Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Slutt på amerikansk Chevrolet i norge.

TAAB

Anbefalte innlegg

Leste DENNE

artikkelen, og synes egentlig det er litt trist.

Jeg har aldri eid en Chevrolet, men har alltid forbundet merket med store, sterke, komfortable amerikanere med skikkelig pondus.

Det blir liksom ikke den samme "schwungen" over en koreansk Chevrolet på 750kg. :dontgetit:

Lurer på hva dette vil gjøre med bruktprisene på US Chevrolet her i landet. Merkenavnet blir vel fullstendig rasert, og jeg kan tenke meg at mange trofaste bilkjøpere går over til et annet US merke i dritsinne.

Andre som har meninger om dette?

Endret av TAAB
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg stilte mange spørsmål til den artikkelen i diskusjonen som hørte til den. Men dama som skriver der svarer jo ikke... Hu nevner jo bare Tahoe. Men det finnes jo flere Chevyer enn Tahoe.. Syns det var dårlig skrevet.

Rett på meg hvis jeg tar feil, men er ikke GMC en Chevrolet i stor grad ment for det canadiske markedet, med enda bedre evne til å takle kaldt vær? Har hørt det et sted.. Skulle tro det ville være et minst like godt alternativ som Chevrolet når den tid kommer.

Lenke til kommentar
Jeg stilte mange spørsmål til den artikkelen i diskusjonen som hørte til den. Men dama som skriver der svarer jo ikke... Hu nevner jo bare Tahoe. Men det finnes jo flere Chevyer enn Tahoe.. Syns det var dårlig skrevet.

Rett på meg hvis jeg tar feil, men er ikke GMC en Chevrolet i stor grad ment for det canadiske markedet, med enda bedre evne til å takle kaldt vær? Har hørt det et sted.. Skulle tro det ville være et minst like godt alternativ som Chevrolet når den tid kommer.

5305642[/snapback]

De som skriver artiklene har ingen plikt til å være delaktige i den påfølgende diskusjonenstråden. Artikkelforfatteren starter tråden for å gi brukerne en mulighet til å diskutere artikkelen.

Det er ikke bare Tahoe som blir nevnt i artikkelen. Les den en gang til. De andre modellene blir også nevnt, men jeg kan være enig i at det i første omgang kan oppfattes som om det bare er Tahoe som skal stoppes i Norge.

GMC er vel som du sier i stor grad en Chevrolet, med den forskjell at GMC'ene ikke er tilpasset det europeiske markedet, og i særskilthet det norske markedet. Det vil si at GMC'ene må tilpasses det norske regelverket før den i det hele tatt har lov til å rulle på norske veier. Man skulle tro at det som er bra nok for USA, er bra nok for Norge, men slik er det altså ikke... :nei:

Lenke til kommentar

:eek: Koreansk Chevrolet?? :yucky:

Håper for guds skyld at dette ikke er realitet, finnes jo ikke noe mer sexy enn en brummende 500 (originale!!) hesters STOR amerikansk V8, og jeg vil neppe tro at koreanerne blir å diske med det... Synes dessuten dette minner om dårlig forretningsans ifra General Motors sin side, jeg har nå ihvertfall inntrykk av at Chevrolet er populært i Norge?

General Motors skulle hatt grisebank! :wallbash:

Endret av vincent_vega
Lenke til kommentar

Det er ikke bare Tahoe som blir nevnt i artikkelen. Les den en gang til. De andre modellene blir også nevnt, men jeg kan være enig i at det i første omgang kan oppfattes som om det bare er Tahoe som skal stoppes i Norge.

Jeg syns det var en dårlig skrevet artikkel. Overskriften sier "Tahoe", ingressen sier "Tahoe".. "Andre Chevroleter som forsvinner, er Cargovan, Duramax, Suburban, Sportside og Avalanche, forteller Håkon Wirak." er jeg 190% sikker på at har blitt lagt til i ettertid. For ellers hadde jeg ikke kommentert dette for over en uke siden. Jeg kan lese.

Men over til saken. Hva mangler på GMC for at de skal kunne bli godkjent i Norge? Importører er jo veldig flinke til å tilpasse biler for det norske markedet med tanke på å få godkjent de som varebiler etc. F.eks med Jeep Grand Cherokee. Jeg ser jo rett som det er GMC biler her til lands, så det kan da ikke være en helt umulig løsning.

Lenke til kommentar
Synes dessuten dette minner om dårlig forretningsans ifra General Motors sin side, jeg har nå ihvertfall inntrykk av at Chevrolet er populært i Norge?

5306595[/snapback]

GM er jo på randen til og gå konkurrs så du har nok rett, går de ikke konk kan det hende de kjøpes opp for og slaktes for verdier, begge disse senarioene er ganske sannsynlige.

Lenke til kommentar
Synes dessuten dette minner om dårlig forretningsans ifra General Motors sin side, jeg har nå ihvertfall inntrykk av at Chevrolet er populært i Norge?

5306595[/snapback]

GM er jo på randen til og gå konkurrs så du har nok rett, går de ikke konk kan det hende de kjøpes opp for og slaktes for verdier, begge disse senarioene er ganske sannsynlige.

5306998[/snapback]

Nå har jeg ikke fulgt så spesielt nøye med General Motors til å uttale meg 100% korrekt, men for at et firma skal gå konkurs så må det enten være pga dyre feilprioriteringer, for høye produskjonskostnader eller lite etterspørsel på deres produkter. Og lite etterspørsel etter chevrolet får jeg ikke til å stemme...? :hmm:

Lenke til kommentar
Og lite etterspørsel etter chevrolet får jeg ikke til å stemme...?  :hmm:

5310028[/snapback]

Problemet for GM er vel rett og slett for dårlig inntjening pr solgte bil, de har vel i perioder nesten solgt med tap for og holde fabrikkene i gang.

Før levde de tre store godt av de store SUV og Pickup-ene som de var alene om, først begynnte Toyota og Nissan og yppe i dette markedet kombinert med ekstremt høye drivstoffpriser samt at endel mener denne SUV-trenden er i sluttfasen og disse tingen ble en svært alvorlig strek i regningen.

Lenke til kommentar
[Nå har jeg ikke fulgt så spesielt nøye med General Motors til å uttale meg 100% korrekt, men for at et firma skal gå konkurs så må det enten være pga dyre feilprioriteringer, for høye produskjonskostnader eller lite etterspørsel på deres produkter. Og lite etterspørsel etter chevrolet får jeg ikke til å stemme...?  :hmm:

5310028[/snapback]

Det som tar knekken på GM og Ford er vel først og fremst pensjonsforpliktelsene de har ovenfor arbeiderne sine.

Lenke til kommentar

Dette må jeg si forundrer meg og jeg tror det er en stor tabbe av GM. Importøren, i dette tilfellet Bergheim Autosalg (btw, kjenner Gunnulf og Filip Bergheim, eier og søn ;):p ), vil jo også tape mye på dette. Det blir ikke det samme å selge små (les: stygge også) koreanere?

Hvis man skal ta inn GMC til Norge, er det masse små justeringer som må gjøres på bilene. Jeg kan kommer med et eksempel fra Tahoe nå: alle glassene på lyktene må byttes ut med nytt fordi det skal være et EU merke BAK glasse som ikke synes i det hele tatt. Idiotisk spør du meg! ;)

Lenke til kommentar
alle glassene på lyktene må byttes ut med nytt fordi det skal være et EU merke BAK glasse som ikke synes i det hele tatt. Idiotisk spør du meg! ;)

5312551[/snapback]

Loven spør du meg ;) DOT standarden i USA er ikke godkjent her på berget. Lys er en ting, men når biltilsynet forlanger at sikkerhetsbeltene ikke holder mål og må byttes til norsk standard synes jeg de har lite troa på våre amerikanske medmennesker.

Vi i Norge har jo tross alt laget Troll for mange årtier siden, derfor er vi verdensmestere til å avgjøre hva som er bra nok og hva som ikke holder mål...

Angående Chevroletsaken, så er det jo såklart kjedlig om vi må begynne å slippe inn riskokere på amcar treff, men for de som skal kjøpe ny (firma)bil er det jo mye annet å velge i. Ut fra bilene man møter på gata ser det ut til at Dodge og Ford gjør det bedre. Kanskje bergheim begynner å ta inn escalade istedet for suburban og avalanche? :)

Lenke til kommentar

Loven spør du meg ;) DOT standarden i USA er ikke godkjent her på berget. Lys er en ting, men når biltilsynet forlanger at sikkerhetsbeltene ikke holder mål og må byttes til norsk standard synes jeg de har lite troa på våre amerikanske medmennesker.

5315755[/snapback]

USA godtar ei heller ECE-merkede deler så dette slår begge veier.

At folk må surre på med div bytter er jo fordi US-produsenter ikke er fryktelig ivrige på eksportmodeller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...