerklokker til kl 08.00 om morgenen eller noe. Så legger du deg 23.00 igjen og står opp rundt 08.00. Da skulle døgnrytmen være ganske bra. Men det er tøfft å rive tak i sovingen slik :)

Så siden jeg hadde ca halvannen uke på meg selv til å snu den tar jeg nå den lange og trege metoden: Litt om gangen. Holdt meg våken 2 og 2 timer lengre hver dag. La meg 18.00 i går, skal legge meg om ca en time. Ikke fullt så tyngt og funker også :)

Lenke til kommentar

Det er vel bedre å holde seg våken enn å "prøve å sove mer" når du skal snu. For mye søvn blir man veldig trøtt av (ironisk nok).

Selv har jeg en herlig døgnrytme. Våken 24 timer og sover 10-12. Sånn har det pågått i noen år nå. Et menneskedøgn er for kort for meg. :hm:

Lenke til kommentar
Det er vel bedre å holde seg våken enn å "prøve å sove mer" når du skal snu. For mye søvn blir man veldig trøtt av (ironisk nok).

Selv har jeg en herlig døgnrytme. Våken 24 timer og sover 10-12. Sånn har det pågått i noen år nå. Et menneskedøgn er for kort for meg.  :hm:

5306629[/snapback]

Hadde planer om et 20 / 9 døgn jeg, men det funker ikke med studiene.

Min måte å snu døgnet: Legge meg litt tidligere enn døgnrytmen sier og deretter ha på masse vekkerklokker tidlig og tvangsvekke meg selv. Funker bra om det bare er 4-5 timer ute av synk.

Har en 04:00 -> 13:00 rytme nå. Eksamen 09:00 på mandag. Blir bra ...

Lenke til kommentar
Har dere virkelig så mye problemer??

Jeg legger meg i 2-4 tida(av med pc, og på med tv) og står opp Halv åtte uten problemer.

5307197[/snapback]

De fleste mennekser vil bli ganske ødelagt av en slik rytme. Personlig så kjører jeg som oftest 23.30 - 06.45 rytme uka. Hender også at jeg sover på dagen og er litt lenger oppe.

Har egentlig lyst til å forandre denne rytmen, føler at jeg ikke utnytter døgnet bra nok.

Lenke til kommentar
Har en 04:00 -> 13:00 rytme nå. Eksamen 09:00 på mandag. Blir bra ...

5306667[/snapback]

IT-GK? Eksamen om drøye 6 timer, jeg skal begynne å lese til eksamen nå. Leser vel en time og så legger jeg meg. Døgnrytme FTW :p

Vær oppe til kvelden etter, legg deg tidlig og stå opp tidlig. Så er det bare å ha disiplin til å legge seg tidlig hver dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...