Jeg_ruler Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 Jeg har en DELL pc med pentium 4 prosessor 1.4 GHZ og windows XP. Nå i de siste har jeg hatt et problem med pc-en. Når jeg skrur den på så kommer ikke alt med en gang. Det tar gjerne 10 minutter før alt på startlinjen kommer frem. Så tar det 10 minutter til å åpne min datamaskin og IE tar det sikkert 15 minutter. Men samme hvilket program jeg åpner, det kommer alltid til slutt "svarer ikke". Funker kanskje litt først, men så blir winduet grått og "svarer ikke" kommer frem. Jeg har en del diskplass igjen på begge diskene, men likevel skjer dette. Noen ganger når jeg spiller FM så kommer det frem beskjeden "lite virtuelt minne" elns. Det kan ha noe med det å gjøre, men hva kan man gjøre for å reparere det? Håper noen kan hjelpe fordi dette problemet har plaget meg lenge. Hilsen Bjørn Lenke til kommentar
H80 Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 Hei, Kjører du antivirus og antispyware på maskinen din? Har du defragmentert harddisken i løpet av de 2-4 årene du har hatt pc-en? Har du brukt den samme Windows-installasjonen uten å installere på nytt i 2-4 år? Hvilken Windows-versjon bruker du? Mange sliter med at Windows blir tregt over tid. De mest ekstreme reinstallerer faktisk Windows flere ganger i året. Hvis du aldri har gjort dette, bør du prøve. Ta backup av alle filer du vil beholde, formater systemdisken og start fra scratch med en ny installasjon. For mange blir dette som å få en helt ny pc - alt går fortere, og man blir kvitt masse crap man har pådratt seg gjennom årene. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 Det kan virke som maskinen er full av "skrot". Gjør som hsiverts sier, redd det viktige, og formatér pcen og legg inn windows på nytt. Husk å sette opp en god brannmur(som ZoneAlarm) om du bruker internett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå