christian232 Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 Hei! Jeg har glemt passord i XP. Jeg gikk inn på www.lostpassword.com og der kunne jeg muligens finne løsningen... Men de krevde penger. Er det noen andre gratis altnernativer? Eller er formatering den eneste løsningen? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 Har du sett på dette? I Forgot My Administrator Password!. Jeg har ikke testet det selv. Lenke til kommentar
christian232 Skrevet 17. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2005 Det nytter nok ikke.... SP2 er installert. Skrev inn et passord, og jeg må ved en feiltakelse skrevet passordet feil to ganger.... Noe mere hjelp? Lenke til kommentar
kvase Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 kan jo søke etter dette da http://www.google.no/search?ie=ISO-8859-1&...ootdisk%20%20CD Lenke til kommentar
christian232 Skrevet 17. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2005 Fiksa det nå. Brukte et program som het ERD commander 2005 Anbefales! I dette programmet finner du noe som heter "locksmith" Den fjerner passordet som du har glemt Lenke til kommentar
UnZane Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 Måte å ordne det på : Start windows i sikkerhetsmodus (tast F8 når maskinen starter opp) Logg inn som "administrator" Gå på kontrollpanel - brukere Velg den brukeren du har glemt passordet på Slett passordet! Værre er det ikke... Nå har plutselig alle som leser denne tråden tilgang til hvilken som helst maskin med Windows XP og passord på... Lenke til kommentar
miXer Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 eneste er vel at de kanskje må vite admin passordet? Lenke til kommentar
UnZane Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 Logger du inn som admin i sikkerhetsmodus er det ikke noe passord... Svakeste sikkerheten noen gang spør du meg. Lenke til kommentar
LowBalls Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 dette var for godt til å være sant... gjett om jeg skal ha det litt moro på skolens pc Lenke til kommentar
UnZane Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 hehe ja ikke sant? dette sammen med at du kan gjøre private mapper "u-private" er en god kombinasjon Lenke til kommentar
enden Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 Logger du inn som admin i sikkerhetsmodus er det ikke noe passord...Svakeste sikkerheten noen gang spør du meg. 5312569[/snapback] Vel, har du konsolltilgang så er sikkerheten på de aller fleste ting komprimert. Da er det bare snakk om hvor lang tid det tar å få tilgang, ikke om det er mulig... Ikke tror jeg du har rett heller. Lenke til kommentar
UnZane Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 prøv selv da. er ikke værre enn det. Alt er mulig, inntil det motsatte er bevist. Lenke til kommentar
miXer Skrevet 20. desember 2005 Del Skrevet 20. desember 2005 Hvis du har satt admin passord, så er det vel selvsagt passord på admin kontoen i sikkerhets-modus!?? Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 20. desember 2005 Del Skrevet 20. desember 2005 Hvis du har satt admin passord, så er det vel selvsagt passord på admin kontoen i sikkerhets-modus!?? 5314840[/snapback] Ikke på Home Edition.. regner med det er sikrere i Pro versjonen.. Lenke til kommentar
miXer Skrevet 20. desember 2005 Del Skrevet 20. desember 2005 haha.. det er dårlig ass.. sikkerheten der minner meg om win95-98. Kunne ha så langt og stygt passord du bare ville ha på innlogging, bare å trykke på avbryt så var du inne! Lenke til kommentar
christian232 Skrevet 20. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2005 Jøss! Dårlig sikkerhet, men egentlig ganske bra for folk som glemmer passord. Den pc-en jeg slettet passordet på var en IBM Thinkpad med XP pro installert. ERD Commander fikset biffen så lett som bare det Men jeg kommer ikke inn på Access IBM vet bootup. Da må jeg type inn det samme gamle passordet. (Hadde det passordet på admin før) Må jeg bare ta med den til en IBM forhandler og nullstille? Ingen gjør-det-selv muligheter her? Lenke til kommentar
enden Skrevet 20. desember 2005 Del Skrevet 20. desember 2005 Husk at i Home er hele administratorkontoen deaktivert med mindre man starter i sikkermodus da.. Home er uansett et low-grade hjemme-OS, og det blir litt feil å syte over dårlig sikkerhet når man tross lar brukerne som standard være lokale administratorer *glede seg til vista* Lenke til kommentar
espen118 Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Kan du gi meg en link på det programmet du brukte? Lenke til kommentar
espen118 Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Det med admin og safe mode. det går ikke i xp hvis man har passord på det... Lenke til kommentar
sara19 Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Har samme problemet! Gikk ikke det der med F8 osv. Kontrollpanel var ikke et av alternativene der noen som kan hjelpe??Er inne i en brukerkonto nå, men det er ikke admin. Jeg mangler admin passordet, for å kunne gjøre ting som installere osv. HELP ME PLEASE; ANYONE? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå